Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Nog meer potjes leeggemaakt. Geplant 2x peterselie, brandende liefde, vergeet me nietjes, honingmeloen en ananas salie. Lie heeft twee vogelkersen geringd. Twee dode sparretjes omgezaagd en in het park gegooid. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

O, kan peterselie al geplant worden?

Dan ga ik dat morgen doen.

Vandaag heb ik de aardbeienplantjes van de MTFD in hun eigen bak gezet.

Sla en andijvie geplant.

Winterwortel bij gezaaid, waar het niet opgekomen is.

Geplaatst:

Ja een ring van 10 cm bast eraf gehaald zodat de boom langzamerhand afsterft. Er is  een explosie van Amerikaanse vogelkersen in het park en er is een plan dat in ieder geval niet verder te laten gaan dus grote bomen zoals wij die hebben moeten sowieso het veld ruimen. Ik ben er niet blij mee want vind de bomen best mooi maar zie langs het grote grasveld idd vooral vogelkers als jonge boompjes en dus ander zaailingen krijgen geen kans. 

Geplaatst:

Plekje gevonden voor de rabarber en de lavas van de MTFD. Ook de gekregen orchideen opnieuw opgepot. De rest staat nog in de kas (want niet binnen staat zoals de peper en tomaat).

Grond is alweer gort droog hier dus wat regen is prima, de buitjes tot nu toe doen niet genoeg. Gelukkig zitten de regentonnen nog vol genoeg.

Geplaatst:

@Jorieke123 Ja het klinkt wel zielig. Het scheelde Lie nu werk en Lees dit

Geplaatst:

Nemo purple Viking teufelshorn en tiki taks aardappels in de grond gezet. Veel frambozen eruit getrokken en opgepot voor mijn ouders.

Geplaatst:

Uitgeplant: paksoi, borage

Gezaaid: koolrabi, baby turnips, pluksla

Geplaatst:

Wat is baby Turnips?

Geplaatst:

Paksoi geplant @Rookie? Is het daar niet veel te vroeg voor? 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Er zijn verschillende soorten paksoi.

Ik heb een soort dat ik al vanaf half maart kan zaaien.

Maar de andere soorten lijken er dit jaar ook geen moeite mee te hebben.

Het is ook al best wel warm geweest.

@Petrasmoestuin: ik denk hele kleine meiraap knolletjes.

Ik kreeg een zakje met zaadjes, dus die wilde ik gelijk proberen.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Gisteren alle piepers er in, vier soorten. Gele en rode uien, sjalotten en worteltjes.

Afgelopen week alle erwten en peultjes. Vandaag spinazie, radijs zaaien en rode/witte kool uitplanten.

En dan even de voetjes omhoog en een biertje er bij.... 😇

Geplaatst:

Ah @Roelie Ik dacht dat ik achter op schema liep met de uien, die moeten bij mij nog. Maar nu is de druk van de ketel. :grin:

En... eh... baby turnips ... dat zijn dan toch gewoon raapjes die je heel klein oogst? Niet volgroeid dus eigenlijk? Maar dat is dan toch geen ander soort? 🤔

Geplaatst:
14 uren geleden, Rookie zei:

half maart kan zaaien.

Ja, die kunnen bij jou veel groter worden met meer zon erop. Heel veel succes ermee. Ik ben benieuwd hoe je ze later vindt.
Ik heb ze ook opnieuw gezaaid.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
Op 16-4-2025 om 01:10, Tanja65 zei:

Paksoi geplant @Rookie? Is het daar niet veel te vroeg voor? 

Nu ik het nakijk en zoek op de soort, Green F1, zie ik verschillende data op verschillende pakjes.

Die van mij zegt zaaien in maart, en andere van dezelfde soort zeggen pas ergens in juni of juli.

Verwarrend.

Maar hier doen het eigenlijk best goed, vind ik.

Ook de direct gezaaide komen mooi op.

P1060315.thumb.JPG.b57c98bb1106e6af863c24977f3ff3b7.JPG

P1060316.thumb.JPG.8be48a84e4c520b08381632199e03464.JPG

Geplaatst:

Ik denk dat dat er mee te maken heeft dat de planten rond de langste dag een bloemstengel gaan maken. Daarvoor maken ze eerst een rozet, dus kun je vroeg begin van het jaar nog zaaien, en na de langste dag weer.

Geplaatst:

Niet vandaag gezaaid, maar blijkbaar per ongeluk vorig seizoen. Vanmiddag trof ik deze kleine verstekeling aan tussen de St Jansuitjes 😃. Als hij echte blaadjes krijgt, gaat hij naar een eigen potje. Als hij het redt toch een amarant dit jaar 🤞.

IMG_7359.jpeg

Geplaatst:

Ow jee verkeerde plek. Maar ik heb wel wat geplant. Rabarber uitgestoken en opgepot. Gaat straks naar mijn ouders.

Geplaatst:

Russische kool gezaaid.

Geplaatst:

6 tomatenplantjes geënt, de afgesneden onderstammetjes weer gestekt. 10 zaadjes komkommer in 5 potjes, en een heleboel potjes leeggegooid : helaas waren de kleine paprikaplantjes helemaal verdroogd, alle onderstammetjes dood en van de  gewone paprika heb ik er nog 3 kunnen redden.

20250418_123017.jpg

20250418_123029.jpg

20250418_123038.jpg

20250418_123104.jpg

aangepast door driepinter

Geplaatst:

Sla en de rabarber bij mijn moeder uitgeplant.
De frambozen nemen ze mee naar Turkije.

Geplaatst:

Heel veel voorgezaaid! 

Koolsoorten: Rode tatsoi, Rode paksoy, Nine star perennial, Piracicaba, Spigariello, Summer purple broccoli. 

Puntarella (= rare andijvie)

Cucurbita's: Tondo di nizza, All green bush en Bianca di trieste courgettes. Yamato, Bushy en Moneta komkommers.

Thelma Sander's sweet potato, Chirimen, Gold nugget en Ayote pompoenen.

Meloenkomkommer, Muizenmeloen.

Charleston gray, Golden midget watermeloen.

Far north en Kiku meloen.

En dan nog een heleboel plukbloemen en zonnebloemen. 

Pffff, voor vandaag wel even klaar mee. Alles staat in de kas, gelukkig hoeft het nu niet meer binnen 😁

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic