Geplaatst: 26 september 20205 j Mooi zeg! Vooral die paarse, prachtig! Hier ben ik verbaasd hoe goed de Zinnia voor de kas er nog bij staan. Het is daar behoorlijk nat/drassig nu, maar zo'n fleurig gezicht al die kleurtjes.
Geplaatst: 30 september 20205 j Hij ligt op de grond, want was helemaal kapot gewaaid. Had het hart niet hem weg te doen en hij blijft maar bloeien! Verregend maar nog steeds mooi
Geplaatst: 30 september 20205 j Zaaidahlia uit eigen oogst, cruella de vil? Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 7 oktober 20205 j Fuchsia Microphylla De kleinst bloeiende Fuchsia ter wereld. Het heeft even geduurd voordat deze ging bloeien, in maart een stekje genomen van 2 cm. Eerst in water laten wortelen, daarna in korrelsubstraat geplant. Plantje is winterhard, dus kan het hele jaar buiten staan. Afmetingen +/- 4a5cm hoog, 8cm breed. 7 oktober 20205 j aangepast door rorror
Geplaatst: 27 oktober 20205 j De paarse zijn zo goed als uitgebloeid, maar deze kleintjes doen het nog fantastisch. Pink Button is hun naam. Ook de roze staan nog mooi te bloeien, wist eigenlijl niet dat ik roze asters had.. ze zijn vast gekruisd. Verder staat de cimicifuga (zilverkaars) in bloei en ook de ananassalie begint te komen, lastig op de foto te krijgen.
Geplaatst: 12 november 20205 j Bij mij bloeien nog steeds goudsbloemen en Oostindische kers. Verder ben ik blij verbaasd over wat maandenlang doorbloeit: de coreopsis 'Enchanted Eye' en de (meerjarige) Cosmos Sanguineus. Ook mijn nieuwe aanwinst, alstroemeria 'Indian Summer' bloeit in november. Wel wat flets nu hij weinig licht krijgt. Coreopsis Chocoladecosmos Alstroemeria 12 november 20205 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 12 november 20205 j Hier ook nog steeds in bloei: afrikaantjes, goudsbloemen, oostindische kers, cosmea en ook de echinacea begint gewoon aan een nieuwe ronde. Oja en de broccoli staat lekker te shinen en insecten te lokken. Want die zijn er ook nog.
Geplaatst: 12 november 20205 j Ja het is een bijzonder najaar. Ik heb weer nieuwe bloemen in de tomaten in de kas. Roos Naheglut..met spin en vlieg. Helaas net niet helemaal scherp. 12 november 20205 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 november 20205 j Wat heerlijk vrolijk nog al die bloeiende bloemen! Hier begint het zo langzamerhand toch wel weer erg kaal te worden.
Geplaatst: 18 november 20205 j Tot mijn grote verbazing zag ik net deze gladiool tussen de eindelijk bloeiende cosmea (geen grap: hele zomer niet 1 bloem en sinds 1 week uitbundig!)... het moet niet gekker worden. Deze dappere dodo staat ook nog te stralen.
Geplaatst: 24 november 20205 j Kijk, nou dan... Na de bloei ergens in een hoekje gezet afgelopen voorjaar, kwam ze pas bij toeval tegen. 24 november 20205 j aangepast door Anna3
Geplaatst: 24 november 20205 j Hier ook nog steeds mooie bloemen. Al is het na deze dagen denk ik wel echt over.
Geplaatst: 29 november 20205 j Prachtig!Ik verbaas me ook wat er nog steeds buiten bloeit. Spotte vandaag zelfs weer nieuwe rozen half uit de knop. In dec rozen is op zich niet raar, maar wel nog dat de knoppen open gaan.
Geplaatst: 29 november 20205 j Het was vandaag afscheid nemen van de laatste bloemen in de vollegrond. Momenteel vriest het hier al ruim 3 graden en de verwachte temperaturen tot -6°C komende nacht, aan de grond misschien nog lager, zullen wel gehaald worden. Dat betekent dat het morgen spaanse margrieten ruimen wordt. Nou ja ... ze hebben het een stuk langer kunnen uithouden dan die van vorig jaar en het mooie was er voor een groot deel toch al vanaf. Ook de bloemetjes van de salvia hotlips zullen niet aan hun lot ontkomen. De struik zelf is minder gevoelig en moet deze temperaturen kunnen verdragen. 3 De dahlia's , ze hadden nauwelijks nog bloemen, zijn vanmiddag op de valreep gereed gemaakt om ondergronds de winter te overleven. Om bevriezen van de knollen te voorkomen blijft de grond tot het voorjaar afgedekt met een dik pak bladeren en het oude eigen loof. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 28 december 20205 j Het begint nu weer, voorzichtig aan. Over een paar weken staat er hier in mijn tuintje 6 m2 heide vol in bloei, tot begin / midden mei: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 2 maart 20215 j Fuchia vandaag uit de donkere kelder gehaald. Heeft deze winter geprobeerd te gaan bloeien in het donker. Alle nieuwe groei inclusief bloemknoppen geheel wit gebleven doordat ze geen lichtval kregen. Aparte aanblik. Nu even de boel terugsnoeien, zodat ze mooi kunnen gaan uitlopen. Oja deze heeft +/- 3maanden in de kelder gestaan.
Geplaatst: 4 maart 20215 j Foto volgt nog! Ik vind het heel bijzonder dat ik sneeuwklokjes, narcissen, hyacinten én blauwe druifjes tegelijk heb bloeien in de tuin.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.