Beukwood Geplaatst: 6 juli 2024 Geplaatst: 6 juli 2024 1 uur geleden, Lia56 zei: @Beukwood Leuk dat je meekijkt. Ik moet eerlijk toegeven dat wij voor de start van deze wedstrijd ook nooit gedacht hadden dat dit best wel een moeilijke zou worden. Ligt t aan t weer, de warmte, de vele regen? Geen idee maar t blijft spannend. Gaat nu niet om de zaden maar de grootste aar, ben heel benieuwd. Degene die in de kas gekweekt worden doe t het best tot nu toe zeker spannend! En nu met de storm van vandaag zou het best weleens kunnen dat er schade aan de kassen is en dat je blij mag zijn als je amaranthus buiten staat en nog niet zo groot is Quote
Lia56 Geplaatst: 6 juli 2024 Auteur Geplaatst: 6 juli 2024 2 minutes ago, Beukwood said: je blij mag zijn als je amaranthus buiten staat en nog niet zo groot is Nou... hier is er een geknakt 😥 Quote
acpronk Geplaatst: 6 juli 2024 Geplaatst: 6 juli 2024 @Lia56 als de bloei er eenmaal in zit, dan worden dat geen giga planten meer zoals die van Mai en Frans. Wel bossiger door de zijtakken. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lia56 Geplaatst: 6 juli 2024 Auteur Geplaatst: 6 juli 2024 (aangepast) @acpronk Zou jammer zijn als er deelnemers nu afhaken doordat ze weten dat er nooit een winnaar van kan komen doordat de plant klein is en er al een bloeiaar in zit. Maakt voor mij niet uit. Ik blijf gewoon volhouden, wonderen zijn de wereld nog niet uit 6 juli 2024 aangepast door Lia56 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 6 juli 2024 Geplaatst: 6 juli 2024 (aangepast) 3 uren geleden, Lia56 zei: Degene die in de kas gekweekt worden doe t het best tot nu toe Dikke lange stengel en blad ja maar nog weinig bloemaar 😄 De grootste hier nu 220 cm ongeveer 6 juli 2024 aangepast door Mai Pensato 3 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Beukwood Geplaatst: 6 juli 2024 Geplaatst: 6 juli 2024 1 uur geleden, Lia56 zei: Nou... hier is er een geknakt 😥 🥲 Quote
Dahli Geplaatst: 6 juli 2024 Geplaatst: 6 juli 2024 1 uur geleden, Lia56 zei: Zou jammer zijn als er deelnemers nu afhaken doordat ze weten dat er nooit een winnaar van kan komen doordat de plant klein is en er al een bloeiaar in zit Nee hoor @Lia56 geloof niet dat dat zal gebeuren. Als ik voor mezelf spreek, is het gewoon heel leuk om de vorderingen van je eigen zaaisels te volgen. En daarnaast met bewondering te kijken hoe @Mai Pensato en @Frans hun teelt tot deze proporties weten te krijgen. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 6 juli 2024 Geplaatst: 6 juli 2024 (aangepast) 3 uren geleden, Lia56 zei: deelnemers nu afhaken Eens met @Dahli, gewoon doorgaan tot het bittere eind. Zoals in de andere wedstrijd daarnet. Al kan je nog niet winnen, planten opkweken blijft toch leuk? 6 juli 2024 aangepast door acpronk 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 7 juli 2024 Geplaatst: 7 juli 2024 Ik heb de mijne vandaag uitgeplant, dat durfde ik niet eerder vanwege de slakken. Ze waren er wel aan toe, er zat een dicht wortelnetwerk in de potjes. Het zijn nog steeds mini's. Misschien gaan ze nu groeien... of het wordt slakkenvoer. 5 Quote
redzebra Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 (aangepast) Langzaam maar zeker, plantje is nu een dikke 15 cm, zit voor de zekerheid al in een grotere pot, de groei zit erin, deze keer geen bloemvorming, wie weet 😁 8 juli 2024 aangepast door redzebra 2 Quote
MROE Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 (aangepast) Hierbij een aantal foto’s. er zit mbt hoogte niet veel groei in. De aar is 15 gegroeid. Deze is nu 35-40 cm. beetje afhankelijk van hoe je meet. meet ik zo goed? 12 juli 2024 aangepast door MROE 9 Quote
woldistel Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Zo, hé, die groeit lekker! Dus het wordt uiteindelijk een gezellige lange ketting van pompons 🙂 Quote
Liekie Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Prachtig!! Mijn overlevende planten zijn nog niet eens zo groot 😀 Quote
Dahli Geplaatst: 13 juli 2024 Geplaatst: 13 juli 2024 Nog geen meetbare bloemaar, maar gewoon omdat ik de plant zo mooi vind met die gehakkelde aurelia 😊. 7 Quote
Marinke Geplaatst: 14 juli 2024 Geplaatst: 14 juli 2024 Nou het begint een beetje op een fatsoenlijke plant te lijken Helaas had ik ze niet meer uit elkaar gehaald dus ik ga ze nu kweken als een bos 10 Quote
Frans Geplaatst: 14 juli 2024 Geplaatst: 14 juli 2024 Op 6-7-2024 om 19:21, Mai Pensato zei: De grootste hier nu 220 cm ongeveer Daar kan ik niet aan tippen maar er zit nog steeds een duidelijke groei in mijn planten. Voor mensen die niet in een kas telen: laat je vooral niet opjutten. Het zou me niet verbazen als de uiteindelijke winnaar een buitenplant zal blijken te zijn. Het gaat tenslotte om de bloeiaar en mijn planten in de kas hebben nog weinig zin die te laten groeien. Wat bloeiaar betreft doet deze plant het buiten al beter. Bij een hoogte van de plant van 57 cm is die momenteel 3 cm . 8 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Jorieke123 Geplaatst: 15 juli 2024 Geplaatst: 15 juli 2024 Mijn plant in de kas laat ook nog geen beginnende bloei zien. Die in een grote bak in de moestuin wel: (sorry, mijn camera had weinig zin om scherp te stellen...) 10 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Vik Geplaatst: 15 juli 2024 Geplaatst: 15 juli 2024 (aangepast) Huidige stand van zaken: 1 plantje dat ik naar buiten heb verplaatst is nog heel klein, maar lijkt al eerste bloei te starten. Planten in serre groeien beter, nog geen bloei. 15 juli 2024 aangepast door Vik 2 Quote
henkg Geplaatst: 15 juli 2024 Geplaatst: 15 juli 2024 Hier gaat het echt niet. Nou ja, ze zijn niet dood. Plantjes zijn ongeveer 20 cm hoog en zijn al in bloei geschoten. ^ 5,5 cm. Dit is mijn eerste officiële rapportage. Stelt niks voor, maar op de lijst van alle deelnemers ga ik hiermee wellicht in de middenmoot eindigen (?) Nieuwe ontwikkeling: precies een maand geleden (16 juni) heb ik opnieuw gezaaid. Het wordt beter (minder slecht) weer. Mijn eigen recordje denk ik fors te gaan verbeteren. 4 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
bonnie f Geplaatst: 15 juli 2024 Geplaatst: 15 juli 2024 Mijn planten zijn nu een meteren beginnen te bloeien. 4 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
naomi25 Geplaatst: 16 juli 2024 Geplaatst: 16 juli 2024 Ik lig er helaas uit. De laatste is ook opgegeten door de slakken😭 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 16 juli 2024 Geplaatst: 16 juli 2024 (aangepast) Op 6-7-2024 om 19:21, Mai Pensato zei: Dikke lange stengel en blad ja maar nog weinig bloemaar 😄 De grootste hier nu 220 cm ongeveer Hier mijn juli bijdrage met actuele fotos. Van de 13 planten waar ik mee begonnen ben zijn er nu nog 9 over. Een van de 3 planten in de kas is gesneuveld; Ik had ze iets te strak aangebonden en ik had niet verwacht dat de stam zo dik zou worden. Dus op een gegeven moment knapte er 1 middendoor. Toen heb ik maar gauw bij de andere 2 het touw wat losser gemaakt. De 6 planten buiten in de vollegrond hebben erg veel last gehad van slakken, daar zijn er nu nog 5 van over. En dan heb ik nog 2 planten in een grote pot staan in de fruitkwekerij (buiten maar wel overkapt). Het is gelukt om de bij de planten in de kas de groei te laten stoppen en daar beginnen zich nu bloemaren te ontwikkelen. De grootste plant is ongeveer 220 cm lang de andere 180-190 cm. Foto's planten in de kas: de "kleinste": de langste: Een van de 2 planten in de fruitkwekerij. Een erg mooie bloemaar in ontwikkeling maar ja schoonheid telt hier niet... Groepje van 3 planten buiten in de borders. Ook hier mooie bloemaren: Dit is de plant die nog over is van de vroegste proef-zaaiing. zeer generatief meer bloemaren dan blad (komt ook door de slakkenvraat). Deze bloemaar is nu 30 cm lang en zal niet veel langer meer worden. 16 juli 2024 aangepast door Mai Pensato 9 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
MROE Geplaatst: 18 juli 2024 Geplaatst: 18 juli 2024 Gisteravond nog een foto van tot nu toe de langste bloemaar. 45 cm. 11 Quote
woldistel Geplaatst: 18 juli 2024 Geplaatst: 18 juli 2024 Ik ga naar huis! 45 centimeter! (stampt weg...) 😄 nee, hoor. Ik blijft gezellig volgen. 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 18 juli 2024 Geplaatst: 18 juli 2024 9 uren geleden, MROE zei: 45 cm. Top!! Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.