Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2e is inderdaad een spirea hoor

1e zie ik zo niet ( phone ). Thuis kijk ik even

compleet off topic

MAG NIET (maar doe ik lekker toch)

Dit was je 10000 post BIt !!

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Hmm

Of dat om te klappen is ? Ik zit mobiel omdat ik de voetbal niet wil zien. En mn mede tv kijkers vinden me redelijk asociaal !

Geplaatst:

Voetbal wat is dat....

22 ballen het veld in

fluiten....wedstrijd beëindigen

en miljoenen besparen

maar dat is mijn mening

ik klap omdat ik het een prestatie vind Bit.

vanaf nu ga ik weer on topic voordat ik wordt afgeschoten

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Ha, ha Bit. Medeforummers vinden je juist heel sociaal....

zelfs een......hoe heet deze ook alweer?....(nu ben ik on-topic )

IMG0473-gr-madeliefje51011491417863.jpg

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
2e is inderdaad een spirea hoor

1e zie ik zo niet ( phone ). Thuis kijk ik even

Op naar de 100.000?

Maar bedankt in elk geval! Ik dacht trouwens altijd dat die roze waren... ik heb er zo één staan, waarvan ik dus wist dat t een spirea is

Geplaatst:

In mijn kleine potten tuin duiken dit voorjaar 6 dezelfde stekjes op. Ze hebben twee verschillende blaadjes, 1 kartelig, 1 langwerpig rond, steeltje is rood achtig.

Dank!

IMG258253331491753587.JPG

Geplaatst:
Dat dacht ik ook..proef eens een blaadje?

Ik geloof het wel zonder te proeven als je het niet erg vindt, haha.

Geplaatst:
Ik denk dat het onkruid is, maar ik herken het niet. Herkent iemand het?

Screenshot20170408-18100954711491668057.png

Het lijkt veel op een plant die ik vorig jaar kreeg maar waarvan de naam me ontschoten is. Ik wilde hem bijna wegdoen omdat ik dacht dat het zuring was. Maar er komen blauw/paarse bloemen in, sierplant dus. Je kunt even afwachten tot hij gaat bloeien?

Geplaatst:
Ik geloof het wel zonder te proeven als je het niet erg vindt, haha.

Proef nou gewoon even (en dan uitspugen). Dan kun je in elk geval de zuring wel/niet uitsluiten.

Is helemaal niet zo raar hoor

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hè speets heb een vraag heb alle in pitte staan in het plestiek nu breed de muisze ze op wat moet ik doen staat wel droog en warm Heb jij nog peper zaden Lemon ik weet niet als ik planten nog heb baal goed van John kort

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Geplaatst:

Ha John,

Dat is vervelend man!

Kun je die pepers in je huis zetten? Voor het raam. Dan kunnen de muizen er niet bij. Tot ze wat groter zijn.

Het is te laat om opnieuw te zaaien. Je kunt beter plantjes kopen.

Ik hoop dat het nog goed komt. Misschien muizenvallen zetten?

John, deze vraag hoort niet in dit onderwerp. Kun je daar een beetje op letten?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Ik denk dat het onkruid is, maar ik herken het niet. Herkent iemand het?

Screenshot20170408-18100954711491668057.png

Het lijkt veel op een plant die ik vorig jaar kreeg maar waarvan de naam me ontschoten is. Ik wilde hem bijna wegdoen omdat ik dacht dat het zuring was. Maar er komen blauw/paarse bloemen in, sierplant dus. Je kunt even afwachten tot hij gaat bloeien?

Oke, goed dat ik even heb gewacht/te lui was om het weg te halen! Ik hou 'm in de gaten!

@Ann123 het blad is denk ik net even anders.

De mijne doet me denken aan een plantje dat ik ook wel eens in drassige gebieden tegenkom.

@Speets er zijn erg veel katten die daar hun behoefte doen, dus ik sla even over

Ik moet nog even geduld hebben en hopen dat er bloemetjes aan komen!

Bedankt voor jullie reacties, ik waardeer het zeer!

Geplaatst:

Hi Bit,

Boom is waarschijnlijk Acer pseudoplatanus. Kan zich door zaad wat ook wel 'helikoptertjes' worden genoemd, uitzaaien. Misschien staat er zo'n boom bij je in de buurt...?

Geplaatst:

Vraag was niet van mij Rogier. Geeft niet. Vragenstelster is na verkregen antwoord ook nooit meer online op dit forum geweest.

Geplaatst:

Weet iemand wat de naam is van deze mooie gele bloem tussen het riet? Het is een stukje land dat erg drassig en moerasachtig is. Ik ben zo benieuwd wat het nou precies is dat hier elk jaar toch weer opkomt, ondanks - of misschien wel dankzij - de natte voeten.

IMG897939721492275009.JPG

IMG898148571492275012.JPG

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...