Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aanbiedingen voor de (moes)tuin 2024


Aanbevolen berichten

19 uren geleden, donaldk zei:

maar plaatjes zijn zo klein dat ik niet of nauwelijks kan zien welke soorten stuikjes

 

Wat bedoel je? Dat kan je toch vergroten? En/of op een groot scherm kijken ?

Of mis ik iets 🙄

 

Naamloos.thumb.jpg.48285eec5192d4274d46657909abe4b8.jpg

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij Wijderhorst langsgeweest hier even wat fotos plaatsen zodat mensen een beeld krijgen van wat je koopt, de struiken/planten staan in 1,6L of 3L potten.

 

bedrag voor 1,6L potten zijn 3,50 grotere potten 6,50. De planten hebben een heel mooi wortelgestel, moeten wel wat bijgesnoeid worden / wat dood hout weg halen en er zit in de meesten potten wel aardig wat onkruid maar dan krijg je naar mijn mening wel hele mooie struiken voor een hele scherpe prijs 😇

20240304_162125.jpg

20240304_162048.jpg

20240304_162003.jpg

20240304_161908.jpg

20240304_162102.jpg

20240304_162107.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

2,99 bij de Lidl vanaf vandaag 13 maart 2024

 

Ik heb er al een aantal van vorige jaren en groeien best goed in een pot. Vandaag weer geweest want ben dol op  de frambozen, maar heb ze toch maar laten staan. Vond ze te klein en sommige nog geen enkele blad, twijfel twijfel, maar toch zonder plantje weggegaan. Maar goed, voor 2,99 toch best een leuke deal.

77E6248765E58B9FB3E4FD8A70CAB167A157296893D9A772F7B734BD14188D05.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen zorgen over frambozen die er klein uitzien, na een tijdje heb je ze overal. Had enkele jaren geleden een moestuin in potten, uitlopers kwamen er langs de gaten onderin uitgekropen 😃

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen het inderdaad goed, alleen je weet niet welk ras je krijgt want het ras wat op het label staat krijg je niet.
Vorig jaar 3 appel boompjes gekocht, die gebruikt om andere rassen op te enten. Dit jaar de laatste takjes geënt.
Had ook 2 perenboompjes gekocht, maar die niet geënt. Allen gaan bloeien, dus zal dan mogelijk weten welke rassen het waren.

Dit jaar weer een stuk of 2-3 perenboompjes kopen, want heb rijkelijk wat enthout gekregen (geruild).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit (van de peren) is dit jaar erg bedroevend. Denk toch zeker wel 80% van de knoppen kapot.

Niet dat de boom daardoor dood gaat of zo, want er worden wel slapende knoppen wakker, en uit de beschadigde knoppen worden ook wel nieuwe knoppen gevormd.

 

In Boskoop iets van 30+ planten, meeste waren appels. Enkel kersen en pruimen, en slechts 4 peren. Daarvan 2 meegenomen, met de meeste zijtakken (daar ga ik op enten).

IMG_20240320_085308.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee verschillende pruimen, Opal en Victoria, want de boompjes van vorig jaar hebben het niet gered.

 

En een appel, in een poging een extra bestuiver te bieden voor de Rode van Boskoop.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een conferencepeer weten te bemachtigen. Staat nu in 15l pot maar gaat over een tijdje wel naar een grotere totdat ik bedacht heb waar ik hem wil, dan wellicht in de volle grond. Maar dat kan ook prima volgend jaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appels en peren bij de Aldi worden geënt op onderstammen die hoogstambomen geven. Zo heeft men snel een verkoopbare plant en kan men de prijs laag houden.

 

Voor de kopers: je kan zo'n hoogstamappel/peer niet blijvend in een pot of kuip houden, daarvoor is de groeikracht te groot.  Ook bedenken of je de ruimte hebt voor een hoogstamboom.

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...