Patrijs Geplaatst: 16 februari 2024 Geplaatst: 16 februari 2024 Een halve rij warmoes plantjes gezet en de rest uitgedeeld. Potten opgepot met pollen Chinese bieslook. Een bakje vol knoflooktenen onder glas gepoot en wat oude uien buiten gepoot alle twee voor het loof. Een paar jaar geleden geleden gekregen stek van een gele framboos opgeschoond en gedeeld in vijf stekken en die op een nieuw rijtje gezet. 1 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 16 februari 2024 Geplaatst: 16 februari 2024 3 emmers steentjes die al 11 jaar (sinds ik de achtertuin van het huis aangepakt heb) in de schuur lagen naar de moestuin meegenomen. Die worden langs het vorig jaar vernieuwde schot uitgestrooid, maar dat eerst met grond ophogen (houtsnippers van de gemeente zijn flink ingeklonken) en wat struiken langs de sloot planten, dan de steentjes erbij als aanvulling.Dan kan ik ook weer enkele potten legen, want wil potten minderen.Ook wat karton meegenomen, dat op wat gewone oregano gelegd (zie eerdere bericht, wil overstappen op de Griekse variant). En 7 kruiwagens grond gereden. Nog 8 kruiwagens te gaan, en dan komt de gemeentegrond aan de beurt voor langs de slootkant. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
woldistel Geplaatst: 17 februari 2024 Geplaatst: 17 februari 2024 Olifantknoflook en oerprei verplant naar een ander bed. Ze stonden in de weg, want daar komt mijn nieuwe, grotere kas. 1 Quote
MSDG Geplaatst: 18 februari 2024 Geplaatst: 18 februari 2024 Frambozen uitgeplant in hun nieuwe speciekuipen met verse potgrond en tuincompost en een mooie laag houtsnippers die al half verteerd waren. 😊 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
bonnie f Geplaatst: 18 februari 2024 Geplaatst: 18 februari 2024 Peultjes, raapjes en spinazie voor gezaaid. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
geert h Geplaatst: 18 februari 2024 Geplaatst: 18 februari 2024 gezaaid en in de warmtebak gezet: - tomaat marmande - aubergine Tania F1 - spaanse peper - peper button yellow - peper rocoto oranje voorgezaaid in de kas: - tuinbonen aqua dulce - sla romeinse mini / little gem - snijbiet celebration - lage afrikaan - lage zonnebloem - mosterdblad red - kervel Voor sommige soorten is het nog aan de vroege kant, maar ik heb daar zoveel zaad van dat ik het wel een gokje waard vind. 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 18 februari 2024 Geplaatst: 18 februari 2024 Tray met plastic kap op het balkon gezaaid met: div uien spinazie radijs dille koriander knolvenkel kohlrabi. daarnaast nog een klein bakje met 5 soorten sla voorgezaaid. 1 Quote
geert h Geplaatst: 18 februari 2024 Geplaatst: 18 februari 2024 Ik twijfelde of ik ook knolvenkel zou zaaien, gaat dat goed als je nu zaait? Ik begreep dat het een langedagsplant is, maar wanneer nu voorzaaien in de kas goed gaat, ga ik dat zeker proberen. Quote
Tanja65 Geplaatst: 18 februari 2024 Geplaatst: 18 februari 2024 (aangepast) Even in de stromende regen door de moestuin gerend om wat spulletjes op te halen, en meteen nog even twee strookjes radijslint er in gegooid. Dat is week 2! Volhouden nu. verder de hele dag bezig geweest om de ontkiemde doperwten in zaaitrays te krijgen, ik gebruik daarvoor eiertrays en in dit geval ook zelfgemaakte bakken van action tassen omdat mijn bakken op waren. Ze gaan morgen het kasje buiten in, en dan over enkele weken hopelijk de grond in. 18 februari 2024 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Dahli Geplaatst: 18 februari 2024 Geplaatst: 18 februari 2024 Vandaag mijn tomaten gezaaid, zo fijn dat het weer kan! Rubylicious Matina Sungold Vojlusko Heart Minusinski’s orange elephant verder de rest van de peper-deno-mini’s geplant. Ik heb toch maar een kweeklamp besteld, ik vrees anders dat de pepers niets worden. Hopelijk is de lamp er morgen of dinsdag. Tenslotte wat Acanthus-zaden gevijld en in de week gezet. 1 Quote
Moestuinpassie Geplaatst: 20 februari 2024 Geplaatst: 20 februari 2024 Peultjes en sugarsnaps 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 gezaaid in een kweekkasje in de grond in de tuin: Drie soorten spinazie, elk een rijtje. Amsterdams reuzenblad, Matador, Campania F1 In balkonbakken in datzelfde kasje: Peulen Heraut en twee soorten doperwten. Marktveroveraar, Vada. In zaai trays: twee soorten broccoli, Fiesta F1, Cabrese Natalino Bloemkool Alpha Spitskool CaraflexF1 1 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 23 februari 2024 Geplaatst: 23 februari 2024 Sla, Wonder der vier jaargetijden bij gezaaid. Een rij veldsla geplant. Sterrenkers, rucola en raapstelen gezaaid. Quote De moestuin van Patrijs
Moestuin meisje Geplaatst: 25 februari 2024 Geplaatst: 25 februari 2024 Het eerste deel van de doperwten geplant. Er komt nog een rijtje bij 😃 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 25 februari 2024 Geplaatst: 25 februari 2024 Tuinbonen in een emmer voor gelegd Quote
acpronk Geplaatst: 26 februari 2024 Geplaatst: 26 februari 2024 Van de eerder gezaaide pepers waren er 16 van de 30 rassen opgekomen.Even in de aarde wezen kijken, sommigen zagen er nog goed uit en sommigen een kiempje. Maar zag ook enkele rouwmuglarfjes bij de zaden.Vandaag van enkele niet-opgekomen rassen 2 nieuwe zaden erbij gedaan. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
MSDG Geplaatst: 29 februari 2024 Geplaatst: 29 februari 2024 Binnen voorgezaaid, een hele lijst: - Spinazie winterreuzen - Peterselie 2 soorten - Koriander - Snijbiet five colours - Bieten Chioggia, Kogel 2, Golden Eye - Witte kool Drago F1 - Spitskool Eersteling/Greyhound - Bosui/Stengelui Ishikura - Pluksla lollo bionda, Amerikaanse bruine en rode eikenblad Morgen nog 2 soorten kropsla, 1 soort bindsla, herfstprei, winterprei, Luffa en kailan en dan zit deze zaaironde erop. Volgende ronde is de tomaten over 1,5 week rond de 10e van maart. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
acpronk Geplaatst: 1 maart 2024 Geplaatst: 1 maart 2024 Gisteren de Passiflora edulis van Diana te weken gelegd, 's avonds op vochtig vermiculiet.Volgende ronde zijn de tomaten over 2 weken.Wil ook nog kolen en zo zaaien, maar weet niet waar ik dat moet laten, en heb alleen zaaitrays van 77 vakken laag model en 28 vakken hoog model van Farm Dream (tomaten doe ik in P11). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
loes Geplaatst: 1 maart 2024 Geplaatst: 1 maart 2024 1 maart, tijd om tomaten te zaaien. Ik ben voor het eerst in jaren eens op tijd met tomaten . Pepers (links op het warmtematje) wel iets aan de later dan de planning was maar daarvan komen de eerste al boven dus valt mee. 1 Quote
MSDG Geplaatst: 1 maart 2024 Geplaatst: 1 maart 2024 Zaaien afgemaakt vandaag: - herfstprei de Carentan 2 - winterprei Farinto - kailan - 2 potjes Luffa - bindsla Rubens - kropsla Matilda - kropsla Meikoningin 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Patrijs Geplaatst: 1 maart 2024 Geplaatst: 1 maart 2024 Een kilo plantuien, Centurion F1. Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 1 maart 2024 Geplaatst: 1 maart 2024 @acpronk Oh leuk, passiflora edulis heb ik ook wel eens gezaaid. Kreeg een aantal mooie zaailingen, maar daarna werd het toch wat moeilijk, vond ik (plaatsing, omstandigheden enzo) Dus er bleef niets over. Hoop dat het jou beter vergaat. Dan bedel ik weer wat zaden 🤪 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 1 maart 2024 Geplaatst: 1 maart 2024 Het restje pootuitjes nog even snel onder glas gezet voor het groen straks. Quote De moestuin van Patrijs
bonnie f Geplaatst: 2 maart 2024 Geplaatst: 2 maart 2024 De voorgezaaide peultjes geplant. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.