Geplaatst: 18 oktober 20223 j Klopt, gaasvlieg.En nee, niet geroosterd, zal ik ze voor jou bewaren? Alhoewel, het is wel het eten van de toekomst, insecten. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 oktober 20223 j Het is 25 oktober en ik zie nog best veel vlinders. Vandaag een prachtige atalanta in de tuin.
Geplaatst: 30 oktober 20223 j Mijn zusje kwam deze tegen in haar tuin. (In Weert) Ze vond het wel wat op een kakkerlak lijken, met die sprieten. Ik weet t niet zo net. Maar weet ook niet wat het wel is. Jullie?(Sorry. Heb geen betere foto) wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 30 oktober 20223 j Mijn app zegt dwarsbandkakkerlak. https://waarneming.nl/species/534221/
Geplaatst: 30 oktober 20223 j Vandaag was het belachelijk warm voor eind oktober. We zaten buiten met bezoek en er kwam er een prachtige dagpauwoog op tafel zitten.
Geplaatst: 30 oktober 20223 j Dank @Arja. Dat is em! Super stoer. Dank voor het nazoeken. [emoji106][emoji106][emoji106] wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 8 november 20223 j We zien nu alleen zijn buikje. Misschien een bladpootrandwants? Zonder beeld van de rug wordt het lastig! 8 november 20223 j aangepast door Arja
Geplaatst: 8 november 20223 j Tja die foto heb ik niet Arja. Weet wel dat ie zonder sprieten 2 centimeter is. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 november 20223 j Niet nu, maar van de zomer had ik deze jongen (of dame) ontdekt. Dat links is mijn wijsvinger en rechts de achterkant van mijn schepje. Om een idee te geven van het formaat. Klopt het dat het de Lederschallebijter is?
Geplaatst: 9 november 20223 j @HuubvG https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/20-gratis-videobewerkers-software-video-bewerken-67900/ O sorry, weer niet goed opgelet, is een oude post 😒 9 november 20223 j aangepast door speets "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 9 november 20223 j Op 13-10-2022 om 12:58, loes zei: larve van een tapijtkever Ja dat is hem wel. Ze leven buiten - o.a. in vogelnestjes - van dierlijk materiaal (veertjes, hondenharen) Binnen eten ze je wollen perzen op en het mooie oude tafelkleed van je oma. En het vilt van de hamertjes van je piano 🙄 "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 10 november 20223 j Op 18-10-2022 om 19:49, HuubvG zei: Worden deze geroosterd @acpronk? Schijnt goed te smaken, zelf nog niet geprobeerd... Mijn insect van deze week zat op de kas. Was lastig fotograferen in de regen. De eerste match bij ObsIdentify was dan ook: 'juffertje onbekend' 100%. Nog een keer verstuurd en ja, 100% 'een' gaasvlieg (voor mij blijft het stiekem juffertje onbekend). Er zijn veel soorten, ik houd het bij gaasvlieg. Deze zou luizen eten. Is inderdaad een gaasvlieg Huub. Juffers zijn libelachtigen. 10 november 20223 j aangepast door Stan W
Geplaatst: 14 november 20223 j Vanmorgen was het nog lekker zonnig, maar opeens slaat het weer om. Er komt een atalanta aanvliegen die probeert in een holletje van de dikke vlinderstruikstam te kruipen om te overwinteren! Maar hij is te groot en vertrekt weer... "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 1 februari 20233 j Ik heb zondag en gisteren zowaar vlinders gezien. Nog nooit zo vroeg. Het zal helaas eerder standaard dan uitzondering worden vrees ik.
Geplaatst: 18 maart 20232 j Iemand enig idee wat dit is? Ze zijn donkerbruin/zwart en zitten altijd op het raam op zolder (waar ik ook mijn planten heb staan, ook overwinterende planten). Maar altijd aan de oostkant, daar staan 4 overwinterende vijgen voor die geënt zijn, yakon, Taro en krachai (die laatste 2 heb ik gisteren naar buiten gebracht). De eerste zag ik enkele weken geleden, de tweede kwam er een week of 2 geleden bij, en vandaag zie ik er plotseling wel 5! Ik weet niet of het bijen of wespen zijn, en ook niet wat ze eten. Bloemen zijn er niet, maar varenrouwmugjes zijn er genoeg (heb ze alleen nog nooit zien aanvallen, ik had wel een kleine huisvlieg en die heeft wel enkele varenrouwmugjes gegeten).Edit: oh ja, ze zijn tegen de 2cm groot schat ik. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 18 maart 20232 j Hopelijk de bladluizendoder, lijkt er wel veel op. Ik heb bladluizen in overvloed, mijn citroenverbena's zijn onlangs allemaal omgekomen door de bladluizen (en watergebrek). Maar die zitten aan de andere kant van de kamer waar ze niet komen. Enige wat ze doen is op de ruit lopen en af en toe een klein beetje vliegen. Overigens heb ik net gisteren 3 lieveheersbeestjes uit de moestuin mee naar binnen genomen om de bladluizen van de bergbasilicum te halen, die zit nu aardig onder sinds de citroenverbena er niet meer is.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 22 maart 20232 j Ieder jaar nestelen er solitaire bijtjes in het kozijn van keuken en logeerkamer. Ieder jaar is het een gelazer met 4 of 5 stuks die elkaar de gaten uitvechten. Net zag ik er 2 op de grond zitten. Wat gebeurt hier ? Moord of reproductie ? Ik kan natuurlijk afwachten of er straks eentje dood ligt, of dat beide met een grote grijns wegvliegen ? Edit: er ligt geen lijkje op de hof, dus er was geen drama aan de gang !! 22 maart 20232 j aangepast door Amrutten
Geplaatst: 22 maart 20232 j Hoe dieper de gang, hoe meer eitjes er in worden gelegd. Achterin vrouwtjes, voorin mannetjes. Elk ei krijgt een hapje eten mee, en er wordt steeds een tussenmuurtje gemetseld. En zo voort, tot de gang vol is. Volgend voorjaar (nu dus). De mannetjes komen het eerst uit, blijven in de buurt wachten tot de vrouwtjes uitkomen. Die worden onmiddellijk gepakt (bevrucht). Alweer vier jaar geleden, bij mij: https://www.moestuinforum.nl/topic/408-insecten-hotel/page/5/#comment-378400 Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 23 maart 20232 j Op zonnige dagen heb ik al citroenvlinders en kleine vossen zien fladderen. Af en toe grote hommels tegen het raam POK (au) POK (au) POK (au) en kleinere in de bessenstruiken. Vanmiddag was het gezellig druk op de prikneus bij de vuurwantsen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.