Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn mini-appelboompje, ik dacht Cox Orange Pippin. Afgelopen winter verplaatst zodat de appels niet meer verbranden. Nu maar hopen op weer een rijke oogst.

IMG_20230501_201224.jpg

aangepast door fre3ke
  • Like 3
Geplaatst:

Dat is goed om te horen! Ik heb van de week een Cox Orange pippin gehad van mijn man, dus die is gelijk geplant maar had geen idee van de appelsoort! 

Geplaatst: (aangepast)

Cydonia oblonga "Leskovacka". Mooi om te zien hoe ca. 200km zuidelijker de kweeperen al in volle bloei staan.

IMG_4663.JPG

aangepast door marcelru
  • Like 2
Geplaatst:

Die van mij nog volledig in de knop. Mooi zeg. Ze zijn ook heel lekker knapperig om te eten als je er een paar kunt missen!

• Like 1
Geplaatst:

@woldistel ze moeten wel al open zijn. Tenminste… zo doet mijn moeder het. Ik ga vandaag ook een knop proberen of dat hetzelfde is.
dd80e87815844c61fbd274e324f1182e.jpg
Deze appelbloesem vind ik zo lief. Zo roze in de knop heb ik ze verder niet. Altijd lichtroze. Eerste x dat we bloesem aan zit. Benieuwd hoe de appels smaken straks!

Als ze helemaal open zijn, is dat rozige er wel bijna af.
cd0a31093bf76de0e5b73ad88e7922e7.jpg

7e2309611681dca08f6dd88f95ceba1f.jpg

Deze appel is ook wel roze, maar beduidend minder dan de bovenste.

c4879a2cbb41ac57892284ff73fed050.jpg

Deze hangt helemaal vol. Vorig jaar maar een paar appels gehad van deze. Wat is het ook al weer voor appel. Dat herinner ik me vast als ik in bed lig

De buurboom heeft dit jaar amper bloesem terwijl die juist vorig jaar vol ging.

• Like 3
Geplaatst:

Ook pawpaw zag ik. Dat is natuurlijk ook bloesem. Zag er bij mij ook een paar hangen.
Worden alleen nooit bevrucht, ondanks braaf met een kwastje heen en weer gaan. De andere 2 die ik heb, bloeien ofwel later (1) danwel niet (de ander).

Geplaatst:

Nog even een oudere foto van 29 april, omdat ie zoveel lijkt op die Achterhoekse perenboom uit het bericht van @marcelru

Deze perenboom staat op ons erf, ook in de Achterhoek. Ras onbekend, het is in elk geval geen bewaarpeer. Zou deze ook al 100 jaar oud kunnen zijn?

AN0938s.jpg.37ae5788c78526d9e5b0807df5f63bf2.jpg

AN0942s.jpg.6a0f382d2da8288b4d4249180a2e5bbf.jpg

Geplaatst:
17 minutes ago, Anna3 said:

Zou deze ook al 100 jaar oud kunnen zijn?

Zou zomaar kunnen, qua stam en grilligheid van de gesteltakken oogt de boom in elk geval verre van jong.

Prachtexemplaar trouwens. Enig idee welk ras het is (mijn eerste idee op basis van habitus en bloesem zou zijn Fondante de Charneux, oftewel Legipont)?

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...