Geplaatst: 12 september12 Sep Laat HIER weten of je komt en met wie!Als je wat lekkers meeneemt als late lunch of iets voor bij de koffie, laat dat dan hier weten : Moestuindag Gouda 11 oktober: Wie neemt wat mee? - Moestuinforum dag - Moestuin ForumNB Er is een keuken met magnetron/oven en koelkast aanwezig. Ook is er een toiletgebouw.Allen op 11 oktober (vanaf 13 u) van harte welkom in het Praathuis (Verenigingsgebouw) van Volkstuinvereniging Nieuw Leven + onze tuin die er recht tegenover ligt! Het maakt ons niet uit of je een doorgewinterde moestuinveteraan bent of net vorige week begonnen bent met een vierkante 1m2 moestuinbak. Je bent ook welkom wanneer je niets hebt om te ruilen of weg te geven, ook dan kan je dingen wegnemen die op de "weggeeftafel" neergelegd zullen worden of zaden/planten/spullen vragen aan iemand met een ruillijst. Aanmelden is niet verplicht, maar het is wel fijn om te weten hoeveel personen wij ongeveer kunnen verwachten.Volkstuinvereniging Nieuw LevenAchterwillensebocht 1GoudaDe ontmoetingsdag begint later dan jullie gewend zijn omdat het Praathuis tot 12uur nog in gebruik is vanwege een vergadering. Nelleke en ik hebben even tijd nodig om de tafels klaar te zetten. Maar goed er is genoeg te zien op het complex dus wat eerder arriveren is geen probleem.De locatie ligt op 10 minuten lopen van NS Station Goverwelle. Parkeren kan op het eigen terrein van de vereniging. Mocht dat vol zijn kan er uitgeweken worden naar de grote parkeerplaats "Goudse Hout" op 100 meter afstand. Er worden kruiwagens en een platte kar geregeld om spullen dan vanaf die grote parkeerplaats te verplaatsen.Het Praathuis heeft plek voor maximaal 50 personen, maar de MTFD is al geslaagd voor mij wanneer er meer dan drie personen komen. Daarnaast kunnen wij rekenen op een aantal geïnteresseerde Goudse collega moestuinders, waaronder ik het forum zal gaan promoten.TIP: mocht je van ver komen, dan is dit misschien de kans om in de ochtend eerst langs de Firma Vreeken te gaan in Dordrecht (25 minuten rijden), Fruitbomen.net (15 minuten rijden) of vd Spek te Zevenhuizen (12 minuten rijden).Vincent (Goldfish) en Nelleke (Mevrouw Groen)AANMELDINGEN (+ link naar vraag/aanbod)Arja + BJ Ruillijst Arja Gouda oktober 2025 - Moestuinforum dag - Moestuin ForumTanja65 + Cor Ruillijst Tanja en Cor - Moestuinforum dag - Moestuin ForumACPronk Ruillijst acpronk 11 oktober 2025 (Gouda) - Moestuinforum dag - Moestuin ForumWortel + 1 Wortels Gouda Okt2025 ruillijst - Moestuinforum dag - Moestuin ForumHenkg Ruil- / weggeeflijst Henkg MTFD oktober 2025 - Moestuinforum dag - Moestuin ForumGoldfish+ Mevrouw Groen Ruil/weggeeflijst Goldfish (Vincent) en Mevr Groen (Nelleke) MTFD Gouda oktober 2025 - Moestuinforum dag - Moestuin ForumMellie Goudse ruilpraktijken voor 11/10/25 Mellie - Pagina 2 - Moestuinforum dag - Moestuin ForumDonaldkWeknow Wat ik voor je kan meenemen op 11 oktober in Gouda. - Pagina 2 - Moestuinforum dag - Moestuin ForumAppelvrouw + Lie OV JET 11/10 - Moestuinforum dag - Moestuin Forum.GalinaRedZebra"Andrea"
Geplaatst: 13 september13 Sep Ik kom waarschijnlijk ook. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 13 september13 Sep Ja, wij - Cor ( @cobro60 ) en ik - komen ook. Twee man dus, wie weet nemen we nog mensen mee maar dat hoor je dan nog. Nemen we ook allemaal iets te eten en drinken mee? 13 september13 Sep aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 13 september13 Sep Auteur @Tanja65 Yes, ook al begint de dag later dan op een normale MTFD, is het de bedoeling dat iedereen wat meeneemt. Late lunch / voor bij de koffie / tussendoortje.
Geplaatst: 13 september13 Sep Auteur Niet zo knus als de schuur van Jorieke, maar afgelopen jaar flink opgeknapt en zeker comfortabel mocht het slecht weer zijn.
Geplaatst: 15 september15 Sep Auteur Heel leuk dat je komt. Er is een compleet ingerichte keuken met o.a. een magnetron en koelkast voorhanden en plenty elektra. Ik zal dit in het startbericht er bijzetten.
Geplaatst: 16 september16 Sep Wat een geweldig plan om samen te komen. Mooie locatie en gebouw om samen te komen. Ik moet mij helaas afmelden omdat ik in die week naar mijn dochter in de verre ben. Denk aan jullie samenzijn de 11e. Tot ziens in het voorjaar, Marja
Geplaatst: 23 september23 Sep Ja hoor, ik ben van plan om 11 oktober naar Gouda te komen.Ik denk dat ik in het najaar 2019 voor het laatst op een Moestuinforumdag was. Toen waren we op vakantie niet zo ver van Zelhem. Geweldige herinneringen aan een heel aantal MTF-dagen vanaf 2012 ...veel leuke mensen leren kennen, van alles opgestoken en mee kennisgemaakt en voor mijn moestuin aan huis en het enorme parkbos dat ik toen beheerde van alles aan kunnen planten dat ik ruilde of kreeg. Ik had geluk dat ik een aantal jaren mee kon rijden met Jorg, die toen nog dicht bij woonde. Maar een 300 km heen naar Zelhem en ook weer terug, in mijn eentje, zag ik niet zitten, dus daarna is het er niet meer van gekomen. Het MTF wel wat blijven volgen, maar gaandeweg ook steeds meer uit het oog verloren. Bedankt Goldfish (Vincent) dat je mijn verbinding weer hebt hersteld. Letterlijk (ik kan nu weer inloggen) en figuurlijk, door me via Facebook waar we elkaar af en toe tegenkomen in groepen over fruit, uit te nodigen in Gouda. Nog steeds een 170 km...maar dat is toch bijna de helft zo ver. Kijk ik naar wie zich opgaf, dan zie ik enkele bekenden waar ik naar uitkijk om ze weer te ontmoeten. Enkele mensen die ik alleen van forumnaam ken en ook geheel nieuwe namen. Ik ben benieuwd en hoop ook dat ik jullie blij kan maken met iets van de fruitplanten (gewortelde stekken en geente boompjes) die ik over heb. Ik zal een lijstje maken en dat af en toe waarschijnlijk nog aanvullen tot 11 oktober. Tegenwoordig ligt mijn grote aandacht naast bodem en ecologisch tuinieren (die twee hangen nauw samen) vooral bij fruit. Ik heb het geluk dat ik sinds 4 jaar een stuk van ca. 1400 m2 tuin naar eigen inzicht mag gebruiken waar zij niet aan toekomen, bij een sjiek restaurant (met Michelin-ster) op 10 km van onze woning: Mijn paradijsje waar ik naar hartelust varieteiten kan ontdekken en op hun (ecologische) kwaliteiten leren inschatten van allerlei soorten fruit...dat ik veelal uitwissel met fruitvrienden overal uit Europa en soms daarbuiten. Want dat zo een fruit-tuin helemaal ecologisch is, is voor mij de kern van de zaak...en o.a. als docent voor Velt kan ik opgedane kennis en ervaringen daarmee delen, wat ik sinds mijn pensioen met hart en ziel probeer te doen. Het overgrote deel van wat er staat in mijn paradijsje kon ik zelf "maken" (veredelen, stekken enz) en de vorm geven die ik graag wil. Bijvoorbeeld door te werken met zwakke onderstammen en gerichte snoei/vormingvan mijn planten waardoor ik heel veel bomen en struiken een goede plaats en samenhang kan geven op dat stuk. Mijn moestuin van 175 m2 aan huis gebruik ik zeker nog voor verse groenten e.d., maar is ook overvol als opkweekplaats voor allerlei fruit en planten die ik daarmee combineer, dat ik interessant vind of probeer in stand te houden of informatie over te geven. Hopelijk tot ziens 11 oktober...ik kijk er naar uit!Een detailfoto van mijn fruittuin om een indruk te geven In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 23 september23 Sep Oh het is op de zaterdag, zou toch op zondag 12-10 zijn? Ook goed hoor. Kan op beide dagen van de brommerwaaiweer zijn;-). https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 27 september27 Sep Onder voorbehoud kan ik Lie en mij aanmelden. Het kan zijn dat een ingreep roet in het eten gooit, in principe is die gepland voor de week na de MTD toch weet je maar nooit dit hebben we niet in de hand. Het lijkt ons leuk jullie te zien en ook je tuin GF🎏 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 oktober2 Okt Auteur Ik heb een apart Topic aangemaakt om af te stemmen wie, wat meeneemt voor de late lunch of bij de koffie : Moestuindag Gouda 11 oktober: Wie neemt wat mee? - Moestuinforum dag - Moestuin ForumReacties die al eerder hier gepost waren, neem ik over.
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Hoeveel mensen worden er verwacht? https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Zie 1e bericht van dit topic.Nr.DeelnemerGewichtBericht + fotoGeen resultaat (Alfabetisch)1AartVV69,4LinkBonnie f2Appelvrouw69,0LinkDriepinter3Redzebra62,5LinkFombel4Roland60,0LinkGoudsbloempje5Frans53,6 LinkHazeltje6Lia5651,0LinkHoekman7Dahli49,0Link.HuubvG8MROE44,8LinkKruidenvrouwtje9Veldjesgraaf40,0LinkLoes10Jorieke40,0LinkMellie11Henkg38,7LinkNasuada12Liekie35,0LinkPetrasmoestuin13Tanja6532,4LinkPlotiemoos14Flup31,9LinkSimon15Arja16,016Gitta13,0Link Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 8 oktober8 Okt Auteur Zestien personen zijn aangemeld via dit forum. Daarnaast heb ik de leden van de Volkstuinvereniging uitgenodigd om langs te komen, dus het kan zijn dat er 4 of 5 personen uit nieuwsgierigheid even een kijkje komen nemen. Zaken die aan t einde van de middag blijven liggen op de MTFD weggeeftafel, verplaats ik naar de twee "weggeef" stoelen die bij de ingang van het terrein staan.
Geplaatst: 10 oktober10 Okt last minute 17 als het nog kan , ik probeer wat dingetjes voor de weggeeftafel mee te brengen.
Geplaatst: 10 oktober10 Okt AH, geweldig Redzebra. Komt @rorror ook hij woont niet ver van Gouda en heeft meestal beschikking over auto...? https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 10 oktober10 Okt Voor iedereen die morgen naar de moestuindag in Gouda gaat: Heel veel plezier! 😊
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.