Lia56 Geplaatst: 14 maart 2023 Geplaatst: 14 maart 2023 13 hours ago, Mai Pensato said: Wanneer heb je ze gezaaid Lia? En waar staan ze/wat is de temp ongeveer ? Ik heb ze 5 maart gezaaid, temp 24gr (warmte matje) met lamp erboven 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 14 maart 2023 Geplaatst: 14 maart 2023 (aangepast) 4 uren geleden, Lia56 zei: Ik heb ze 5 maart gezaaid, temp 24gr (warmte matje) met lamp erboven Dus nu 9 dagen geleden. Dan zoude ze nu toch wel gekiemd moeten zijn bij 24 graden. Vreemd .... Update: Bolzano bij mij 2 van de 3 zaden gekiemd na 4 dagen en Lorenzo 3 van de 4. @Lia56 ik ga van beiden toch slechts 1 plant verder kweken. We wonen een heel eind uit elkaar maar je mag bij mij een Lorenzo en Bolzano gratis op komen halen als die van jou niet alsnog kiemen. Hier nu trouwens 24 van de 27 soorten gekiemd nog geen 5 dagen na zaaien. Alleen Datterino, Confetto en de onderstam Protector ben ik nog naar boven aan het kijken 😊 De laatste is wel vervelend als die veel later kiemt want onderstam en ent mogen niet teveel verschillen in leeftijd/dikte. 14 maart 2023 aangepast door Mai Pensato 3 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Waaslander Geplaatst: 14 maart 2023 Geplaatst: 14 maart 2023 (aangepast) midden zaailing buitenste stekken . Stekken en zaaien zelfde dag . De 11 eerste tomatenplanten (soorten) voor dit jaar , micro struikplanten . 15 maart 2023 aangepast door Waaslander Foto's 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 14 maart 2023 Geplaatst: 14 maart 2023 2 hours ago, Mai Pensato said: ik ga van beiden toch slechts 1 plant verder kweken. We wonen een heel eind uit elkaar maar je mag bij mij een Lorenzo en Bolzano gratis op komen halen als die van jou niet alsnog kiemen. @Mai Pensato wat ontzettend lief van je, maar ik zou er 2 uur heen en 2u terug voor moeten rijden. Gaat helaas niet werken. Maar super bedankt voor t aanbod 1 Quote
redzebra Geplaatst: 14 maart 2023 Geplaatst: 14 maart 2023 (aangepast) @Lia56 onder voorbehoud dat ze / er genoeg hier kiemen kan ik ze eventueel meebrengen naar MTFD. Bij beide 4 gezaaid en heb er zelf maar 2 nodig. @Waaslander je foto's geven hier een "bad request" en zijn niet zichtbaar. 14 maart 2023 aangepast door redzebra Quote
Lia56 Geplaatst: 14 maart 2023 Geplaatst: 14 maart 2023 @redzebra... dat zou geweldig zijn ! heel fijn Quote
Roland Geplaatst: 14 maart 2023 Geplaatst: 14 maart 2023 @Mai Pensato De onderstam meer licht en warmte geven en de andere wat koeler zetten kan ervoor zorgen dat je ze toch op dezelfde dikte kunt hebben tijdens het enten. 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 14 maart 2023 Geplaatst: 14 maart 2023 4 minuten geleden, Roland zei: De onderstam meer licht en warmte geven en de andere wat koeler zetten kan ervoor zorgen dat je ze toch op dezelfde dikte kunt hebben tijdens het enten Dat is exact wat ik ga doen! Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Waaslander Geplaatst: 15 maart 2023 Geplaatst: 15 maart 2023 18 uren geleden, redzebra zei: @Waaslander je foto's geven hier een "bad request" en zijn niet zichtbaar Hopelijk nu wel zichtbaar 1 Quote
redzebra Geplaatst: 15 maart 2023 Geplaatst: 15 maart 2023 De tweede nu wel, de eerste vergelijk stekken/zaailingen nog niet. 1 Quote
henkg Geplaatst: 15 maart 2023 Geplaatst: 15 maart 2023 @WaaslanderJe tweede foto staat (nu) op dit forum. De link naar je eerste foto is: googleusercontent.com. Die foto zal je zelf wel kunnen zien (het is immers content van jou), maar wij niet. 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Waaslander Geplaatst: 15 maart 2023 Geplaatst: 15 maart 2023 Weer aangepast en op een vreemde pc gecontroleerd en zie ze nu alle 2 dus vermoed dat het eindelijk gelukt is Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 maart 2023 Geplaatst: 15 maart 2023 Ik had eigenlijk nog wel 2 weken willen wachten maar heb toch de tomaten gezaaid vandaag. Ineens zaten ze al in de grond Ik kon het niet helpen. 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Vastone Geplaatst: 15 maart 2023 Geplaatst: 15 maart 2023 Haha bekend! Dat had ik maandag ineens. 1 Quote
henkg Geplaatst: 15 maart 2023 Geplaatst: 15 maart 2023 Ik wacht nog anderhalve week. Uit ervaring, en nu ook omdat het al erg druk is, onder de LEDs en op de matjes. Ik haal jullie wel in ... 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Erny Geplaatst: 15 maart 2023 Geplaatst: 15 maart 2023 Op 13-3-2023 om 20:10, redzebra zei: pyth resistente aanrader Welke? Quote
Mellie Geplaatst: 15 maart 2023 Geplaatst: 15 maart 2023 En uiteraard de gekochte nieuwe zaden doen helemaal niets. Verder alles opgekomen. 3 Quote
eduro Geplaatst: 16 maart 2023 Geplaatst: 16 maart 2023 Ik zet dit jaar ook weer hydroponic tomaten, de druk vanuit de familie werd wel erg hoog ze willen weer eigen productie.😄 Uit mijn voorraad van 45 tomatenzaden is de volgende selectie voortgekomen de nadruk ligt hierbij op de grotere vlees/biefstuk tomaten Abakanskiy Rozoyi Grandfather Martino Earl of Edgecombe Andine Comue des Andes Maule`s Success Todd County Amish Roi Humbert Korol Sibiri Striped Roman Coeur de Boeuf Russe Shapka Monomakha de pluggen zijn ingewaterd, ready set go. 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 16 maart 2023 Geplaatst: 16 maart 2023 @eduro Leuk... allemaal zaden die ik niet ken, ben benieuwd hoe die gaan en wat de smaak is? Quote
Mai Pensato Geplaatst: 16 maart 2023 Geplaatst: 16 maart 2023 3 uren geleden, eduro zei: hydroponic tomaten, Hoe kweek je ze, welk substraatmedium? Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
mdubbelm Geplaatst: 16 maart 2023 Geplaatst: 16 maart 2023 18 hours ago, henkg said: Ik wacht nog anderhalve week. Uit ervaring, en nu ook omdat het al erg druk is, onder de LEDs en op de matjes. Ik haal jullie wel in ... al is de zaaier nog zo snel, @henkg achterhaalt hem wel… 2 Quote
eduro Geplaatst: 16 maart 2023 Geplaatst: 16 maart 2023 @Lia56 ik zal de smaken doorgeven van de zomer. @Mai Pensato ik kweek ze op steenwol en perliet, ik start op paperbus daarna een startblok en eindig op batobak met perliet. hier een linkje naar de opzet met foto`s Hydroponics tomatenteelt Quote
Mai Pensato Geplaatst: 16 maart 2023 Geplaatst: 16 maart 2023 7 uren geleden, eduro zei: k kweek ze op steenwol en perliet, ik start op paperbus daarna een startblok en eindig op batobak met perliet. Okay, bedankt voor je reactie. Zelf kweek ik ook heel veel groentegewassen en aardbeien hydroponics. In mijn geval helemaal op steenwol (pluggen-blokken-matten) zoals je hier op het forum kunt lezen en op mijn instagram Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mellie Geplaatst: 17 maart 2023 Geplaatst: 17 maart 2023 Alle tomaten zijn opgekomen op de illustere pomedoro costoluto fiorentini na… Grmf, stomme tomaat. 4 Quote
Amrutten Geplaatst: 17 maart 2023 Geplaatst: 17 maart 2023 Het is halfmaart geweest, dus ik mag aan de tomatenzaai. Siletz Oregon Spring Legend Venus Taxi Caramel en de mooiste tomaat uit Baskenland Allemaal in deno. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.