Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn drie gezaaide sonja's zijn opgekomen in de kas! Lang leve het mooie weer.

aangepast door Lsjr33
Opgenomen is natuurlijk opgekomen...
  • Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb twee Sonja's bovenstaan, en daar laat ik het bij dit jaar. Van alle pompoen, meloen en komkommer die ik gezaaid had, zijn dit de eerste die opkomen. Duidelijk winnaars. 

aangepast door fre3ke
  • Like 2
Geplaatst:

De tweeling Sona & Sonja kwam 19 april tegelijk boven aarde, en beide Sonja’s genoten enorm van de zon en de warmte. Dan is het voor de interim-jury een emotioneel zware taak om te zeggen wie door mag naar de volgende ronde, namelijk de wedstrijd op MTF. Maar het werd Sonja!

Is het geen plaatje? De foto is van zojuist. Over het karakter kan ik nog niet veel zeggen. Ze won bijvoorbeeld niet met heel veel glans van de ander.

745986342_Sonjaeenling.thumb.JPG.7f005ef383635d5a9ab2bad54d4b207d.JPG

• Like 3
Geplaatst:

Sonja 1 en Sonja 2, op 12 april gezaaid. Binnenkort de andere drie zaaien en waarschijnlijk zal ik deze twee ook wel snel moeten verpotten. 

20220421_203341.jpg

Geplaatst:
Op 15-4-2022 om 12:08, mdubbelm zei:

En dan ook: laat ik ze klimmen of kruipen? Keuzes..

Vanwege andere ambities en daardoor ruimtegebrek laat ik dit jaar voor het eerst de komkommers klimmen. 

• Like 1
Geplaatst:

Ik laat mijn vijftal nog even in het gripzakje in het laatje liggen, samen met een stuk of 29 andere zakjes met elk 5 kanshebbers. Die waren al heel vlijtig ruim van tevoren ingepakt en bereid gevonden om de allerlangste en lekkerste komkommers te geven. Mits nog 29 nieuwe deelnemers zich alsnog zouden opgeven. Dit valt me vies tegen eigenlijk, de komkommer is dus niet favoriet als onderwerp van een teeltwedstrijd.

En die slungels hierboven willen meer licht! :lol:

Geplaatst:

Mijne blijven denk ik in hun zakje tot dit weeeknd 😀 ik kan me toch niet meer zo goed inhouden merk ik nu 😀😅

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

3x Sonja gezaaid, 3x Sonja geboren na 3 dagen. Gisteren al lekker even buiten in het zonnetje, geloof toch dat dat een plantje erg veel goed doet, meteen wat wind door de haren. Overigens gaan er 2 de kas in, #3 naar een familielid en de laatste 2 bewaar ik voor volgend jaar zodat ik geen komkommerzaad hoef te kopen. :D

• Like 1
Geplaatst:
Op 18-4-2022 om 09:00, Plotiemoos zei:

20220418_085652.thumb.jpg.69f3bf50ed5549ad685edb90e17e37b8.jpgMmm, ik doe 5 zaadjes in de grond, er komen er 6 op....

Ik zal het nog sterker vertellen, er komen er 7...

Ik heb ze allemaal uit de kweekbak gehaald en overgezet in potten.

2 plantjes kwamen met hun worteltjes vanaf de komkommerzaadjes....

Half mei de volle grond in, voor die tijd ga ik een foto maken als ze toch erg op elkaar lijken en laat ik ze hier zien.

Ik vind eht wel vreemd.

Geplaatst:

Ik heb net even gekeken naar de minimumtemperatuur voor komkommer, en vond een onderzoek van de WUR waarin staat dat komkommerplanten alleen onherstelbare schade krijgen van lage temperatuur als er veel licht is. Een paar uur 5 graden vinden ze niet leuk, maar als dat in de nacht is herstellen ze wel. Ik blijf een paar dagen weg dus ik ga ze buiten laten vanaf nu. De pompoen staat ook al een tijdje buiten, dag en nacht, en die groeit gewoon door. 

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...