Geplaatst: 7 oktober 201312 j Ow is dat het? Mijn huis een lieveheersbeestjessexpaleis, sjeee... Hier is het inderdaad ook al de 2e keer dat ik het meemaak, vorige keer was het eind september..
Geplaatst: 8 oktober 201312 j Hier heb ik gister ook weer een twintigtal lieveheersbeestje uit de slaapkamer van mijn zoon verwijderd. Elk jaar hetzelfde liedje. En dat gaat nog wel ff door.Typisch hoor, de slaapkamerramen van de jongens zitten op het noorden van het huis. Niet normaal hoeveel ik er in de kozijnen vind. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Geplaatst: 8 oktober 201312 j Auteur Schijten en bijten doen ze die schattige lieveheersbeestjes... Vooral als ze in grote getale komen opdagen... Helemáál niet van die lieverdjes dus...
Geplaatst: 8 oktober 201312 j Toch heb ik ze liever dan bijvoorbeeld muggen ( in het bijzonder de alom bekende slaapkamermug), varenrouwmuggen, fruitvliegjes, wespen (wespen: wij haatsen ze). Nutteloos ongedierte, gespuis. En dan noem ik nog niet eens slakken en bumperklevers.Hommels, zweefvliegen en dus ook lieveheersbeestjes, die behoren tot mijn vriendenkring. En vrienden hebben hun eigenaardigheden, je moet en wilt ze nemen zoals ze zijn. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 9 oktober 201312 j Nachtvlinder op mijn hand om een fotootje te maken. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 10 oktober 201312 j Mooi beestje Thea! Het is het Goudvenstertje of het Moerasgoudvenstertje. Ik neig naar die laatste, maar dat is ook de zeldzaamste van het stel. Deze twee soorten zijn meestal alleen met genitaliënonderzoek, onder de microscoop, op naam te brengen. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 10 oktober 201312 j Ja hij doe zijn naam eer aan want de vleugeltjes zaten vol met goud vlekken.Dank voor de naam van de nachtvlinder. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 11 oktober 201312 j We zouden eigenlijk naast een identificatie-topic voor planten en ander groen, ook een topic voor insecten moeten hebben. Vraagje dus. Weet iemand wat voor insect dit is ? Ding is 12 tot 14 mm lang.
Geplaatst: 11 oktober 201312 j Heb je er nou pootjes uit zitten trekken Bit? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 oktober 201312 j Ja. Ik ben van het nieuwsgierige type he ? Nee. Tik op zijn/haar hoofd gekregen gisteravond. Kan ik mee hebben genomen van de tuin / kan ook gewoon hier in huis rondgelopen hebben. Ik vraag me dat dus af. Waar komt dat ding vandaan. Ik zie hier in huis wel eens zilvervisjes ofzo, maar dat is eigenlijk alles. Dit nog nooit gezien hier. Gelukkig geen kakkerlak
Geplaatst: 11 oktober 201312 j Auteur Geen idee wat het is voor beestje (soort duizendpootje?) maar vindt dat die insecten identificatie prima in dit topic kan... gaat tot nog toe goed toch?
Geplaatst: 11 oktober 201312 j het lijkt me familie van de 1000potigen, maar welke??????? http://nl.wikipedia.org/wiki/Duizendpotigenof... http://nl.wikipedia.org/wiki/Pauropoda Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 11 oktober 201312 j Ik denk dat dit een stukje van een duizendpoot is. Zo te zien is er één of ander roofdier met de rest van door Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 11 oktober 201312 j Ogen ( of iets dergelijks ) zitten links, daar zit de kop. rechts zit het achterste. Dit is het hele ding. Alleen wat pootjes gingen kapot. Ding is dus echt in zijn geheel en intact 12-14 mm.
Geplaatst: 12 oktober 201312 j Zijn er vast wel pissebed soorten die ik niet ken of als zodanig herken, maar de gewone pissebed is het zeker niet. De rugschilden zijn echt harder, bruin "tor"- achig. Pissebedden zijn zeg maar : zachter.En hij is toch ook wel een klap groter ( smaller, langer ) dan een pissebed. Ik word nu toch wel écht benieuwd wat dit was. Is het toch moeilijker dan ik dacht ? 12 oktober 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 12 oktober 201312 j Veel pissenbedsoorten zijn er...je zou dit toch in je compost vinden http://bijzonderbizar.blogspot.fr/2010/07/pissebedden.html We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 oktober 201312 j haha, kleurige pissenbed! lijkt wel een beetje op een kameleon ook. ....oh wacht. Even naar onder scrollen
Geplaatst: 13 oktober 201312 j Het is toch een duizendpoot denk ik. Deze heb je in verschillende lengtes http://bugguide.net/node/view/333594/bgimageDeze website is trouwens een schitterende site voor al je insectenzoektochten Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 13 oktober 201312 j ... ... vindt dat die insecten identificatie prima in dit topic kan... gaat tot nog toe goed toch? Erny, je hebt dit topic gestart, dus zou jij zelf de titel nog kunnen wijzigen en uitbreiden met 'en identificatie'. Is dat wat? Je moet dan terug gaan naar dat eerste berichtje.
Geplaatst: 13 oktober 201312 j @ kroongj ( ik kan nu niet terugkijken of je zó gespeld heet ) Dank dan ! Dat is m inderdaad. Heb ik m van de tuin meegenomen dan wel zeker.
Geplaatst: 16 oktober 201312 j Vanmorgen trof ik deze twee beestjes aan in m'n tuintje: Iemand een idee wat het zijn?
Geplaatst: 16 oktober 201312 j Auteur De bovenste is de engerling van waarschijnlijk een Neushoornkever of Meikever. De andere ken ik niet. Meer Neushoornkever op deze pagina:post111270.html?hilit=neushoornkever#p111270Engerlingen:post108444.html?hilit=neushoornkever#p108444
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.