Infinite Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Beste mede forummer. Vele van jullie tuinieren vast al heel lang, jullie kennen de ziektes, de smaak van eigen gekweekte groentes en fruit en praten lovend over pas ontkiemde zaadjes. Zelf ben ik sinds 3 jaar in het bezit van een achtertuintje, vorig jaar hebben we die helemaal opgeknapt en 2 mooie hoge bakken gemaakt voor de plantjes. Toen ook een paar potten neergezet met verschillende soorten tomaatjes. Deze smaakten heerlijk! Ook heb ik voor het eerst zaadjes van digitalis purperea gezaaid en geplant nadat ze groot genoeg waren. Nu heb ik 10 hele mooie digitalis planten staan waar ik best trots op ben hopelijk gaan ze mooi bloeien deze zomer. De zaadjes en tomaten plantjes kwamen bij mijn vader vandaan. Die is als tuinerszoon al jaren bezig met plantjes en heeft een hele collectie van zaden. (liefkozend door mijn moeder genoemd "Jan's zaad" Al het bovenstaande heeft ervoor gezorgd dat ik het dit jaar ook eens ga proberen! Gisteren wat verschillende soorten aangeschaft via internet, hopelijk liggen ze snel op de mat. Groetjes, Infi Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Rantje Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Welkom en veel leesplezier! En vele hier zijn net of nog net niet begonnen hoor, veel beginners!Je bent dus niet de enige Succes Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Kruidje Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Welkom en veel tuinplezier! Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Janine~Bustani Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Welkom! Weet je wat het is, als je je hobby leuk vind, leer en probeer je veel en snel. Daarom lijkt het misschien alsof 'men' al jaaaaren tuiniert.Ik zelf eigenlijk ook pas echt sinds 3 jaar. Maar wel (erg) intensief. Leuk dat het tuinieren je in je bloed zit! Quote
Greenie Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Hallo en welkom! Hier ook nog een hele verse (en groene) moestuinier. Maar dit forum loopt over van de informatie, dus vooral lekker lezen en je bent zo weer een niveautje verder! Veel plezier! Quote
Helly Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Hallo en welkom op dit forum. Niet iedereen is hier ervaren hoor, we zitten niet voor niets op dit forum Ik zelf doe het pas sinds vorig jaar. Daarvoor nooit een groentetuin oid gehad. Quote Good things come in small packages
Marieke Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Welkom! Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
sannie Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Welkom Voor mij is dit ook het eerste jaar en door dit forum al op heel veel ideeen gekomen Veel succes! Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Welkom en veel plezier Infi.( Ik stam ook af van Westlandse tuinders..goede genen, succes verzekerd!) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Infinite Geplaatst: 22 februari 2012 Auteur Geplaatst: 22 februari 2012 Goed om te weten dat het scheelt als ik het in mn genen heb Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Infinite Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 Vandaag de eerste plantjes gezaaid. Rucola kers en tuin kers, op watten in 2 open weck-potten in de keuken. Altijd leuk om zaadjes op die manier te zien kiemen, en 5 dagen later zijn ze klaar om afgeknipt en opgegeten te worden jumjum Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Simone Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Welkom Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Lisa Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Welkom! Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Lekker! Ik moet nog minstens tot Juni wachten tot het eerste fruit rijp is En welkom natuurlijk Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Infinite Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 Dank jullie wel! Vandaag ben ik even heen-en-weer gefietst naar ons lokale tuincentrumpje om een kweekkastje voor in de vensterbank te kopen+kleine potjes.(deze maar dan zonder verwarmingsmat) Meteen een zakje zaai- en stek-grond gekocht van pokon (geen idee of dit werkelijk meerwaarde heeft, maar dit was een 10liter zakje en dat ging makkelijker mee op de fiets dan 20liter potgrond )Ook kon ik het niet laten om lobelia en 'masker bloem' zaadjes mee te nemen en een ' kruidenschaar' met 50%korting Afijn, de zaadjes zijn geplant:kreukerwtjessnack komkommerpaprika Hilton F1/ Reina F1 (whatever that may mean)lobelia'masker bloem'juffertjes-in-het-groenijsbloem Nu maar wachten wachten wachten tot de eerste plantjes opkomen... spannend!!! Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Rantje Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 Lekker aan het shoppen geweest dus! Ik hoop niet dat je alle zaden van de snackkomkommer gezaaid heb???Het is nog veel te vroeg namelijk Ze mogen pas half mei naar buiten en groeien best snel... En ik denk dat de paprika wat warmer moet staan om te kiemen dan je andere gewassen, staat meestal op de zakjes. Ga ervan uit dat je ze allemaal in je kasje gezet heb namelijk Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Infinite Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 Hihi, Lekker onwetend en dus inderdaad alles lekker in het kasje gemikt. Van de snack komkommer maar 2 zaadjes geplant. Ik zie wel of het opkomt en wat word dit jaar.... Mijn tuin ligt wel erg beschut, dus misschien overleven ze het wel als ze vroeg uit huis geschopt worden Van alle groente heb ik trouwens maar een paar zaadjes gedaan, ik heb een klein tuintje en 1 a 2 plantjes per soort is wel genoeg. De groentes komen toch hoogstwaarschijnlijk in potten en manden te staan. Alleen 1 a 2 tomaten plantjes die ik van mn paps ga 'stelen' wil ik in de volle grond zetten, op het rek waar mijn framboosje ook tegenaan groeit. Ik heb net mn vriend overgehaald om een 'bak-zonder-bodem' voor me in elkaar te schroeven die ik helemaal achterin mijn tuin ga zetten met erwtjes en worteltjes erin. (ik vermoed dat dit project verdoemt is te mislukken, maar ik kan het niet laten om het toch te proberen....) (nu snap je waarom het hoogstwaarschijnlijk verdoemt is te mislukken ..Maarja, ik = ontzettend eigenwijs) Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.