Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Bijzondere waarnemingen en blije momentjes

Featured Replies

Geplaatst:

Ik had vorig jaar een roos uit een winkel bos bloemen gestekt. Dat was gelukt, altijd leuk. Was de roos ineens helemaal weg. Komt er dit jaar toch een heel klein mini frummelt je rozenblaadjes omhoog! Toch een leuk momentje [emoji3059]

Geplaatst:
  • Auteur

WE HADDEN NET EEN EGEL IN DE TUIN OMG 😍😍😍

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Geplaatst:

Aaaah wat leuk! Egels zijn de beste [emoji3059]

• 2 weken later...
Geplaatst:

Als je na het werk hooi en erwtenvlokken haalt voor de konijnen. En je besluit met een lekkere omweg naar huis te fietsen. 

En dan zie je in de berm en aangrenzende ruige weilanden een heleboel gevlekte orchideeën. Echt    heel   veel! 😀

IMG_20230623_150016817_PORTRAIT.thumb.jpg.f7dcc049451a733c830c0df34c0a10c8.jpg

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ik wilde het net wegtrekken om tussen de uien te wieden, en toen zag ik deze grote sprinkhaan, afgelopen zaterdag:

20230624_102657.jpg

Geplaatst:

Geen plaatje, maar in de ontwateringsgreppel groeit tussen al het onkruid een prachtige wilde kattenstaart. Als ie bloeit komt er een plaatje. 💕 Vind het een super mooie plant en ook nog eens inheems.

Geplaatst:

Ik heb er ook eentje die vorig jaar aan is komen waaien, inmiddels een giga plant geworden. Ook geen foto van, maar zal ik wel even doen als ik weer op de tuin ben.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Leuke berichtjes, daar niet van. Maar ik zie dat de leuke insectenmomentjes nu hier geplaatst worden ipv in het Insectentopic wat ik juist dáárvoor gestart heb. Dat vind ik dan wel weer jammer want straks wordt dat topic alleen een "last van insecten" topic. En dat was juist niet de bedoeling. 😊

Geplaatst:

Het gaat me om dat wasbeurtje van dit diertje @Erny. Dat wasbeurtje maakte het voor mij een bijzondere waarneming.

De hele wasbeurt gezien hebbende maakte me blij.Het ging zo zorgvuldig!  Een foto uit de eerste lockdown periode waarin

bleek dat leven doorging, lockdown of niet.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb dit jaar voor 't eerst zelf mogen ervaren hoe los de grond word na het telen van aardappels. Werkelijk een blij momentje die geweldig losse luchtige grond tussen mijn vingers te voelen. 

Geplaatst:

Ik heb zo’n leuk blij moment!
Gisteren was de Kleine Tuinopzichter ook even in de tuin. Hij plukte een paardenbloem. Ik baalde al, want ik dacht, hij gaat dat blazen en dan heb ik een miljoen nieuwe paardenbloemen erbij. Maar nee. Er ging heel voorzichtig een knuistje om de bloem. Ondertussen vertelde meneer me dat hij de paardenbloem voor me ging weghalen zodat het zich niet kon uitzaaien en gooide het zonder te blazen of anderszins zaadjes weg te laten vliegen, zo naar de kliko.
Jawel! Iets in de opvoeding is gelukt [emoji1320][emoji1320][emoji1320]

Ik was zo blij! Nog steeds eigenlijk nu ik weer aan gisteren denk [emoji2960]

Geplaatst:

Ahh dat is wel heel lief! Zo ver krijg ik ze hier nog niet hoor.. Blazen is veel te leuk! 

Geplaatst:

Hoort ws niet hier maar ben er zo happy mee... we hebben ca 20 jaar t vakantiehuisje in Frankrijk en ik ben daarvan daar zeker al 13 jaar aan t fotograferen... Vanavond tijdens de wandeling voor de eerste keer gezien... 10 min van t huis ( wel met een grote lens maar dan nog..) nog even gecropt..

DSC05682 sm.JPG

Geplaatst:

Prachtig beeld en mooie foto ook zo! 

• 3 weken later...
Geplaatst:

wat een heerlijk topic dit. Zeker  als je niet erg lekker in je vel zit.

Dan kan een citroenvlinder zoals  ik die vanmorgen in de tuin zag mijn dag  helemaal  goed maken .

Hebben jullie dat nou ook ??(hier wordt nl nogal  sceptisch gereageerd als ik binnen  kom om even zo'n blij momentje  te delen 

Geplaatst:

@Heleen1963 Ja hoor, ik kan helemaal lyrisch worden van een vlinder, vogel, bloem oid. Allemaal zo mooi ( als je t tenminste wilt zien) Allermooiste voor mij is als ik weer een buizerd zie. jaja ik woon in de stad dus de mensen "buiten" zien die ws vaker, maar ik vind t zulke mooie vogels... dan is ook mijn dag weer goed

Geplaatst:

@Heleen1963 Zeker wel!

Vandaag weer zwarte houtbijen gezien, zo mooi! En nog mooier was dat ik tijdens de hondenwandeling de eerste eetbare paddenstoelen heb gezien en meegenomen. Eekhoorntjesbrood onder andere. Niet veel paddenstoelen (4 stuk in totaal meegenomen), maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben in ieder geval helemaal blij.

Geplaatst:

Eet smakelijk! 

Het schijnt dat door de vele regen een heleboel paddenstoelen eerder zijn dan gewoonlijk. Wij kwamen gisteren deze halve heksenkring tegen bij de Allersmaborg in Groningen.

_DSC9113.thumb.JPG.98a5a5587ec8c639310074e3b6508158.JPG

Maar ik had geen referentie bij me dus lekker laten staan omdat ik ze niet kon determineren. Ook nog een reuze bovist gezien, maar die was al bijna op 😄

_DSC9115.thumb.JPG.765a2d64baf7d6b74192fd79f680adb6.JPG

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ik dacht alleen dat ik van de KSU Atwood m’n eerste pawpaws kon oogsten, maar wat bleek vandaag, er hangt ook een trosje op de Allegheny! 😍 Ik kwam er per toeval achter toen ik bramen plukte en in de pawpaw dook omdat de bramen daar doorheen groeien. Jippie, 4-6 mooie pawpaw’s in het vooruitzicht. 😁

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

Ik had ze al een beetje opgegeven, maar vandaag zag ik dat mijn zeekool toch weer een kopje boven de (pot) grond uitsteekt. Komt misschien toch nog goed met die planten.

20240303_093935.jpg

• 4 weken later...
Geplaatst:

De bijna ondergaande zon achter het nieuwe jonge groen in de vijg.

Zo mooi. Genieten!

@Goldfish

D507F84B-8B80-4570-B8D6-6044C941F3A1.jpeg

E27AD13B-4560-433A-8EA5-EC8EE2588EBC.jpeg

aangepast door Mevrouw Groen

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Ik was gisteravond laat nog even in de tuin, genietend van duisternis en stilte, en zag opeens een felle streep licht door de lucht, die eindigde met een grote blauwe vuurbol. Zo gaaf!

Geplaatst:

PXL_20240801_171334469.thumb.jpg.6a937c0c36230fea2e650027592f1a6c.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.