Jorieke123 Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Celosia cristata? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
zoniet Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 Gespot in Diergaarde Blijdorp, wat is dit voor bijzondere plant? t is al even geleden dat hij gepost was, maar ik zat wat te bladeren en kwam hem tegen.het is de stam van een dode Phoenix canariensis met een zaailing van het een of ander plantje wat zich gevestigd heeft tussen een paar oude bladvoeten
appelvrouw Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 Grappig !Jorieke goed gevonden..hanekam is de Nederlandse naam! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 2e is een Rozemarijn, die het moeilijk heeft. De 1e ? Sja. een rozet van een Artisjok ? Of de wat sterkere tegenhanger daarvan, hoe heet dat ding nou ook weer. edit : Kardoen. maar kan net zo goed een forse Alsem zijn. Eerlijk gezegd zie ik het niet zo 1-2-3. De Rozemarijn is wel duidelijk. Ruik maar eens.
lionne Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Kan ik nog iets met die artisjok? Hoe geef ik de rozemarijn weer wat leven en liefde? Ze staan als erfenisjes in onze nieuwe tuin.
Spitskool Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Uit de zadenenvelop heb ik een paar bonenzaden gegrist, die niet bij naam genoemd werden. Ik ga ze planten als de verrassingsbonen van dit seizoen, of iemand hier moet misschien weten welke bonen het zijn? Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 maart 2017 Geplaatst: 17 maart 2017 Die heb ik ook ergens liggen maar weet zo de naam niet meer.
Ralf63 Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Zijn dat niet Borlotti bonen? Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
ADOPEG Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Ja, Kievitsboon en pintoboon is hetzelfde.Het kan ook een soort pronkboon zijn. Misschien Stienser pronkbonen? ~ Vita rosa est ~
Spitskool Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Het heeft inderdaad wel wat weg van de kievitsboon. Goede tips allemaal, want ik kwam er met zoeken al helemaal niet achter. Ik ga voor nu uit van de kievitsboon en kijk dit seizoen wat er uit de gezaaide boon komt. Blijft spannen. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
roeier Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Ik heb even op de site van De Hippe Boon gekeken, en ik vind dat dit het meest lijkt op een San Franciscanoboon: http://www.hippeboon.nl/san-franciscano-boon.html.
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 maart 2017 Geplaatst: 18 maart 2017 Ik moet nog in mijn zaden doos kijken maar ik zit te denken aan de ratelslang boon.
Spitskool Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 De boon lijkt wel heel erg op de San Franciscanoboon die roeier noemt. Maar de andere bonen die hier genoemd worden houd ik ook even in het achterhoofd. Wie weet geeft de plant straks meer prijs. Bedankt voor alle tips! Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
roeier Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Ik denk dat je de boon inderdaad in de grond moet stoppen. Die Ratelslang heeft misschien nog de meeste kans omdat die wat gangbaarder is, maar die San Franciscano lijkt ook als twee druppels water...
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Ik heb de bonen nog gevonden in mijn zaden doos maar er staat dus geen naam meer op
Spitskool Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 @angela Tof. Dan zijn het dus inderdaad de 'Bonen Zonder Naam'! Die schijnen erg lekker te zijn. Ik ga het hopelijk zien dit seizoen. Dank voor het meedenken allemaal. (En ook dank voor de hippe-bonen-website-tip, roeier. Die kende ik nog niet.) Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Ann123 Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 En deze twee? Op de onderste foto staat er nog een slaatje tussen dat de winter overleefd heeft en nu begint op te schieten. Het gaat om de plantjes ernaast.
appelvrouw Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 De bovenste is scilla. De andere kan ik niet zo goed zien maar vast iets van een vaste plant met wortel uitlopers zoals guldenroede We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ann123 Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Scilla klopt! Guldenroede zegt me niks. Als ik die google gaat er geen belletje rinkelen, niet herkenbaar.
Sin Fronteras Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Scilla heet ook wel sterhyacint Die andere plantjes lijken mij iets op Bijvoet... Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
appelvrouw Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Het is het ook niet denk ik..kan bv ook flox zijn of andere plant die meerjarig is en zo weer boven komt eindes de winter We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten