Geplaatst: 6 augustus 20232 j Arme Arie! Gelukkig heeft hij een goede droogmaakservice. Direct nadat ik schreef dat het hier onverwacht lang droog bleef, gingen natuurlijk de sluizen open. Dus hup de keuken in.
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Auteur Hier wat gemiezer, daarna wat gepiezel, ze zeggen dat er zo meer komt. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Hier regende het al toen ik mijn bed uit kwam, en nu nog steeds. Ben er wel klaar mee!
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Verder dan dit gaan we hier niet, denk ik. Nog geen drup gehad vandaag, ondanks de code geel van de KNMI. Misschien komt er nog een buitje. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Auteur Hier is toch nog aardig wat gevallen! En nu miezert het weer wat. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Die 50mm waar ze het over hadden, die hebben we hier bijna gehaald, afgaande op wat lege bakjes en emmertjes die buiten stonden. 🥲 Niet normaal wat een vocht er uit de lucht is gevallen vandaag… Opnieuw blij dat ik in verhoogde bakken teel met goede aarde. Geen last van de droogte en de nattigheid. Ik kijk uit naar volgend weekend, de planten zullen nog wel een groeispurt gaan krijgen nu! Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Hier tot nu toe 20 van de verwachte 27mm. Maar het is erg wisselvallig, droge periodes worden afgewisseld door een buitje (of andersom).Ik heb ook verhoogde bakken, en zie duidelijk verschil met het tuintje van mijn nicht. Daar hoor je tsjomp-tsjomp-tsjomp als je over de tegels loopt (al ligt het er net aan over welke tegels natuurlijk, wel die op de klei zijn gelegd, op zand niet). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Tuin is weer nat en zompig. Kennelijk is de grens bereikt. Watermeter was volgeregend en het regent nog steeds. Heeeeeeeel veel gevallen. Meer dan 45 mm en het blijft maar gaan. Zo veel medelijden met kamperende vriendin. En al die anderen buiten in de regen. Brrrr. Krijg spontaan rillingen ervan.
Geplaatst: 6 augustus 20232 j Hoera voor zandgrond! Hier kwam het vanmiddag ook met bakken uit de lucht, maar alles zakt of stroomt gewoon weg.
Geplaatst: 7 augustus 20232 j Vorige week 65 ml in een paar uur. We hebben een soort heuvel voor ons huis met veel leem. Dat gaf dus een rivier aan water. En dus ook in mijn weilandje. Wat was ik blij met mijn beschutting om en compost in mijn moestuin. Anders dobberde de aardappelen naar de buren. Daar waren we al om verhuisdozen uit de ondergelopen schuur te redden. Hadden ze net een week uit de opslag gehaald. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 7 augustus 20232 j Over de regen van de laatste tijd. Het is natuurlijk heel vervelend als je daar last van hebt gehad. Onderstaand stukje (Volkskrant, rubriek "De Speld") plaatst de hinder in het juiste licht: Weer in Nederland: druppels zo groot als regendruppels Het was dagen geleden dat een ogenschijnlijk onschuldige regenbui veranderde in een zomerse nachtmerrie. Druppels water zo groot als regendruppels teisterden het land. Hoewel het hele land kampt met dit natuurverschijnsel, worden sommige gebieden harder getroffen dan andere. Volgens lokale media zijn duizenden mensen nat geworden. Loe Hijstek en Jochem van den Berg 31 juli 2023, 15:03 © Volkskrant Dagen geleden begon rond 2 uur de ellende, vertelt Aisha uit Purmerend. ‘Ik zat op het terras toen het allemaal begon. Druppels water echt zo groot als regendruppels vielen overal neer. Op auto’s, op fietsen, luifels, tegen ramen aan maar ook op kinderen en andere voorbijgangers. Wij zijn er gelukkig nog goed vanaf gekomen.’ ‘Het is duidelijk een trend’, zegt weervrouw Helga van Leur. ‘Het heeft te maken met de ligging van Nederland aan de Noordzee in het noorden van Europa. Daar vallen de laatste tijd veel regendruppels van deze omvang. Hoe groter de buien zijn, hoe meer druppels er ook vallen.’ Meteoroloog Misha van Driel raadt Nederlanders aan om in deze periode te evacueren naar overkappingen, of liever nog naar andere landen, ter bescherming. ‘Hoelang dit extreme weer zal aanhouden is nog onduidelijk. Als je echt naar buiten moet, raden we aan een soort uitklapbare tent op een stokje te kopen. Verder wil ik iedereen oproepen goed op elkaar te letten.’ De schade is volgens experts te overzien. In enkele gevallen zijn mensen nat aangekomen op hun werk, soms zelfs met natte sokken. Zo een uitklapbare tent op een stokje, dat lijkt me wel wat. Daar ga ik maar eens naar op zoek. Maar waar te kopen, of moet ik dat zelf gaan maken? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 7 augustus 20232 j Ik denk dat ze dit bedoelen. Onderkant eruit en over je schouders hangen. Er zit een gat in voor je gezicht
Geplaatst: 7 augustus 20232 j 7 uren geleden, henkg zei: Druppels water echt zo groot als regendruppels vielen overal neer. Op auto’s, op fietsen, luifels, tegen ramen aan maar ook op kinderen en andere voorbijgangers. O wow! Wat een intressant artikel, ik had nooit verwacht dat er in nederland druppels water uit de lucht zouden vallen zo groot als regendruppels. En dan valt het nog eens op auto's fietsen en op mensen en kinderen! Ik kan het bijna niet geloven. /s Natte sokke schade? Schade is iets onontkeerbaars. Als je je sokken weer droogt heb je dus geen schade. Vind het maar een overdreven raar nieuws artikel... Het weer hier, veel regen en wind gehad afgelopen dagen. Eén peper plant gesneuveld, dus die ook meteen maar opgeruimd.
Geplaatst: 7 augustus 20232 j Hier heeft het gisteren en vanochtend flink en hard gewaaid. Helaas twee prachtige zonnebloemen die gekweekt waren door mijn twee dochters van bijna 3 meter omgeknakt. Verder ziet de cosmia er heel zieligjes uit en heb flink moeten snoeien, want waren ook heel wat takken slap gaan hangen. Gelukkig is er vanaf woensdag beter weer voorspelt en dit zal mijn dahlia's goed doen hoop ik haha. Goals: 2023: Ecologische moestuin + pluktuin ❤️ 2024: 150 m2 Ecologische pluktuin 💜
Geplaatst: 7 augustus 20232 j @rorror De Speld (spiegeltje van het nieuws in onze samenleving) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 augustus 20232 j Ik ben dol op de speld. Dank voor het delen. Had hem nog niet gelezen. Errrrg om gelachen! Ik vond de druppels ook wel groot hoor. Misschien wel groter dan regendruppels zelfs [emoji14]
Geplaatst: 12 augustus 20232 j Auteur Heerlijk, weer regen! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 augustus 20232 j Dit noemen ze bij het KNMI blijkbaar een enkele bui, het terras staat al een half uur blank en de plassen staan in de border. Zo heftig is ‘t hier maar zelden. 😄 Vanmiddag is ‘t weer voorbij, dit is wel het ideale zomerweer voor de Hollandse groentes, daar hou ik me maar aan vast. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 12 augustus 20232 j De komende week vrij warm en volgend weekend misschien boven de 30 graden. Lekker groeizaam weer met zoveel bodemvocht wat nu direct voor onze groenten beschikbaar is. Toch heel anders dan augustus vorig jaar.
Geplaatst: 12 augustus 20232 j Het is hier toch wel schrikbarend nat.. Water ligt in de achtertuin na een droge middag vandaag nog steeds boven het gras, zak er tot mijn enkels in. De moestuinbakken zijn er dus niet voor niks, daar al veel paddestoelen zichtbaar.
Geplaatst: 15 augustus 20232 j Vannacht een enorme stortbui van een kwartiertje. 1 rode stip op buienradar, precies over mijn huis. Mooi! Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.