Martijn Geplaatst: 23 januari 2024 Geplaatst: 23 januari 2024 Ook Pompoenen besteld bij Vreeken. Dit jaar weinig bijzondere rassen, aangezien aan de weg alleen Halloween pompoen en gewone orange eetbare pompoenen worden verkocht. Daarom rassen Howden, Potimarron Françai, Red Kuri en Solor besteld. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 5 februari 2024 Geplaatst: 5 februari 2024 Ik wil dit jaar graag pompoenen kweken met van die groen zaden, die je zo kunt eten, weet iemand welk type ik dan moet hebben? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
loes Geplaatst: 5 februari 2024 Geplaatst: 5 februari 2024 als je zoekt op naaktzadige pompoen kom je ze tegen 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 5 februari 2024 Geplaatst: 5 februari 2024 Dank je @loes 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
loes Geplaatst: 5 februari 2024 Geplaatst: 5 februari 2024 graag gedaan. verder kan ik je niet helpen want ik heb nog nooit pompoenen geteeld. 1 Quote
MSDG Geplaatst: 5 februari 2024 Geplaatst: 5 februari 2024 @Tanja65hier op het forum staat er ook wel info over naaktzadige pompoenen. Wat ik daarvan heb onthouden is dat de opbrengst best tegenvalt, dus tenzij je heel veel ruimte hebt, is het niet erg rendabel qua kiloopbrengst. Ik ga voor dezelfde soorten als vorig jaar: Butternut Early Nutter F1, Potimarron en Musquee de Provence. Van de laatste heb ik afgelopen jaar helaas geen oogst gehad. Dit jaar voor de herkansing en iemand charteren om liters pompoensoep te maken. 😅 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
bonnie f Geplaatst: 5 februari 2024 Geplaatst: 5 februari 2024 Die musquee de Provence is bij mij echt een blijvertje. Mooi, goed houdbaar en vooral erg lekker! Notig en zoet. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Tanja65 Geplaatst: 6 februari 2024 Geplaatst: 6 februari 2024 Op 5-2-2024 om 18:47, MSDG zei: dus tenzij je heel veel ruimte hebt Ja, eigenlijk hebben we best veel ruimte. We hebben nog een heel stuk dat vol kweekgras zit en we kunnen niet alles tegelijk. Ik kan me voorstellen dat we enkele m2 schoonmaken, van voeding en compost voorzien, en daar pompoenen of vergelijkbaar in planten. Dus op zich zou het wel kunnen. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Ruderalis Geplaatst: 10 april 2024 Geplaatst: 10 april 2024 (aangepast) Wij proberen eigenlijk ieder jaar een voor ons nieuwe soort Pompoen te kweken en dit jaar is dat de Zucca Queensland Blue ( Cucurbita Maxima ) van Semistrani geworden, de zaden, de zaailingen, over gepot, 🌱😎 13 april 2024 aangepast door Ruderalis Foto toegevoegd 2 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 19 april 2024 Geplaatst: 19 april 2024 Vandaag maar eens de pompoenen, courgette en Pattisson gezaaid in diepe 28 tray, deze in de tunnelkas gezet vanwege gebrek aan ruimte op mijn warmte matjes. Gezaaid: Patisson Custard White Patisson Sun Burst F1 Spaghetti pompoen Courgette Diamant F1 Courgette Dunja F1 Pompoen Sweet Mama Pompoen Uchi Kurri Pompoen Crown Prince F1 Pompoen Galeuse d'Eysine Pompoen Butternut Pompoen Honeynut Gewoon voor de leukig heid ook nog de Atlantic giant zaden gekocht om eens te kijken of het lukt een 50-100kg+ pompoen te kweken 😇 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 19 april 2024 Geplaatst: 19 april 2024 21 minutes ago, Kevins Moestuin said: Gewoon voor de leukig heid ook nog de Atlantic giant zaden gekocht om eens te kijken of het lukt een 50-100kg+ pompoen te kweken 😇 Zo grappig... maar je moet dan ook wel heeeeeeeeeeeel veel ruimte hebben om deze allemaal te zetten.. Quote
Mir Geplaatst: 19 april 2024 Geplaatst: 19 april 2024 Deze week gezaaid qua pompoen: Uchiki Kuri, mijn favoriet. Amoro Baby bear, komt aan een rek Sweet dumpling, komt aan een rek Ben benieuwd! Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 20 april 2024 Geplaatst: 20 april 2024 @Lia56 scheelt dat ik heel veel ruimte heb, de atlantic giant krijgt zijn eigen stuk om te groeien voor 3 planten +- 100 vierkante meter. De andere varianten krijgen iets minder ruimte maar nog steeds genoeg 😇 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 april 2024 Geplaatst: 20 april 2024 Gisteren gezaaid Honey Nut, Uchi Kuri en Butter Bush. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kevins Moestuin Geplaatst: 20 april 2024 Geplaatst: 20 april 2024 @appelvrouw ben benieuwd hoe de butterbush het gaat doen, had de zaden ook besteld maar helaas nog niet binnen gehad, zal voor mij dan volgendjaar zaaien worden 😇 2 Quote
woldistel Geplaatst: 20 april 2024 Geplaatst: 20 april 2024 (aangepast) Kan nog zat, hoor @Kevins Moestuin. Ik ga komende week ook pas pompoenen, komkommers e.d. voorzaaien. De lente is tot nu toe erg nat en fris. Dus buiten en zelfs in kas schiet het ook nog niet erg op. Mijn tuinbuurman zaait alle pompoenen en courgettes gelijk in volle grond met een doorzichtig plastic emmertje erover. Hij begint pas ergens in mei afhankelijk van het weer. Edit: inmiddels toch zelf ook mijn pompoenen enzo gezaaid, want ik was toch al bezig 🤭 20 april 2024 aangepast door woldistel 3 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 20 april 2024 Geplaatst: 20 april 2024 @woldistel klopt ik ook vrijdag pas gezaaid enige is dat het nog wel wat weken kan duren voor de zaden binnenkomen vreeke kennende 🙈 1 Quote
Martijn Geplaatst: 23 april 2024 Auteur Geplaatst: 23 april 2024 (aangepast) Dit jaar weinig bijzondere rassen, aangezien aan de weg alleen Halloween pompoen en gewone orange eetbare pompoenen worden verkocht. Daarom rassen Howden, Potimarron Françai, Red Kuri en Solor gezaaid. 23 april 2024 aangepast door Martijn 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 23 april 2024 Geplaatst: 23 april 2024 @Martijn dat is nog eens verstandig alleen zaaien wat verkoopt, of wat je zelf graag eet 😇 1 1 Quote
Arja Geplaatst: 23 april 2024 Geplaatst: 23 april 2024 (aangepast) Ik zaaide ruim een week geleden voor: Table Ace Hokkaido Baby Boo (mini) Butternut Uchiki kuri Alles is inmiddels al opgekomen, behalve de mini. Dat was nogal oud zaad, dus sowieso een experiment. Zonet het hele zakje erbij gezaaid, dus dat wordt of nul of 25 plantjes 😆 23 april 2024 aangepast door Arja 2 Quote
Martijn Geplaatst: 23 april 2024 Auteur Geplaatst: 23 april 2024 1 uur geleden, Kevins Moestuin zei: @Martijn dat is nog eens verstandig alleen zaaien wat verkoopt, of wat je zelf graag eet 😇 Afdoende leert men. Vorig jaar zijn de meeste op de composthoop beland. Kinderen willen een oranje pompoen 🎃 maken met Helloween. De ouders een kleine oranje in de soep. 🍜 3 Quote
MSDG Geplaatst: 27 april 2024 Geplaatst: 27 april 2024 Soorten dit jaar: Musquee de Provence, Amoro F1, Uchiki Kuri en Early Nutter F1. Maar plek voor 3 plantjes, waarvan 2 op de composthoop. Waarschijnlijk gaat Musquee de Provence ergens tussen gefrommeld worden, als de vruchten dan wat kleiner blijven is dat helemaal prima. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Flup Geplaatst: 28 april 2024 Geplaatst: 28 april 2024 Gisteren de pompoenen voorgezaaid, butternut en uchiki kuri. Zes planten voor op de mesthoop in het lasagnebed. 4 Quote
Dahli Geplaatst: 9 mei 2024 Geplaatst: 9 mei 2024 (aangepast) Vandaag 2 van mijn 3 uchiki kuri zaailingen in de volle grond gezet. 1 april gezaaid, weekje afgehard en nu op hun definitieve plek. Vind het mooie planten 😍. De derde is voor mijn schoonzusje. 9 mei 2024 aangepast door Dahli 3 Quote
MSDG Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 Even een vraagje aan de experts, hoeveel ruimte neemt de Amoro F1 ongeveer in beslag? Zit nog even te dubben waar ik ‘m kwijt kan namelijk. 😅 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.