Geplaatst: 2 uren geleden2 u Mijn tuinschepje is gemold. Door man. Weliswaar met het oplossen van een probleem m.b.t. verzakte terrastegels, maar wel jammer. Het schepje was van Gardena. Op zich prima, maar ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Ik gebruik het schepje voor (ver)planten, grond omscheppen, mestkorrels onderscheppen, potten vullen. Dat soort dingen. Voordat ik een nieuwe koop, vroeg ik me af met welk schepje jullie (al jaren) blij zijn. Wat is een echte aanrader?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Mijn schepje van Gardena is ook allang kassiewijlen, dateerde van de tijd dat ik een balkonnetje had. Maar kan ook niet zoveel zwaar werk aan. Laat staan iets met stoeptegels. Want dat hoort niet tot het werk van een schepje 🤨Een schepje met een handgesmede massieve steel op een gevormd stalen blad gelast gaat het langst mee. Een schepje met een door een gestanst gevormde steel hangt af van de kwaliteit van het materiaal. En de houder.Qua vergelijkHet meest rechtse schepje is geweldig! Heb ik al jaren en de gepoedercoate laag ( poedercoaten is mijn werk 😁) raakt nu versleten dus roest en afbraak aan de randen.Dus eigenlijk is het weer de vraag? Wat wil je er voor betalen. Wat is het nut. 1 uur geleden1 u aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik heb er drie; - een plastic holle schep, waarmee ik mijn zaaigrond meng/vermiculiet er door schep en zaaitrays vul. Die blijft in de emmer zaaigrond.een Gardena achtige schep maar dan van Hendrik Jan (zonder plastic coating en met houten handvat), er bestaan nog veel mooiere merken idd handgesmeed e.d. maar die zijn heel duur.Een soort troefel of hak, met een recht blad, zoals Monty Don gebruikt in gardeners world. Die is niet handig om echt iets op te scheppen maar wel om bijv een gleuf in de grond te trekken, een plant te delen etc.Voor het opwippen van straatwerk gebruik ik een oude penwortelsteker 😅
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Dank jullie beiden @woldistel en @Ikbeginbijmezelf . Het gaat mij om een all rounder die niet doorbuigt na 1 week. Ik denk dus zo’n stalen ding waaraan de steel is vastgesmeed. Zoals jullie beiden benoemen. Maar waar vind ik dat?Het mag zeker wat kosten. Ik geef liever meer uit aan iets dat langer meegaat dan dat het prut is. Het vervelende is dat wanneer je op Google zoekt, je altijd Gardena of Wolff ziet. Of rotzooi. Ik kan me herinneren dat ik ooit eens iets van koper tegenkwam. Maar dat zie ik nergens meer. Verder hebben we een bladhark van Bulldog die heel fijn is. Die hebben ook een schepje, maar dat is weer alleen in Engeland te koop voorzover ik kan vinden.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @woldistel ik ben ook benieuwd hoe je aan dat rechtse schepje komt? Die ziet er idd geweldig degelijk uit!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Ah, die Wiltfangsite ziet er goed uit! Dank je. Ik zie al wat (volgens mij) degelijke dingen van Sneeboer.Dat van dat koper, klopt deels zie ik nu 😊. Het was blijkbaar brons. Daarom vond ik het niet. Ziet er ook degelijk uit. Weet alleen niet hoe sterk dat is qua metaal.KopersporenPlantschopje Musca - Kopersporen Bronzen TuingereedschapBronzen plantschopje Musca met een komvormig en puntig blad. Ideaal om mee te planten en te verplanten. Het blad blijft lang scherp.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Action (Talens?) schepjes zijn net voor de tweede maal dit jaar in de weekaanbieding geweest 77 cent in plaats van 99 cent. Investeer je de rest in een goedkoop breekijzer, uit bouwmarkt's €5,- bak.Gardena vast handvat zijn tegenwoordig kleiner en goedkoper, dan de bekende Kombi uitvoering en zelfs in Action en Gamma assortiment. Maar de fijnere zijn/waren dus die blauw/oranje van de Kombi systeem serie. De huidige kosten ongeveer tweemaal zoveel € als de smallere/kortere vaste schepjes. Deze zijn ook niet tegel sterk.Messing zou goed zijn voor afgifte koper of voor allerlei stralen. maar Messing en brons zijn slappe metalen. Koper wordt koudgesmeed en daarna verhit om de spanning die erin is geslagen te doen ontwijken, staal moet je sterk verhitten wil je het vervormen. Dat zegt al genoeg. 59 minuten geleden59 min aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik weet het niet meer. 🤷 Het enige nadeel is dat ie soms zoek raakt Groenig en donker. Vandaar de beide nieuwe schepjes aan de linkerkant.Nou geloof ik ook niet dat we de wereld gaan redden met het juiste, beste schepje. Dus koper, gepoedercoate, gevrormde, gelast.Geen stoeptegels, denk ik. 😁 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 38 minuten geleden38 min Auteur Die terrastegels gaat inderdaad niet meer gebeuren 😉. Daar is niets tegen bestand. Ik vond de actie wel superlief moet ik zeggen en de mollenschade is daarmee verholpen. En een nieuw schepje is altijd leuk!Ik denk dat ik voor zo’n Sneeboer ga.Dank je wel @donaldk voor je uitleg m.b.t. het brons! Het patina na een tijdje is prachtig, maar we kopen geen tuinschepje voor het mooi 😉.
Geplaatst: 15 minuten geleden15 min Ik vond iets wat op dat rechtste schepje lijkt met de zoekterm hori hori!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.