Jane Doe Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Vullen kan met gehakt en groente, of rijst met groente of couscous en groente. Quote
RobO Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 wij doen er risotto met garnaaltjes in (maarja, dan smaakt alles lekker idd) Quote
Limoen Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Dank voor de reacties.Jullie behandelen de olijfkomkommer als een paprika/peper die je vult? Dan kan je er idd alles indoen wat je maar wil Quote
Erny Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Je kan ze ook níet vullen en gewoon door je curry's/stoof/wokschotel etc. doen. Invriezen tot later gebruik gaat ook. Quote
Kim Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Is deze plant ook een beetje te geleiden? Het lijkt me een geinig ding voor op mijn balkon, maar ik weet niet of het plekje wat ik ervoor op het oog heb heel handig is om in de hoogte te gaan, daar het op het open hoekje van het balkon, dus weinig bescherming van wind... Maar als hij wat te geleiden is, kan ik hem misschien leiden rond de balkonrails... Quote
weknow Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Gaat heel goed om de slingers rondom gaas of balkonstangen te leiden. De ranken zijn heel soepel. Vraagt wel veel zon en veel water om lekker te groeien. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Estemy Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Ik had gewoon een stokje en na wat opbinden in mei vond hij zijn eigen weg.Hier een foto (olijfkomkommer is rechts naast de kleine kas) Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Kim Geplaatst: 16 februari 2015 Geplaatst: 16 februari 2015 Ik ga het dus gewoon proberen, is ook het zonnigste stukje van het balkon, vandaar . Quote
lambado Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 ik ga dit jaar ook de olijfkomkommer planten mijn vragen zijn: wanneer kan ik deze zaaien ? en hebben ze aan een stok genoeg of hebben ze meer klimruimte nodig ? Quote
geertlaurent Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Ik had hem vorig jaar 3 stokken (wigwam) gegeven. Krult zichzelf van de ene tak naar de andere en wordt al snel te veel om alles geoogst te krijgen Quote
weknow Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 wanneer kan ik deze zaaien ?April. Uitplanten na 20 mei. en hebben ze aan een stok genoeg of hebben ze meer klimruimte nodig ?Beter gaas of draden. Ranken zoeken houvast ergens. P.s. Hier verleden jaar ook spontane uitzaai vanuit compost of rijpe peulen die op grond gevallen zijn. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
mijnspeeltuin Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Ooit in de kas gezaaid en lekker op vakantie gegaan toen we terug kwamen dacht ik dat ik in een verborgen camera opname zat: De complete kas was gevuld met de olijfkomkommerplant Nou dacht ik nog even lekker veel te kunnen oogsten.... not geen vruchtje gezien. Heel bijzonder, het halve dorp dacht dat we een cannabis kwekerij gestart waren Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Missmass Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Haha! Maar ik snap wel dat je geen vruchtjes had. Als je de plant in de kas houdt, kunnen er geen bestuivers (bijen etc.) bij de bloempjes en krijg je geen vruchten... Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Waaslander Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Ik ga deze dit jaar ook voor het eerst zetten . Ik heb er een betonnet van 2m hoog en 2.5m breed voor gereserveerd. Hoeveel planten raden jullie aan ? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 1 was voor mij ruim voldoende. Quote
geertlaurent Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 1 was voor mij ruim voldoende.helemaal mee eens, geeft zo veel vruchten dat je met 1 plant er al snel genoeg van hebt. Quote
Waaslander Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 Dank U voor de reacties dan worden het 2 zaadjes planten als 1 plant voldoende is . Wel nog een maandje wachten want het is hier al meer dan zot genoeg van planten die binnen staan . Met 100 zijn ze niet meer geteld vrees ik . En de nachten nog te fris in de serre Quote
HuubvG Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Even wat teruglezend in dit onderwerp, lijkt me het vandaag de goeie tijd om enkele zaailingen buiten de kas te gaan uitplanten. Weknow zegt dat ze bij gaas of draad moeten, want bij stokken lukt het niet? Ik ik had ze nl bij een van de bonenhokken gedacht. Of moet ik wat draad om de stokken doen? Het zijn wat dikkere stokken, 1½ cm Ø wel. Quote
mijke Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Ik heb ze in een pot op het balkon staan dit jaar (ze staan al een week of 3 buiten), en ik heb gewoon wat sisaltouw gespannen en dat gaat tot nu toe uitstekend. Dat het bij bamboestokken niet zou lukken betwijfel ik ook, gezien deze foto die ik van de week maakte: Naar mijn idee grijpen die rankjes zich vast aan álles. Ik zou het gewoon proberen dus! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Bubbels Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Veruit de makkelijkste komkommer die ik ooit geteeld heb. Werd helemaal gestoord van die plant, haha. Overal was ie. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
HuubvG Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Ik lees het al, een woekeraar dus. Maar je kunt hem/haar in toom houden door te snoeien toch, net als bij tomaten (dieven) en komkommers (teveel zijscheuten wegnemen)? Quote
geertlaurent Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Ik had hem vorig jaar 3 stokken (wigwam) gegeven. Krult zichzelf van de ene tak naar de andere en wordt al snel te veel om alles geoogst te krijgen lukt aan stokken als ze niet te ver van elkaar staan dan krullen ze van stok naar stok en grijpen ze.emkaar vast als je er aan iedere stok 1 hebt staan. Quote
Bubbels Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Klopt, snoeien is geen probleem. Plant was alleen achterin mijn kas achter planken enzo langs gaan groeien omdat ik er niet zo goed bij kon. Dan ging ik op de tomaten staan. Dan gaat het snel met woekeren. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
angela († maart 2025) Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Dat ding klemt zich overal aan vast en kruipt overal tussendoor.Snoeien werkte bij mij niet ik heb op een gegeven moment gewoon hele stukken afgeknipt maar daar leek hij alleen maar harder van te gaan groeien Quote
jasmin Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Angela, ik heb er nou twee staan van zaad van jou.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.