Liekie Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 Hier is er ook veel gekeken naar wat er uit de aarde omhoog komt. In de siertuin piepen de zonnehoedjes, lelies en rudbeckias weer boven, liatris spicata wordt nog gezien als kippentraktatie dus die heeft het nog zwaar. Verder een klein paadje proef-bestraat om te testen wat de man van het patroon vindt. Gekukelt met de kippen en er was een eischijnbeweging (prrr prrr doen op het nest maar dan toch niks leggen). Ren en hok weer schoon. Heel erg veel verpot en gezaaid. Groente en bloemen. Geen idee waar ik dat nou weer ga zetten want eigenlijk geen plek. Misschien gewoon de palmkool in de siertuin dan maar. Kan prima! Mooie dag! 3 Quote
Indy Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 Het kippenhok uit elkaar gehaald, en het stukje opgeschoond. Er zijn rozemarijnstekjes aangeslagen, erg fijn 😊. Nog steeds geen spoor van de maggiplantplekje vrij gemaakt voor de dahlia’s 2 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 6 april 2023 Geplaatst: 6 april 2023 Weer even geprofiteerd van het fijne weer. Gisteren windstil en heerlijk droog. 8 dakramen op de kas gegooid. Nu alleen de hoekpunten nog en de deur. BIJNA klaar het seizoen mag los gaan 2 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Tanja65 Geplaatst: 6 april 2023 Geplaatst: 6 april 2023 Nog even snel voor de bui onze nieuwe foliekas in elkaar gezet (frame). Volgende keer eea waterpas zetten (beter voor de buizen) en dan de folie er over. Het wordt al wat, yay! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Patrijs Geplaatst: 6 april 2023 Auteur Geplaatst: 6 april 2023 De tomaten en paprika's verspeend, een deel is nog niet gekiemd. Op de tuin gemengde salade gehaald met het eerste kropje sla. De ramen deels opengelegd om wat water te vangen. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 6 april 2023 Geplaatst: 6 april 2023 Ik vraag me af waar ik woon dat iedereen buiten fijn weer had Het is geen seconde droog geweest en varieerde van miezer tot hoos vandaag. Brrrr. Ben zelfs maar 2 minuutjes bij de kippen geweest in een rennende houding Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 6 april 2023 Geplaatst: 6 april 2023 Hier was t vandaag ook niet veel soeps... tot 3x helemaal doorweekt... honden willen niet wachten tot t zonnetje weer schijnt..😅. Morgen weer beter toch? Water is goed voor de plantjes... en met kleinkids heerlijk in de plassen gestampt... mag bij oma 😁 2 Quote
Vastone Geplaatst: 7 april 2023 Geplaatst: 7 april 2023 Bij ons was het ook geen moment droog gister dus maar de plantjes in de kas water gegeven. Ach.. Zo'n dga regen kan ik best hebben, vandaag is 't weer droog en de temperaturen gaan omhoog! 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 7 april 2023 Auteur Geplaatst: 7 april 2023 Vandaag weer lekker weer.... Geoogst, de eerste verse knoflook van onder glas, lente ui en doorgeschoten kooltoppen. Bij het opruimen van de koolstronk zag ik veldsla zaailingen, die mar netjes in et gelid gezet. Het aspergeveld doorgewerkt met de cultivator, de salie gesnoeid en de eerste uitgebloeide narcissen gekopt. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 8 april 2023 Geplaatst: 8 april 2023 Testplant gedaan van 3 broccoli en 3 kohlrabi op diverse plekken. Ben benieuwd of de slakken ze vinden. Sla geplant. Nog wat bloemen gezet. 3 bamboestokken in de grond geprikt, voor toekomstige klimmers. Het is verder heeeeel rustig op ons complexje. Mijn tuinbuurman graaft stukje bij beetje. Maar verder is er nog geen activiteit te zien. 2 Quote
woldistel Geplaatst: 8 april 2023 Geplaatst: 8 april 2023 Lekker schoffelen en wat zaaien. Golfplaattunnel schoongeboend en op eennieuwe plek gezet. Ik wil hem dit jaar wat verhogen zodat ik er struiktomaten onder kan zetten. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 8 april 2023 Auteur Geplaatst: 8 april 2023 Wat andijvie, lente ui, snijbiet en verse knoflook geoogst. Een zonnetje met wind en ook morgen droog dus geschoffeld. Ook de glasplaten van de tuinbonen gehaald en die naar het voorjaarsgroen verplaatst. 4 Quote De moestuin van Patrijs
marcelru Geplaatst: 8 april 2023 Geplaatst: 8 april 2023 10 kruiwagens compost op mijn tuin gedropt, morgen verdelen en dan zo langzamerhand maar weer eens met de bats aan de slag. Verleden week was de grond nog veel te nat voor spitwerk, met een beetje geluk wordt het deze week wat beter. 4 Quote
Bearded johnie Geplaatst: 8 april 2023 Geplaatst: 8 april 2023 Vandaag met m'n zoontje naar de tuin geweest, bieten uitgeplant andijvie geplant. veldje klaar gemaakt voor de tuinbonen Doperwten en de peultjes. Ruggen gemaakt bij de aardappels, en nog 4 rijen aardappels gepoot. Veel opgeruimd. En natuurlijk een boterhammetje in je blote bast bij de vuurton 2 Quote
Vastone Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Voor 't eerst in m'n leven aardappels gepoot en onkruid verwijderd (wat gaat dat hard zo met het zonnetje na al die regen!). Ook nog een klein beetje snoeiwerk. 2 Quote
MSDG Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Gesjouwd, gesleurd en gedouwd, het was weer hakseldag. Al het snoei’afval’ van de vereniging met 3 collega vrijwilligers door de hakselaar gedaan. Met als beloning een kleine kuub aan houtsnippers die we hebben kunnen opslaan voor komend jaar. Eerste paasdag neem ik maar even tuinvrij want dit soort fysiek werk ben ik niet gewend dus alles voelt wat stijfjes aan. 😅 4 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Lia56 Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Gesnoeid, gefreesd, gemaaid en onkruid verwijderd. 2 Quote
rorror Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Onkruid verwijderd. Stekken van de fuchia van vorig jaar die binnen overwinterd zijn, buiten weer opgepot. Voor de rest lekker van het zonnetje genoten. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 9 april 2023 Auteur Geplaatst: 9 april 2023 Wat een drukte met de Paas.....🙄 Hier alleen groen gehaald. En een handje vol met de eerste asperges. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 (aangepast) Het was mooi weer en zo'n beetje iedereen was vrij, dus hup, die tuinen in! Jij bent door de week heen weer actiever, heb ik het idee. Ik heb vanalles gezaaid en uitgeplant en gewied en schoongemaakt, partner heeft druk zitten wieden. 9 april 2023 aangepast door Arja 2 Quote
marcelru Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Compost over de tuin verdeeld, een voortje geprobeerd te spitten, maar de grond was veel te nat. Weekje wachten, nog. Verder een berg bloesemfoto's gemaakt (boomgaard Acht en eigen tuin). 2 Quote
fre3ke Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Handje kalk gegeven aan druivelaars, clematis en moerbeibomen. Wat peulen en bieten gezaaid. Me verbaasd over de herrie die de hommels maken! Niet normaal. Mijn hele tuin staat vol met een onkruid dat blijkbaar erg populair is bij ze. O ja, tuinmeubilair en hordeur en schuttinkje in de lijnolie gezet. Was zelf ook een bezig bijtje. 5 Quote
Marinke Geplaatst: 10 april 2023 Geplaatst: 10 april 2023 Wormencompost geoogst (voor het eerst, wat een gedoe! Moet nog even een handigere manier vinden) en veel planten daarmee verwend 2 Quote
MSDG Geplaatst: 10 april 2023 Geplaatst: 10 april 2023 Vrouwlief was mee, dat is een zeldzaamheid en meteen heel leuk om er dan samen te zijn. 😊 Rondom de honingbessen de grond onkruidvrij gemaakt, oude houtsnippers aan de kant, lavameel, gietertje water, 2/3 lagen karton en 5-10cm houtsnippers. Nou, ik wens de onkruidjes veel succes. 😄 4 rijtjes wortels tussen de knoflook gezaaid, werktafel in de kas met behulp van de waterpas eindelijk recht gehangen. 2 kleine pioenen uit de gefreesde tuin van de overburen gered, kijken of ze het redden. Fijn dat het weer zo op gang komt allemaal. Oja, genoten van de drukke metselbijtjes die met z’n drieën het hotel aan het bevolken zijn. 🐝 3 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Liekie Geplaatst: 10 april 2023 Geplaatst: 10 april 2023 Oversteekpaadje van het gras naar de kas gemaakt. Als ik ooit nog eens misluk in de huidige baan kan ik het altijd nog als stratenmaker proberen. Wel nog even vegen! Kipjes vinden het allemaal wel best. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.