Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
13 minuten geleden, Tanja65 zei:

Als je alleen meeleest @woldistel, waarom dan toch ermee bemoeien

Dat mag niet, omdat ik geen biozadendoos deelnemer ben? 

Ik ben wel forumdeelnemer. Dus mag gewoon deelnemen aan elke discussie, zelfs als ik er geen snars vanaf weet of ontzettend stomme vragen stel. Dus daarom. En ik mag ook gewoon zeggen (netjes) tegen iemand, dat ik vind dat ie een beetje te ver gaat. 

• Like 2
Geplaatst:

Tuurlijk, dat mag je. Publiek forum immers. Maar dat was mijn vraag niet. De vraag was waarom, als je er niets mee van doen hebt en dit niet over vragen over de moestuin oid gaat. Maar doe wat je niet laten kunt, ik kan je toch niet tegenhouden. 

ik ga ff offline. Overreacting of niet, ik laat me geen leugenaar noemen of beslissingen in de schoenen schuiven die mensen zelf nemen. Dat is blijkbaar wel allemaal heel normaal. Maar mijn irritatie, tsss. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

In principe zou ik niet meer reageren maar mijn naam wordt toch weer genoemd in negatieve zin dus ik moet nu wel weer!

Hoe denken mijn mede forumers dat ik zelf mijn zaden uit elkaar weet te houden als ik er geen soortnaam bijvoeg??🤨😂

Dus dat er bij dat ene meloen zakje toevallig geen naam zit zou per ongeluk gebeurt kunnen zijn!

Dat er bij de rest van mijn zaden geen soortnaam is bijgevoegd is dus zeer onwaarschijnlijk aangezien ik zelf de zaden dan niet meer uit elkaar weet te houden!!!

Hier laat ik het nu echt bij maar ik wilde dit toch even rechtzetten.

De oplossing voor het meloen zakje is om er even Sugar Baby watermeloen op te zetten, probleem opgelost, ik heb ook maar 1 soort meloen zaad aangeleverd!!

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb de zakjes inmiddels allemaal bijgeschreven @Ruderalis en ook in andere zakjes gedaan (die makkelijker open en dicht gaan) want de zaadjes vielen er uit, ondanks hoe goed je ze had dichtgeplakt. En nee, ik denk niet (meer) dat je expres de naam van de meloen er niet hebt opgezet. Dat kan inderdaad gebeuren. Maar in de context van alle overige missende informatie, niet alleen van jou, was dat de druppel en dacht ik dat op dat moment wel. En als ik benoem dat er daadwerkelijk geen soortnaam op stond, zeg je dat ík het wel heel mooi maakte - alsof ik dat verzon. Dat was niet zo, ik zat daadwerkelijk met een zakje met uitsluitend ‘grootste meloen’ in mijn handen me af te vragen wat het was en ik kon echt niet weten dat jij maar één soort meloen had aangeleverd en dat dat dus een sugar baby was. Het lijkt teveel gevraagd om te beseffen dat gebrek aan informatie, niet alleen op jouw zakjes dus, irritatie oproept? Maar wat mij betreft was en is het niet persoonlijk en daarom begon ik ook naamloos, en in ‘wij’. Pas toen ik daarop tegengas kreeg, vloog de discussie uit de bocht. Misschien omdat ik “gemakzucht’ in algemene zin gebruikte. Maar in algemene zin vind ik dat nog steeds. Ik vind dat we allemaal samen ons best moeten doen om de doos duidelijk en toegankelijk te houden, en gewoon ons aan de afspraken over de doos moeten houden (dwz de gevraagde informatie aan te leveren), daar hebben we immers allemaal plezier van. En de afspraken daarover zijn er niet voor niets. 

Dit gaat wat mij betreft niet speciaal om of over jou. Het spijt me als dat wel zo lijkt. Maar ik moet mogen zeggen dat gebrek aan informatie niet prettig is en ik mag me ook verzetten tegen jouw suggestie dat ik dingen verzin. En tegen al die uitroeptekens nu, alsof ik van alles over jóu zou suggereren. Niet.  Laten we het hierbij laten zonder nog weer in discussie te gaan. Ik bedoelde het niet persoonlijk. Het werd persoonlijk door irritatie over en weer en doordat anderen zich ermee gingen bemoeien. Dat roept alleen maar meer irritatie op, over en weer, blijkt. Zonde. Ik ga verder met de doos. 

Tot slot: @kevin je hebt gelijk, het jaartal staat inderdaad wel op de zakjes, dat zag ik niet want de voorzijdes waren geprint en de jaartallen achterop met dun potlood. Overheen gekeken omdat ik daar geen print zag. Maar de zakjes zelf waren niettemin allemaal zonder je forumnaam. Dat maakt dat voor de ‘feiten’ we in zekere zin allebei gelijk hebben. Maar daar schieten we weinig mee op. Ik hoop dat je je boosheid van het moment opzij kunt en wilt zetten net als ik doe en gewoon volgend jaar weer mee doet. Het zou echt jammer zijn als je je door je boosheid op mij dit moment terug trekt uit de biozadendoos. En dat meen ik oprecht. Er is genoeg oorlog op de wereld. Laten wij hier weer vrede sluiten. 

• Like 2

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik heb vandaag de zaden uit een boel peppadews zitten halen. Met als doel ze op te sturen naar de eerst volgende die de doos gaat krijgen. Zodat ze in de doos konden, ook al doe ik niet mee.  Maar ik laat het maar, kan er slecht tegen als er gezeik om onzinnige dingen is.  
als je twijfelt over zaden, neem je ze niet. Er zit volgens mij genoeg in die doos. Datums staan zelfs niet meer op de zakjes  als je bv bij Vreeken besteld ofzo. 
En nee, ik doe dus niet mee, maar nergens staat dat ik niet mag meelezen ( wat ik altijd heel leuk vind) en dat ik niet mag reageren. 
Jammer hoor, dit. 

• Like 2
Geplaatst:

@Tanja65,

no hard feelings van mijn kant!😆

Volgensmij ben ik de hele tijd vriendelijk gebleven en begon ik met me te verontschuldigen dat ik misschien niet volledig genoeg was geweest ( lees maar terug ).

Ik heb je ook gelijk gegeven betreft de datum van oogst en geschreven dat ik dat vanaf volgend seizoen zou gaan doen.

Dus ik zie niet in wat ik meer of anders had kunnen doen.

Ik hoor verder bij het forum meubilair en ben veel aanwezig en wordt gevolgd door vele kweek makkers en voor die mensen lever ik vooral zaden aan en in mijn beleving hebben die genoeg aan alleen de soortnaam aangezien ze al een seizoen lang de betreffende soorten hier online gevolgd hebben!

Ik geef toe dat ik op dat punt te kort door de bocht ga en ik wil daar met alle liefde rekening mee houden.☺️

Verder is het idd. wijs dat we het hier bij houden en ik ben blij dat de zaden zijn toegevoegd.

Grt.

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Grappig, ik bedacht bij het lezen over irritatie nav ontbrekende informatie, dat ik met die doos sowieso vreselijk veel zit te googlen. Veel soortnamen zeggen me niks, dus dan zoek ik alsnog op wat voor soort tomaat, peper, sla enz iets is. 

Ik zit hier lichtelijk ongeduldig te zijn tot ik aan de beurt ben. Nog één wachtende voor mij. 

aangepast door Arja
  • Like 6
Geplaatst:
1 uur geleden, Tanja65 zei:

Maar dat was mijn vraag niet. De vraag was waarom, als je er niets mee van doen hebt en dit niet over vragen over de moestuin oid gaat.

Euh nee. Jij vroeg waar ik me mee bemoeide, aangezien ik alleen meelees.  En ik heb dat uitgelegd. (want forum bewoner en ik mag me netjes overal mee bemoeien). Ik hoef me niet te beperken qua moestuin.

Als ik vind dat een mede forumdeelnemer over welk topic dan ook wat uit de bocht schiet dan kan ik daar melding van maken. Ik kan dat doen door melding te maken bij de moderatoren, een bericht te rapporteren of gewoon in de discussie. Dat zijn maatregelen die ook mij als forumdeelnemer kunnen treffen. En meer is het niet.

Geplaatst:

JOEHOE!!!.... dit is een geweldig forum met heel veel mensen en verschillende meningen... laten we het hierbij laten... zo jammer als t steeds "meer" wordt. Meesten hebben hun zegje gedaan dus over naar de orde van de dag.  Is zo leuk om de zadendoos te krijgen en door te spitten. 

Op naar t volgende zaaiseizoen 😃👍

• Like 9
Geplaatst: (aangepast)

Zo, even bijgelezen!

Dames en heren, geen stress. Het klopt dat de biodoos meer geordend kan zijn en daar ben ik ook medeschuldig aan. Het is niet mogelijk om het iedereen naar de zin te maken, maar er zal, als de doos bij mij is, wel wat meer orde in de doos komen. Daar ga ik mee aan de slag.

Daarom is het ook zo belangrijk om de forumnaam op de zadenzakjes te schrijven, want dan kan ik altijd navragen indien nodig! Of anderen natuurlijk, die mooie zaden uit de doos hebben geruild en er meer vanaf willen weten.

@Ruderalis, bedankt voor de zaden. Ik vind het super dat je die schenkt, zonder zelf mee te doen.

@Tanja65 jij ook bedankt voor het aanbrengen van orde in de doos. Het klopt dat er nog veel zaden inzitten zonder naam. Die zaden zijn van de vorige edities en zullen langzaam verdwijnen (door ruil of doordat de houdbaarheid voorbij is). De gekochte zaden van afgelopen jaren hebben meestal geen houdbaarheidsdatum, maar wel een aankoopdatum. En daaruit kan ook grof een houdbaarheidsdatum worden 'berekend'. Ik snap de 'frustratie' best, maar voor de volgende editie zal het beter worden. 

De doos is voor en door de forumleden. Zonder deelnemers geen biodoos. Het is een mooie manier om aan bijzondere soorten te komen en zo moet het ook blijven! Gewoon relaxed, voor de moestuinliefhebber. Natuurlijk kunnen er altijd dingen beter, maar bespreek dat met mij (geldt voor iedereen, ik spreek niemand in het bijzonder aan). Ik bijt niet! En nu graag weer over tot de orde van de dag in dit topic.

aangepast door Flup
  • Like 9
Geplaatst:

Hoi iedereen! Even een vraag om het na te checken: ik heb hier kleine, creme kleurige paprikas zonder soortnaam. Wel volledig bio gekweekt een ze geven nu nog steeds ondanks dat het te koud is, maar dus zonder soortnaam. Mag deze in de bio box?

Ben vorig jaar per ongeluk de mist in gegaan, dus ik ben dit jaar extra voorzichtig😅

Geplaatst:

Heb nu voor ‘t tweede jaar mee gedaan en juist het feit dat het geen nette zadencatalogus is, spreekt me aan. De charme van de doos. 😅 Vind ik toch belangrijk om even te noemen, ik waardeer iedereen die er aan mee doet, ordent of niet, zaden ter beschikking stelt of niet. In the end heb je voor de verzendkosten van de doos toegang tot heel wat moois, dat daar enig speurwerk voor nodig is, is niet anders dan de gids van v/d Wal of de site van Vreeken doorakkeren of de zakjes in het tuincentrum bestuderen. 🤷‍♂️ Dus flinke dank aan @Flupvoor de organisatie voor de zoveelste keer en iedereen die nog aan de beurt komt: geniet ervan!

• Like 5
Geplaatst:

Ik denk dat het handiger is als iemand een ander wat te verwijten heeft, dat gewoon in een pb doet ipv in het topic. Liever nog dat we elkaar niets hoeven te verwijten.

Ik ben bijna aan de beurt en heb heel veel nieuwe pepersoorten die mij onbekend waren. Hartstikke leuk om ze straks in de doos te kunnen doen. In mijn hoofd is die doos al formaat stofzuiger. Hoeveel honderden zaadjes zullen er inzitten?! Al die voorpret, het is net Sinterklaas!

• Like 1
Geplaatst:
19 hours ago, Adrielle said:

Hoi iedereen! Even een vraag om het na te checken: ik heb hier kleine, creme kleurige paprikas zonder soortnaam. Wel volledig bio gekweekt een ze geven nu nog steeds ondanks dat het te koud is, maar dus zonder soortnaam. Mag deze in de bio box?

Ben vorig jaar per ongeluk de mist in gegaan, dus ik ben dit jaar extra voorzichtig😅

Goed dat je dat even navraagt, dank je! 👍

Helaas kun je deze zaden niet in de biodoos doen, omdat de soortnaam onbekend is. Ik heb hier zelf ook zaden die niet in de doos kunnen, omdat de soortnaam onbekend is. Maakt mij niet uit, ik zaai die wel in mijn tuin. Maar voor de biodoos dus niet. 

• Like 1
Geplaatst:

De biozadendoos is binnen.
Deze was woensdag bij de buren afgeleverd. Kreeg gisterenavond een bericht van de buurvrouw dat er een pakket van ons bij hen was afgeleverd. Hier geen bericht gehad, niet in de app en niet via de email.
Gelukkig toch binnen gekomen.
Ik ga van het weekend eens lekker rondneuzen.

• Like 6
Geplaatst:

De doos is hier veilig aangekomen, wat een feest! Ik ga lekker graven en Googlen en genieten. 

@mdubbelmstuur je vast je adres per pm, dan kan ik de doos binnenkort naar jou doorsturen!

• Like 8
Geplaatst:

Ik heb de doos nog niet ontvangen. Gisteren is ie blijkbaar aangeboden toen ik op mijn werk was. Vandaag was ie niet bij het afhaalpunt. De status in Postnl geeft ook aan dat ie onderweg is….

ik ben vanaf donderdag tm zondag een lang weekend weg, dus ik weet niet of het nog lukt om hem voor sie tijd door te sturen naar jou @Mellie. Ik laat het weten zodra ik hem binnen heb.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...