Geplaatst: Gisteren om 12:441 d Op 14-6-2026 om 09:56, woldistel zei:Als je tijd hebt, kom je gezellig bij mij aan de zijlijn staan om de wedstrijd toe te juichen. Ik heb de trommel 🥁 wil jij deze 🪇 of liever een megafoon 📢?hahahha dan kom ik langs jouw zijlijn wel extra liefde geven met een trommel en een fluit 😄
Geplaatst: 10 uren geleden10 u We hebben een klimrekje geplaatst voor de bonen die daar om vroegen. 3 van de 4 lijken nu in ieder geval de hoogte in te willen.
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Hmm, apart type hoor. Je hebt altijd iets wat af wil wijken. Ze gaan wel de hoogte in, maar klimmen als een stokboon (om iets heen draaien) doen ze niet?
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Op 17-6-2026 om 08:20, Lia56 zei:Door de verschillen kan t nog heel interressant zijn om te zien welke bonen er tevoorschijn komenWat dat betreft ben ik het met je eens @Lia56 . Dat is zeker interessant maar kun je nog wel van een wedstrijd spreken als de bonen genetisch verschillend zijn ? Bij genetisch niet gelijke bonen hebben de deelnemers geen gelijke kansen. Hoe lang een boon kan worden wordt voor het grootste deel genetisch bepaald en voor een kleiner deel door externe omstandigheden zoals bijv. bemesting, soort grond, veel of weinig zon, hoeveelheid water etc. Kortom dat zijn de factoren waar de deelnemer aan de wedstrijd invloed op heeft en uiteindelijk zullen bepalen of hij/zij in staat zal zijn al of niet een kampioen te laten groeien.Bij genetisch niet gelijke bonen hebben de deelnemers geen gelijke kansen. Ook de factor toeval speelt dan mee, een stukje russische roulette in de vorm van welke bonen met welke eigenschappen je geleverd hebt gekregen. Wat zegt 123zaden over deze zaden Lia of heb je dat nog niet gevraagd ?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 22 uren geleden, Rookie zei:wie heeft dan die twee violen?Oh, die heb ik nog niet gehoord. Ja, wie?Het wordt wel een juich orkest zo. Balkanmuziek. "Start wearing purple" queen, lalalalalaaa. 😁En nu weer even on topic, ja 🤨
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 3 uren geleden, acpronk zei:Ze gaan wel de hoogte in, maar klimmen als een stokboon (om iets heen draaien) doen ze niet?Nee, ze slingeren niet. Hier niet tenminste. Ik draai de lange stam zelf om de stok en zet hem vast met een klemmetje. Hij gaat trouwens ook allemaal zijtakken maken. Ik ben benieuwd of die ook lang worden of niet.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Heb je een foto? Zijtakken met blad of bloemknoppen?Maar dat is wel een kenmerk van stokbonen, dat ze zich om iets heen slingeren.Nu is het gewoon een heel langgerekte stamboon.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik heb purple queen een aantal jaren gekweekt als stamboon. Bij mij kwamen na de eerste bloemen/bonen vaak slingeraars tevoorschijn die alles grepen waar ze maar aan konden hangen. Mischien is Purple Queen een semi 🤷. Die zijn er meer, trouwens.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @acpronk Hierbij 😊.Het lijken alleen bloemknoppen, maar aan het eind van het steeltje zie je nieuw blad verschijnen.Deze zit het meest onderaan de stam.En dan voor de volledigheid mijn boon 3 (2 is weggerot en het ziet ernaar uit dat datzelfde voor boon 4 geldt). Eergisteren was boon 3 een elleboogje (zie een paar posts hierboven). Gisteren stond hij er zo bij:Ik verwacht dat boon 3 het ook hogerop gaat zoeken. Hij staat er vandaag namelijk zo bij:
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.