Geplaatst: Woensdag om 21:531 d Dat is heel goed te zien. Die staan helemaal links bovenin en die kan ik vanuit de bak heel gemakkelijk volgen. Dit kun jij niet goed zien op de foto, maar als ik bij de bak sta, kan ik dat wel.
Geplaatst: Woensdag om 22:121 d Die groeien zo toch door elkaar heen, zeker als ze ook nog flink gaan vertakken?NB op de foto van Petra zie ik wel meer lange slungels, het lijkt er dus op dat de Purple Queen niet echt een stamboon is. Of heb je die andere ook bij 123zaden @Petrasmoestuin ?
Geplaatst: Gisteren om 04:261 d Ik heb voor vertrek foto’s gemaakt van mijn planten. Want ook al zijn ze zielig, ze hebben O veel slakkenvraat overleefd dat ik er oprecht van sta te kijken. Maar heb alweer zo veel nieuwe foto’s dat ik ze niet zo snel kan vinden… en blijkbaar maak ik hier ook veel foto’s van planten, dus in een klein overzichtsscherm met veel groen zie ik ze niet… maar ze doen het dus nog! Helemaal blij. Had voor verrek eerste bloemetjes. Hopelijk kom ik terug en dçhangen er trossen vol met lange bonen. 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Geplaatst: Gisteren om 15:141 d 19 uren geleden, appelvrouw zei:Pfft 800 liter water is pittig.Ja, was ook niet grappig. Maar ja, ik heb geen water hoeven geven met die bloedhitte, hahahahahaha.Ach, hij heeft een nieuwe IBC nodig, das helemaal niet grappig
Geplaatst: 21 uren geleden21 u 23 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Mijn 3 plantjes die van de 6 opkwamen doen het goed. Ze wilden steeds mijn kool of mijn Oca vasthouden. Net op tijd los gemaakt. Ze moeten elkaar vasthouden.En hier ze allemaal.Eerlijk gezegd, voelt dit niet zo goed voor mij en andere wedstrijdleden, om te zien dat iemand 18 bonen kweek, en de andere maar met 6. De pot 4 x een kwartslag draaien en je weet ook niet meer welke bonen wat zijn. Laat staan als je je bonen gaat meten en inleveren.Als zaten die 6 nou in een losse pot, en pot was gemarkeerd, en je had dan nog een andere pot met de zelfde bonen. ala, dat kan.Maar dan wel meten terwijl de boon nog aan de plant van de juist pot hangt.Maar nu... Misschien handig als je je zelf terugtrekt uit de wedstrijd? Omdat het zo eigenlijk niet eerlijk is.
Geplaatst: 20 uren geleden20 u Ten eerste: de wedstrijdbonen staan links boven in de hoek. Er zijn maar 3 van de 6 opgekomen en er staat dus ruimte tussen en ik kan ze goed herkennen. De andere dus 3 x 6 is totaal 18 stuks kwamen allemaal op en doen het ook beter.Maar geen probleem hoor, ik trek mij terug.Iedereen veel succes met de wedstrijd!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Ik leer steeds meer bij over een wedstrijd<Voor mij was t duidelijk dat de bonen apart moesten staan zodat ook de leden die een kleine tuin hadden het gewoon in potten konden kwekenDus naast andere bonen van hetzelfde ras was eigenlijk "not done" ( leek mij normaal maar begrijp dat t voor sommige niet zo is) Dan weet je ook niet meer wat wel de wedstrijdboon was ja of nee, ook al weet jij welke boon van de wedstrijd was ja of nee, moeilijk voor ons om te bepalen.Volgende wedstrijd ga ik heeeeeeeeeeeeel goed alles lezen uitleggen en zoveel mogelijke onduidelijkheden proberen te vermijden.Mensen het is en blijft een leuk iets zo'n wedstrijd ( dacht ik) , laten we er geen drama van maken. Ook de andere edities hadden leden een apart deel van de tuin/border alleen voor hun wedstrijd bestemd dus daar hou ik mij aanGelijke kansen voor iedereen en t moet voor iedereen leuk blijvenAlleen de bonen die ik heb gestuurd ( ook al zijn die in sommige leden niet wat ze ervan verwachten) tellen meeOok ik heb de 6 bonen gelegd waarvan er eerst 2 opkwamen, eentje kaalgeverten en de ander aan t groeien.Staan in een pot, ben nu op vakantie en moet maar afwachten wat de buurman ermee doet.Zou makkelijk zijn om nieuwe t leggen maar dan is voor mij de lol eraf, doe ik dus niet...laat de beste winnen!!!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Lia56 ik denk dat dit niet aan jouw uitleg heeft gelegen. Je kunt niet alles vangen in woorden of voor zijn hoe iemand iets interpreteert. Ga gewoon lekker je gang en houd de wedstrijd er in, het is te leuk om door misverstanden of misinterpretaties te laten verstoren. Als er onduidelijkheden zijn kunnen we vragen. En in elk geval is nu voor alle komende keren duidelijk dat de wedstrijdzaden duidelijk apart van ander zaad gezaaid dienen te worden. Overigens had ik zelf mijn wedstrijdboontjes tussen een rijtje groene boontjes gezaaid - dacht ik. Goed onderscheid. Later zag ik dat de andere bonen ‘Lila’ heten en dus waarschijnlijk ook paars zijn. Ik heb wel een stokje bij mijn ene nog overgebleven wedstrijdboon staan. Mocht er geen visueel verschil zijn dan zal ook ik me terugtrekken uit de wedstrijd. Tenzij de twee nagezaaide laatkomers nog iets gaan doen uiteraard.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u En the purple Queen trekt haar zwaard:Tettetetetteretet..Ten Strijde!Ok het is nog maar een dolkje…😈 maar wel met groei aspiratie
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Misschien is het handig om een algemeen wedstrijd reglement op te stellen. Art. 1: alleen kweken van de wedstrijdzadenArt. 2: wedstrijdplanten dienen afzonderlijk te staan van gelijkende planten.Art.3 aanvulling🤷🏻En dergelijks.Een stamboon (ook met uitlopers) is altijd te onderscheiden van klimbonen. Geen probleem. Maar geen paarse stambonen bij paarse stambonen zetten (ik heb nu purple teepee, zie nog geen verschil met purple queen, die ik eerder heb gekweekt, behalve de grijpers bij de PQ 😁)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.