Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

(Bijna) iedereen is weer weg...


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Zo, dat was me het dagje wel zeg! Hij vloog iets minder snel voorbij dan eerdere edities, elk jaar heb/maak ik meer tijd om ook echt even met mensen te praten ;) Nou ja, al is het maar iets meer dan "hoi!" en "doei!"

 

Ik ben weer flink verwend met mooie plantjes, zaden, emmers, potten, potgrond, suiker, zout, azijn, alles-van-Angela, en nog veel meer. 

Het was wat jammer dat het zo waaide, maar we konden best heerlijk buiten zitten :) Met al dat lekkere eten en drinken ook. 

 

Ik wil iedereen weer bedanken! 

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Jorieke en Joep! Jullie thuis is echt zo'n toffe plek voor de mtfd. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad vandaag, mijn hoofd tolt nog een beetje na van alle drukte en mensen en plantjes en zaden en eten en drinken. En morgen gaan we hier lekker van alles in de tuin zetten. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was echt leuk weer!  Word altijd erg blij van zo’n dag met leuke mensen, gesprekken en natuurlijk plantjes….plantjes en nog es plantjes!  Zo happy met mijn “ buit”! 
En niet te vergeten het eten, zoooveel lekkere dingen…gelukkig eet ik nooit zoveel. 🤥

Bedankt weer, Jorieke en Joep voor het beschikbaar stellen van jullie toko! 
Hoop volgend jaar weer!,

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jorieke en Joep ! Dat was een heel aangename ervaring en ik probeer er de volgende keer weer bij te zijn, leuk om de andere hier op het forum eens te ontmoeten, ik moet wel extra plaats maken voor wat niet geplande tomaten, knolselder, ... 😄

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij weer thuis en alle plantjes zijn verzorgd. Morgen zullen we druk zijn met het planten ervan. Het eten was weer heerlijk en ook het weer zat mee. Beetje veel wind maar dat mocht de pret niet drukken. 

 

Ik wil iedereen bedanken (met name joep en jorieke) voor de gezellige dag en alvast tot de volgende keer..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, wat leuk om iedereen ( weer) te zien. Hoofd weer leeg en weer vol energie.

Het meeste staat al in de moestuin tuin uitgeplant en volop bewatert Morgen de  is het voedselbosrand aan de beurt.

Super bedankt Joep & Jorieke 

Tot een volgende keer.

En nu de beentjes in de lucht en wijntje drinken en nog even nagenieten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben kapot, maar heb erg genoten!  Deze keer natuurlijk extra veel voorpret gehad na 2.5 jaar "niks" en ben dik tevreden met de ruils, de leuke oude en nieuwe contacten, en het eten.  Ook was het fijn om onderweg tegen iemand aan te kunnen praten, die net zo knettergek is van tuinieren als ikzelf. Thanks Arthur, de volgende keer hangen er geen spinnenwebben + spin in mijn auto!   Tot eind september/begin oktober!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een fijne dag, al heb ik voor mijn gevoel niet genoeg met iedereen kunnen praten. Maar het direct contact maken met mensen, in plaat van via geschreven berichten, was sowieso heel prettig. En wat een goede locatie voor zo'n dag! Veel dank aan Joep en Jorieke voor de gastvrijheid. 

Het is me na veel delibereren gelukt om alles weer uit de auto te krijgen, ook het raam, maar het was wel nog lastiger dan alles erin krijgen. Ik ga nu tevreden slapen, en morgen maar eens kijken waar alles wordt geplaatst. 

aangepast door fre3ke
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de gastvrijheid Jorieke en Joep!
Leuk om bij de namen gezichten te zien.
Anneke heeft genoten van de varkens, zijn haar favoriete dieren.
Mooie locatie en heb wat leuke ideen opgedaan voor mijn moestuin in wording.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt weer voor de leuke MTFD! 

Fijn om iedereen weer te zien.

Iedereen bedankt voor de leuke plantjes eitjes en andere dingen die ik heb gekregen.

Ik vond dat ik me deze MTFD beheerst heb met het mee naar huis sjouwen van planten en andere dingen. 😉

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, angela said:

dat ik me deze MTFD beheerst heb met het mee naar huis sjouwen van planten en andere dingen. 😉

 

Ik had terug niet (veel) meer planten dan heen. Dat is goed, toch? 😇

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons was dit de eerste mtfd, en zeer geslaagd!
Lekker gegeten, veel gekletst en leuke planten mee naar huis genomen.

En zo zie je eindelijk het gezicht achter de nickname waarmee je alleen maar digitaal contact had. Zeker een mooie aanvulling op het forum, en ook een stimulans om meer actief te zijn.

 

 

@angela Voor ons geen probleem hoor

aangepast door Oudholland
  • Like 1

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij ook weer thuis! Zojuist eigenlijk. We hadden de planten net buiten op het balkon, de gewone spullen naar binnen en naar boven, nog een kwartier mijn telefoon gezocht en gevonden. Nu een knetterend onweer buiten, dus de planten nog gauw even versleept.

 

Enfin, wat was de moestuin forum dag weer ouderwets gezellig. Veel kletsen veel eten, vooral veel snoepen , taartjes, oranjekoek cake jee etcetera. 
Ook nog soep en fruit salade en menig ander gezonde hapjes. Drankjes in overvloed, de gekste en af en toe ondrinkbare wijntjes, ook lekkere natuurlijk. 
 

veel oude vriendschappen weer aangehaald, gezellig gekletst. Nieuwe gezichten bij al oude forum namen. Mooie ruilen, fijne tomatensoorten heb ik gekregen ( yuras, helaas is de tres Cantos gebroken onderweg, ik ga het nog wel proberen te stekken) en ook paprika’s capucijners, doperwten, bloemen, knolselderij en nog meer wat ik nu even niet meer weet.
 

Eromheen hebben we ook gelogeerd en heel fijn verbleven bij Joep en Jorieke. Super geslapen in het Tophok. Ook weer lekker gegeten en gedronken en ook erg verwend, sla mee naar huis zoals bijna iedereen, yoghurt om mee door te enten van de week. Andere lekkere dingen van eigen inmaak of krijg. Verwend zijn we met spullen en met vriendschap.

 

Zo!  morgen maar eens kijken waar we al dat mooie plantwerk laten.

  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, henkg zei:

Heel prettig, alweer. Dank aan Jorieke en Joep.

 

Slechts één foto gemaakt. Iedereen heeft wel een snoeischaar. Misschien twee, zoals ik.

Maar wat ik daar in Zelhem zag:

20220423_snoeischaren_zelhem.jpg

 

 

Heb er “maar” 4....en ben ze altijd kwijt. 🙈 Vond dit wel een super goed idee...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...