Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

@Jorieke123 ja klopt, maar ze zijn het beste eetbaar/oogstbaar als ze nog wit zijn. De gele versie is de helemaal uitgerijpte/overrijpe, en die is eigenlijk alleen nog goed voor zaadwinning. Dat vind ik wel een beetje jammer, om mijn oogst op te moeten geven voor de wedstrijd. Uit een tabel met diverse soorten:

IMG_3601.jpeg

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
5 uren geleden, Frans zei:

golden27.JPG

Ooooooh! 😍😍😍

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
Op 16-7-2025 om 19:26, Tanja65 zei:

Geel is dus de rijpe vrucht, eetbaar is de witte.

@Jorieke123 Ik snap denk ik de redenering van Tanja wel. Je leest her en der dat de onrijpe vrucht van de aubergine eetbaar is en de rijpe niet of minder. Overrijp sowieso niet. Ik vroeg me ook af of de net gele golden eggs nog onder ‘onrijp’ zouden vallen zolang ze nog glanzend zijn. En dat je de golden eggs dus moet eten als ze net geel zijn, maar nog niet echt rijp. Of dat onrijp (en dus eetbaar) in dit geval betekent dat ze eetbaar zijn in het witte onrijpe stadium. Ik ga er in ieder geval een paar knalgeel laten worden voor de wedstrijd. Maar wil er eigenlijk ook wel een paar eten. In welk stadium kan dat dan het beste? Ga gewoon wat proberen denk ik 😃.

Edit: ik zie dat Tanja er wat extra info bij heeft gezocht. Dan ga ik binnenkort toch wat uitdunnen.

aangepast door Dahli

Geplaatst:
  • Auteur
5 hours ago, redzebra said:

langs de andere kant hoop ik toch dat er af en toe ook eens wat geplaagd en gelachen mag worden, het is en blijft een wedstrijdje voor de fun denk ik dan toch.

zeker,,, sorry was wat kort door de bocht denk ik,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic