Amrutten Geplaatst: 10 februari 2023 Geplaatst: 10 februari 2023 (aangepast) Voorgeweekte erwten, Douce de provence en Eminent ,sugar snaps en peulen gezaaid.Binnen. Een aardappel Slavnik in pot gepoot. Binnen. Plakstrips gezet bij de gisteren gepootte uien. Er vloog het een en ander op toen ik in de kisten keek !! 10 februari 2023 aangepast door Amrutten Quote
Patrijs Geplaatst: 11 februari 2023 Auteur Geplaatst: 11 februari 2023 De laatste ruim 150 pootuitjes gezet. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 Ik een stuk of 40 geloof ik. Zijn de eerste hier. Niet de laatste zoals bij Patrijs. Quote
Amrutten Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 Voorgekiemde wortels in de tuin gezaaid. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 (aangepast) Tomatenzaden 5 dagen geleden gezaaid om een kiemtest te doen. Ik ben een klungel met zaaien en met name de tomaten gaan steeds fout. Dus dacht ik ze lekker op 26 graden te laten kiemen in m'n (donkere) broedkast. Resultaat: Na 5 dagen is bijna alles opgekomen en slungelig geworden, ook 10 jaar oude zaden. Ik dacht dat de kiemtijd minimaal 10 dagen was. Kiemen doet het!! Nu redden wat er te redden valt, weggooien is ook weer zo zonde 😅 12 februari 2023 aangepast door paddestoelengek Auto correct 1 Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Mellie Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 Ik zit te bedenken waar ‘donkere bloedstroom’ een autocorrect van is Quote
Lia56 Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 1 hour ago, paddestoelengek said: Nu redden wat er te redden valt, weggooien is ook weer zo zonde 😅 Ben bang dat dit niet gaat lukken... Inderdaad : wat is een bloedstroom? Quote
paddestoelengek Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 44 minuten geleden, Mellie zei: Ik zit te bedenken waar ‘donkere bloedstroom’ een autocorrect van is Broedkast...😅 3 Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Lia56 Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 @paddestoelengek dat verklaart t woord 😁 Quote
Amrutten Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 Ananaskers en Golden Berry gezaaid. Klokken van Ierland gezaaid. Quote
Mellie Geplaatst: 16 februari 2023 Geplaatst: 16 februari 2023 Heel veel lathyrus soorten in de week gelegd en 3 soorten erwten. Kervel, pepino en deze 6 soorten basilicum. Mammoet en dark opal zijn mijn favoriet qua smaak. En nu maar wachten pomtidommm 2 Quote
Vastone Geplaatst: 16 februari 2023 Geplaatst: 16 februari 2023 Wauw! 6 soorten basilicum, wat een heerlijk vooruitzicht straks qua geur en smaak! Ik hou het altijd bij 2 soorten (1 groen en 1 paars) maar vind het heerlijk om te gebruiken in de keuken. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 16 februari 2023 Geplaatst: 16 februari 2023 Kijk eens aan wat er vandaag allemaal uit mijn handen komt! Ik heb zowaar een paar pepers en paprika’s verpot. 4 x 3 soorten samen in een potje. Ik ga deze steeds samen verpotten en straks ook met z’n drietjes uitplanten. 6 Quote
jootje Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Hier ook de paprika’s en pepers verpot. Paar dingen weigerden op te komen. Dat wat ik nog had opnieuw gezaaid. 3 Quote
Tanja65 Geplaatst: 18 februari 2023 Geplaatst: 18 februari 2023 Vandaag pepers, Aubergine en paprika's gezaaid volgens de denomethode. Ben zet benieuwd. Bij afwezigheid van een kas ben ik met de rest nog wat terughoudend... 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 18 februari 2023 Geplaatst: 18 februari 2023 Op 16-2-2023 om 15:07, Mellie zei: 4 x 3 soorten samen in een potje. Ik ga deze steeds samen verpotten en straks ook met z’n drietjes uitplanten. Dat las ik bij Diana. Ik ben van plan dat ook zo te doen. Ben heel benieuwd! 3 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
reneem Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 Heb dit weekeind raapstelen in de volle grond gezaaid. Voorgezaaid binnen: uien, radijs, koolrabi, raapjes witte mei, venkel. Plus knoflook in potjes. 1 Quote
MSDG Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 @Amrutten hoe heb je de wortels voorgekiemd? Heb moeite met laten kiemen van wortels. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Amrutten Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 (aangepast) @MSDG doosje, met deksel, vochtig zand, zaad, mengen , een paar dagen warm neerzetten, en warempel, het kiemde. 20 februari 2023 aangepast door Amrutten 1 Quote
Vastone Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 Alvast wat nieuwe kruiden voorgezaaid: peterselie, Griekse oregano, citroenmelisse en dragon. En ook alvast wat bloemsoorten, als deze gekiemd zijn gaan ze naar de koude kas door dus dan weer ruimte in vensterbank voor de tomaten straks in maart. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 20 februari 2023 Auteur Geplaatst: 20 februari 2023 Een derde rij snijbietplantjes gezet. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 Op 18-2-2023 om 01:19, Tanja65 zei: Dat las ik bij Diana. Ik ben van plan dat ook zo te doen. Ben heel benieuwd! Ik teel alle pepers in potten buiten, en ook doe ik elk jaar een aantal per 3 bij elkaar. Oogst met 3 planten uit één pot is voor mijn gevoel net iets meer dan 1 plant per pot. Wat ook fijn is, als ze buiten staan en ze zitten met ze 3en in een pot, dat overwateren lastiger wordt. Wel vaak zo dan 1 van de 3 maar matig produceerd. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
henkg Geplaatst: 21 februari 2023 Geplaatst: 21 februari 2023 Pepers: drie of eentje per pot? Voor annuums (b.v. Cayenne) doe ik er drie per pot. Voor chinense (ik heb daarvan alleen mdme Jeanette) slechts eentje: want dat worden hier heel bossige struikjes, ongeveer 40 cm hoog. De beste groeier zou de andere twee wegconcurreren. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Patrijs Geplaatst: 21 februari 2023 Auteur Geplaatst: 21 februari 2023 Twee rijen Russische bladkoolplantjes verplant. Quote De moestuin van Patrijs
MSDG Geplaatst: 23 februari 2023 Geplaatst: 23 februari 2023 Gezaaid: broccoli, koolrabi, bietjes, borage, lupine, rudbeckia Sahara en Cherry brandy en een halve tray spinazie. Kiemt rudbeckia een beetje makkelijk? Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.