Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Pasen

Featured Replies

Geplaatst:

Graag wil ik iedereen een fijn paasweekend toe wensen,jammer dat het weer niet zo mooi is als vorig jaar,wij gaan gourmetten. Jullie nog leuke dingen doen?

Geplaatst:

vandaag: Vreetdag (ik ben jarig en heb appelcake, citroencake en muffins gebakken...)

1e paasdag: Vreetdag (gourmetten bij mijn ouders)

2e paasdag: Vreetdag (paasbrunch bij schoonouders)

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:
  • Auteur

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, eva

Geplaatst:

Van harte gefeliciteerd Eva. Dinsdag maar uitbuiken en een sapdag houden

Morgen gaan we een hele dag in het blote achterwerk lopen, zitten, liggen, badderen, bubbelen en douchen. En als we gaan eten moet dat in stijl in de badjas en met slippers aan

Zondag hebben we met mijn vriendin een paasontbijt. In de middag gaan we hapjes eten op het verjaardagsfeest van mijn tante. In de avond rollade met boontjes en aardappels, mits dat er nog in gaat dan

Maandag gaan we bij mijn vriend zijn moeder flink aan de slag in de tuin. Die heeft aardig wat staan en doet er bijna niets aan. Had laatst ook theezakjes in een struikje hangen. Ik vroeg waar dat voor was. Had ze ooit gehoord dat thee goed voor de rozenstruiken waren. Ik heb maar uitgelegd dat ze voortaan de zakjes open moest maken en het prut op de grond naast de struik moest deponeren. We eten daar denk ik dan gewone kost: aardappels, groente en een stukje vlees. Nothing fancy. Tenzij zij nog even bij de AH is langs gewipt om afgeprijsd gebak en snoepgoed in te slaan. Het is nogal een snoeperd.

Dinsdag maar een bak sla als ontbijt, lunch en diner

Van mij ook een heel fijn paasweekend gewenst aan iedereen!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Eerst paasdag komen de kinderen gezellig brunchen. ( raar woord eigenlijk)

Tweede paasdag samen met een vriendin een recept koken uit een supergaaf vegetarisch kookboek wat ik laatst van dezelfde vriendin kado heb gekrgen: Indiase groente curry. ( waar ik overigens wel lekker vlees door ga mikken!)

En vandaag gaan we de laatste rommelhoek ( het stuk waar de compostbakken, palen, buizen, strond enz liggen) op schonen. Als het weer tenminste mee gaat werken. Heb er zin in! ))

Geplaatst:

Vandaag moet ik een tuin aanleggen. Nou ja . is al aangelegd, maar ik poot m af.

Morgen ga ik op de tuin de vruchtbomen poten ( staan opgepot te wachten ) 17 stuks. Regent het morgen ? Ja, dan niet. Hier thuis moet ook nog van alles opgepot en omgepot worden. En wat nieuwe dingen zaaien. Lekker eitje met het ontbijt. meer pasen dan dat doe ik niet aan. ow jawel. marsepeinen eitjes.

Geplaatst:

Eigenlijk heb ik een hoop tuindingen te doen dit weekend als het weer een beetje wil mee werken. En anders wordt het zaaien in trays in de kas en de zaailingen verpotten etc.

Geplaatst:

Hier heb ik gasten die trouw ieder jaar komen om een lading wilgen te knotten.

Op hun verzoek maak ik vanavond pindasoep..lekker pedis. Er gaat geen eitje in maar de hele kip

Als er geen wind is aan t eind van de middag dan maken we paasvuur!

Zalig Pasen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
pasen49201333784888.jpg
Geplaatst:

Vrolijk Pasen allemaal! Geniet van iedere zonnestraal want na vandaag schijnt er naar het schijnt, niets meer

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Gefeliciteerd Eva!!!!

En iedereen een vrolijk Pasen natuurlijk!

Wij gaan op 1e Paasdag bij opa en oma eten en verder niet echt plannen.

Straks even kijken of we wat kunnen gaan doen en verder kijk ik m'n plantjes groot

Geplaatst:

Nou Miranda... Dat moet je me eens uitleggen, dat grootkijken ik probeer het al járen zonder succes

Geplaatst:

Is heel simpel

Je kijkt erna....en je ziet ze groeien

Maar het allerbeste werkt het als je een foto laat zien wat je van ze verwacht

Geplaatst:

ow... positieve stimulatie... Dat is het m

Ik dreig vaak met de kliko of composthoop

Geplaatst:

Tsja, dáár gaat het mis natuurlijk

Geplaatst:

Fijne Verjaardag Eva!

Ik ga morgen brunchen bij schoonouders, en verder geen plannen voor 2e paasdag. Ben niet zo vd feestdagen, dus wat mij betreft prima en lekker rustig

Geplaatst:
ow... positieve stimulatie... Dat is het m

Ik dreig vaak met de kliko of composthoop

Ja belonen werkt nou eenmaal beter dan straffen

Geplaatst:

Morgenochtend om half 5 uit bed, vroeg beginnen met cliënten wassen en uit bed helpen zodat zij aan het paasfeest kunnen beginnen, helpen met eten en toileteren. Daarna begint voor mij morgenavond een paasfeest in huiselijke kring. Morgenavond 12 man aan de dis en 2de paasdag in ieder geval lekker uitslapen en verder lekker aan keutelen de rest van de dag.

Fijne paasdagen allemaal

Geplaatst:

Fijne paasdagen één ieder.

Ik kan om twee redenen niets in de tuin doen.

Ten eerste, het heeft tot voor één uur terug gesneeuwd.

En is het drie graden onder nul.

Verder mag je in Duitsland op zon en feestdagen niet in de tuin werken.

Nu trekt niet iedereen zich daar wat van aan.

En in de ene deelstaat wordt er wel tegen opgetreden, in de ander enkel bij overlast.

Ook een huis verbouwen bijvoorbeeld, mag niet.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Eva FELIE! Vandaag gaan we brunchen bij onze zoon en vrouw (pas getrouwd) en morgen zijn we uitgenodigd bij vrienden om te komen gourmetten. Had vannacht weer gevroren.....gelukkig niks aan de hand. Bakken staan weer lekker in het zonnetje. Fijne Dag allemaal.

Geplaatst:

oei oei. Bij wet verboden ? elke zondag ?? En ze treden er zelfs tegen op ?

Tuin komt van Zaun zeggen ze. : "Ommuurde tuin " Ik zou een hele hoge muur bouwen. Op zaterdag bouwen dan he ?

Geplaatst:

Jorieke schreef :"@Kustlijn: Tjonge zeg, en hoe doen ze er bij jullie in de buurt over? Want zondag is nou juist een heerlijke dag om in de tuin te werken voor de meeste mensen."

Tja, daar ben ik nog niet goed achter.

Daarom heb ik besloten om de kat uit de boom te kijken.

Ik ben een vreemdeling hier, en ik zal mij moeten aanpassen aan de lokale gebruiken.

Gisteren had ik daar geen enkele moeite mee, omdat het vrijwel de gehele dag heeft gesneeuwd.

Vandaag is het echter(tot nu toe) erg zonnig, al staat er erg veel wind en is het tamelijk fris.

Het is overigens wel erg stil in het dorp.

Het idiote,ruim 200 meter naar het zuiden, daar is het niet bepaald stil.

Daar hoor ik muziek en erg veel mensen.

Maar dat is dan ook Tsjechië.

Onze nieuwe habitat :

Geplaatst:

@Bit, ik had uw bijdrage over het hoofd gezien.

Ja , formeel.

Soms doet men er niet moeilijk over als men geen lawaai maakt.

Maar, je mag niemand storen.

Het probleem is, wanneer stoor je iemand.

Daar is men in Duitsland het ook niet eens.

http://www.hausgarten.net/gartenforum/small-talk/5989-gartenarbeit-am-sonntag.html

Net zoals in Nederland heb je in Duitsland gebieden waar men godvruchtiger is, dan elders.

Er zijn in Nederland ook plaatsen waar je het kan vergeten om op zondag de was buiten te hangen.

Met verbodsbepalingen in het A.P.V. aan toe.

Het probleem is in Duitsland echter, dat iedere deelstaat een eigen land is.

Met eigen regels en verordeningen.

Verder nog dat iedere Kreis en Gemeinde zijn eigen regels opstelt.

Zo staat er in het Hessische gezetsbuch :

§ 6 FeiertagsG,:Sonntag ist der wöchentliche Feiertag

| (1) An den gesetzlichen Feiertagen sind Arbeiten verboten, die

| geeignet sind, die äußere Ruhe des Tages zu beeinträchtigen, sofern

| ihre Ausübung nicht nach Bundes- oder Landesrecht besonders

| zugelassen ist.

|

| (2) Dieses Verbot gilt nicht

| 3. für Arbeiten im Hause oder in der Landwirtschaft, die nicht

| aufgeschoben werden können [...]

| 4. für nicht gewerbsmäßige leichtere Arbeiten in Haus und Garten,

| wenn hierdurch keine unmittelbare Störung des Gottesdienstes

| eintritt.

Onder 4 zou je kunnen zeggen, het aanharken van een tuin is toegestaan.

Echter, woon je in een streek waar men erg aan de zondagsrust hangt, dan kan je iedere vorm van tuin arbeid gewoon vergeten.

Merkwaardig is wel, dat in sommige van dit soort gebieden, op zondag gevoetbald wordt, met alle rustverstoringen daaraan gekoppeld.

Met "speciale feestdagen" kan het nog een graadje erger.

Zo mag er in vrijwel geheel Duitsland, met pasen niet gedanst worden.

Geen één soort dans, niet in een discotheek, niet op de walsvloer of in uw eigen huis en tuin.

Nu deed men daar de laatste tientallen jaren niet moeilijk over, uitzonderingen daargelaten.

Echter vorig jaar besloot men plots dat deze wet weer geëerbiedigd dient te worden.

In ieder geval in openbare ruimten, of ruimten die vanaf de openbare weg gezien KUNNEN worden.

http://de.wikipedia.org/wiki/Tanzverbot

"Eine Diskothek voller Menschen, aber niemand tanzt. So könnte es über Ostern in Hessen aussehen. Viele Städte und Gemeinden wollen öffentliche Tanzveranstaltungen nicht dulden, denn ein Gesetz aus dem Jahr 1971 verbietet das von Gründonnerstag 4 Uhr bis Ostersamstag 24 Uhr. Ostersonntag und Ostermontag ist tanzen nur zwischen 4 Uhr und 12 Uhr verboten, wie an allen Feiertagen"

"Das Sonderbare: „Discos können öffnen und Musik spielen - es darf aber nicht getanzt werden“, sagte ein Stadtsprecher. „Es gibt ein Tanz-, aber kein Feierverbot.“ Musik dürfe so laut wie immer gespielt werden. "

http://www.op-online.de/nachrichten/frankfurt-rhein-main/tanzverbot-ostern-hessen-1212996.html

http://www.welt.de/politik/deutschland/article13221557/In-Hessen-ist-Tanzen-zu-Ostern-verboten-gesetzlich.html

De piraten partij hier in Duitsland, wilde daartegen protesteren.

En wel door op genoemde dagen met kop telefoons dansbewegingen te maken op de openbare weg.

VERBOTEN!!!!

Het gebeurde dan ook niet op een paar kleine "uitspattingen" na.

Onze nieuwe habitat :

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.