Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2023

Featured Replies

Geplaatst:

Zeer plaatselijk ijs dus. Gek dat in de andere helft van de sloten geen ijs is..of stroomt het water daar wat.

Zal wel te maken hebben met wind, stroming en diepte van de sloot.
Geplaatst:

Ik liep vanmiddag te genieten in de zon tijdens mijn lunchwandeling. Wat een contrast met de afgelopen dagen! En ik heb kunnen vaststellen dat mijn trouwe winterjas nog steeds lekker warm en waterdicht is. 

De tuin is drassig. We hoeven in ieder geval het nieuw aangeplante spul geen water te geven. 

Geplaatst:

Gisteren (vrijdag) geen vlokje sneeuw gezien.

Wel veel nattigheid: 24,8 mm regen in 24 uur.

Ik lees dat 1 eenheid regen gelijk staat aan 8 eenheden sneeuw. Bij sneeuw i.p.v. regen zou ik dan maar liefst 20 cm sneeuw gehad hebben. 

(Bij 40 cm sneeuw zou mijn kat Arie een soort woelmuis zijn, met alleen zijn staart boven de sneeuw)

Geplaatst:

Volgens mij is 1 mm regen gelijk aan 1 cm sneeuw.

Gisteren was hier in Midden Brabant een sneeuwdag en dat is lang geleden dat ik dat kan zeggen. Temperatuur lag iets boven 0 dus werd al snel een soort van natte drabsneeuw. Vannacht rond 4 graden vorst, witte wereld. Ben blij met de lagere temperaturen. De eerste 15 dagen van januari waren uitzonderlijk zacht en van veel 'vroege' planten begonnen de knoppen al sterk te werken. 

Geplaatst:

Gisterenavond en nacht is hier zo'n 25 cm sneeuw gevallen. En er komt nog meer bij ook. Supermooi, maar op de weg ben ik er minder blij mee.

Geplaatst:

Gisteren hier wat moeilijk op de weg, maar die zijn ondertussen goed vrijgemaakt, Ook blij met de wat lagere temperaturen, voor de tuin dan.

1925677706_sneeuw20_01_2023.jpg.a903ffa69b04a6e0d87610e010e068e1.jpg

Geplaatst:

Hier gister ook lekker wat sneeuw!  Ik word er blij van. 😊FF148A26-629F-474C-8E54-D5960ACBCE33.thumb.jpeg.9e5c13c4df93568e45aef2c317ec2c7c.jpeg

68255BE6-9812-4DB6-B381-DE194EA8C08F.jpeg.69e504c1f79509fa3cdd67dd7c43ade6.jpeg

Geplaatst:

@jootje Mooie plaatjes, hou ik wel van

Geplaatst:

Gisterochtend een wandeling door de veengebieden ten noorden van Utrecht (omgeving Tienhoven/Westbroek/Oud Maarsseveen) gelopen. Heerlijk rustig, fris maar niet koud, prachtige winterse plaatjes. Goed voor de natuur en fijn dat de temperaturen normaliseren. Voldoende regen gehad hier in 't midden en ook met de sneeuw zaten we dus goed. Zou mooi zijn als die nachtvorst een beetje aanhoudt en de planten in rust houdt.

Geplaatst:

Oeh mooi gebied, daar heb ik veel gefietst toen ik daar nog woonde. 

Hier zie ik alle slootjes tot de rand toe gevuld, en natte uiterwaarden en weilanden. 

Het gaat nog wel even duren voor de Veluwe (en andere gebieden) verzadigd raken, door de droogte stroomt nu alle neerslag te snel weg ipv door de grond geabsorbeerd te worden.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik fiets elke dag naar school met de kinderen en dan zien we de eenden en meerkoeten enz enz zwemmen in het gras ipv de sloot… wat een verschil.

Geplaatst:

Het watertekort van de afgelopen jaren is hier ongetwijfeld weer gecompenseerd. En een einde van de neerslagperiode is nog niet in zicht helaas.

Geplaatst:

Als ik in mijn glazen weerbol kijk dan valt er de komende twee weken zeer weinig neerslag, ook in het westen van Duitsland.

Als we een droog voorjaar krijgen dan zitten de meeste tuiniers in juni al weer te smachten naar regen. Van mij mag het heel februari nog regenen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heerlijk weer vandaag! Tempratuur in de schaduw tikte de 16graden aan. 

Geplaatst:

Behoorlijk onstuimig met de windvlagen vandaag, maar niets dat in de buurt komt van Corrie en Eunice, remember those? Wel weer te warm hoor voor de tijd van ‘t jaar, liever nog een week of twee koud, droog en zonnig, maarja…

Geplaatst:

Maart roert zijn staart:

De lente staat op het punt van beginnen, maar de winter is niet voorbij. Door een verstoring op grote hoogte boven de Noordpool kunnen we in maart vorst krijgen, zeggen deskundigen van het KNMI. Daar staat waarschijnlijk wel een ruime hoeveelheid zon tegenover.

Lees het hele artikel hier:

De winter krijgt dit jaar nog een staartje: vorst én zon in maart | Klimaat | NU.nl

Geplaatst:

Frisse nachten, de komende paar dagen.

Op zoek naar een kattenfoto uit maart 2018 kwam ik deze tegen:

20180303_104905.jpg

^ 3 maart 2018. Sneeuw, ook op de sloot, dus ook ijs. Mijn bootje ligt keurig op de steiger.

Voor de erg vroege zaaiers: ze kunnen echt nog niet naar buiten ...

Geplaatst:

Heel de  parkeerplaats staat hier vol, allemaal het noorderlicht fotograferen op het strand.

Ik kan me niet herinneren dat het eerder hier zo mooi te zien was.

Geplaatst:

@Patrijs foto?

Er kwam een onverwachte koude golf over Nederland denk ik. Verwachting voor afgelopen nacht was -1, maar toen ik vanochtend om 8am wakker werd zei mijn smartwatch dat het -6 was![emoji3061] Nu, een uur later, is het nog steeds -4.
En dat terwijl de yakon, oca en mashua nog buiten staan. Onder trampoline, dat wel. Alleen de mashua was al boven de grond gekomen.
Maar ik heb binnen de backup staan.

Geplaatst:

Er kwam zowaar sneeuw uit de lucht gisteravond laat. Vroor gelijk vast op de auto's. En toen hield het al weer op. Met sneeuwen dus, niet met vriezen. Het is -4 volgens buienradar (grondtemp. -5). Laagje ijs op bakjes water buiten.

Vriesvak aan het ontdooien, inhoud staat buiten. :cool:

Geplaatst:

@Erny Van de nood een deugd maken, heerlijk dat t nu buiten kan staan zonder jezelf druk te hoeven maken of t wel zou ontdooien 😀

Geplaatst:

Gisteren reed ik van het station naar huis. Alle tegemoetkomende auto's hadden een witte nummerplaat... Nee, het waren niet allemaal duitsers, ze kwamen uit de sneeuwbui die ik tegemoet reed. 😆

Vandaag alleen sneeuw te zuiden van ons, da's mooi want we rijden naar het noorden. Familiebezoek in Hoogeveen, icm met een bezoekje aan Van der Wal. Gek genoeg ben ik daar nog nooit geweest, ben benieuwd! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.