Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumgebruikers,

Is dit nou een rode esdoorn?

image75581492771430.jpg

Bij voorbaat dank,

Tristan

That's what gardening is all about folks... it's learning to see what's going on with your plants and your soil.

You can't just throw a seed and walk away.

That's not gardening. That's just carelessness.

-Praxxus55712

Geplaatst:

Esdoorn ja. Rode ( Acer rubrum ) kán hoor, beetje uitzoeken via google.

Geplaatst:

Hallo, is er misschien iemand die weet wat voor (fruit) boompje dit is?

IMG041757571493139356.JPG

Hierop een wat uitgedroogd besje??

IMG041912411493139156.JPG

Ik krijg de foto helaas niet gedraaid...

Geplaatst:

Met je mobiel een foto maken niet staande stand ( met je mobiel dus ) maar in horizontale stand van je mobiel. Krijg je de foto hier wel goed.

Maar het boompje is een appel.

Geplaatst:

Komt glad voor, heel zwak getand en wat zwaarder getand ( deze foto noem ik dan voor deze Prunus 'zwaar getand')

edit. Kijk anders eens in je struiken waarvan je al wist dat het de Prunus lusitanica was, vaak komen beide bladranden, glad en meer getand , ook voor in 1 en dezelfde struik.

Geplaatst:

Een of ander onkruid is dit plantje op de voorgrond . Dat weet ik inmiddels wel . Het zaad moet meegelift zijn in de potgrond die ik gebruikte. Ik ken hem niet uit mijn tuin maar misschien komt dat omdat ik zijn soortgenoten al in een vroeg stadium doorschoffel.

Toch wel een mooi plantje en dat hij nu nog keurig in een potje staat heeft hij te danken aan de tomatenwedstrijd die momenteel draait. Een dag voor de echte Noire de Crimée plantjes boven de grond kwamen verscheen hij en ik verbaasde mij nog dat een tomatenzaailing zo gekleurd kon zijn. Heeft misschien te maken met het donkere tomatenras dacht ik eerst nog . Omdat ik wilde weten hoe hij verder uit zou groeien werd hij opgepot.

Wat is het ?

NdeNiks17511493559505.JPG

Hier op zijn eerste dag boven de grond als 'tomatenzaailing'.

NdeC43991493559497.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Als ik bij Google zoek op perzikkruid schijnt het dat inderdaad te zijn. De bloempjes zijn dan wel niet rose gekleurd maar dat komt waarschijnlijk omdat ze nog niet helemaal ontwikkeld zijn. Onderweg naar de composthoop om de plant te dumpen bedacht ik me en nu staat hij weer in de kas. Ik wil toch eerst zijn zaadproductie eens zien die volgens Google nogal gewild is bij vogels. Weet iemand misschien waarom het zo moeilijk is zelfgekweekte planten te dumpen ook als het later onkruid blijkt te zijn ?

Nou ja ... wat is nu onkruid. Iedere plant heeft zijn functie in de natuur.

NdeCniks245371493579603.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Als perzikkruid, inderdaad dat is het, zaad vormt zaait het heel snel verder. Het zo ver laten komen doe je maar 1x waarschijnlijk..... Het is er zo eentje die makkelijk heel hard opkomt tussen de plantjes die je opkweekt en ze ook snel overwoekert dan. Maar zo een plantje bestuderen....gezonde nieuwsgierigheid.... is niks mis mee....heeft zeker zijn schoonheid. (Maar breek dan meteen na het bloeien de bloemen weg...als je hem dan nog niet beu bent )

Tja....waarom niets weggooien....dat leer je vanzelf beter als je ruimte bezet is en je moet kiezen tussen "zeer gewenst" en "minder nuttig". Ik kwam vanmiddag een aantal mooie zaailingen van de James Grieve tegen....heel kleine kans dat het een goeie appel zal worden over 5 a 10 jaar, want zo lang duurt het voor een zaailing appel vruchten maakt meestal....maar het waren prachtige plantjes en ik heb ze ook allemaal apart opgepot...dus ik zwijg verder

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Nee...een keiharde macho peperkoek!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...