Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Waar ik de laatste tijd een beetje treurig van word hier op het forum zijn de 10-in-dozijn vragen waar al tig topics over bestaan. Het begint zo langzamerhand een oninteressant zooitje te worden. De nieuwe lichting mensen, leuk, meer mensen meer vreugd maar....

Geplaatst:

Je punt is duidelijk. Je kijkt eerst even rond voordat je een vraag stelt. Echter mag je nieuwkomers wel de kans geven dit allemaal te leren. Ik vind het wel echt bij een forum horen. Tussen 'veel van hetzelfde' zit ook die gouden tip die jou en mij weer verder helpt. Zoveel tuiniers, zoveel vragen, zoveel antwoorden. Ik vind trouwens dat dit forum uitstekend gemodereerd wordt. Dus ik laat graag aan de moderator(en) over wat en hoe.

Geplaatst:

Ik had laatst ook zoiets.. Ofja, ik dacht: Is het niet eens wat om echt een duidelijke handleiding op te stellen voor beginners? Wat de meest voorkomende beginners fouten zijn en hoe je die kan voorkomen.. Waar je welke informatie vindt (en hoe je informatie vindt ) etc? Heb er zelf niet voldoende tijd voor om zoiets binnen een redelijk korte termijn te maken & niet voldoende kennis.. Maar wie weet een idee om (gezamenlijk? De een doet een stukje over het zaaien, de ander over het plannen, etc.) een 'Moestuinforum - Beginners Handleiding®' te maken

Ok.. Klopt.. Je kan je ook afvragen of er al niet genoeg sites met uitleg bestaan Maar aan de andere kant.. een compact overzicht welk helder is, met linkjes naar topics waar aanvullende info staat.. Kan best handig zijn & weer eens benadrukken hoe ideaal moestuinforum.nl is

Geplaatst:

Was er niet al zoiets? Zo'n inleiding voor je begint met vragen stellen

Good things come in small packages

Geplaatst:
Waar ik de laatste tijd een beetje treurig van word hier op het forum zijn de 10-in-dozijn vragen waar al tig topics over bestaan.

ja snap ik wel,

ik vind niet erg om wat dingen te herhalen of nieuwe leden te verwijzen, ben zelf ook nog niet eens 1 jaar en ook vaak de goede kant opgestuurd

Geplaatst:

Vandaag wordt door mij uitgeroepen tot enorme klote dag!

Puppenkind ziek, een overlijden van een kind van een goede vriendin ( haar baby is vorig jaar dood geboren, dit is haar neefje van 14 mdn), en een zwager met non hodgkin van de kant van vriendlief. Een broer die ongelukkig is en een moeder die blijkbaar denkt dat ze alleen op de wereld woont of zo!

Soms kan het zo opluchten om het ergens neer te zetten!

groetjes Sandra

Geplaatst:

pfffft....sterkte sandra

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Veel sterkte Sandra Triest verhaal

Geplaatst:

Ook eens klagen over wat hier al eerder genoemd. Er komen soms vragen van wat je denkt neem eens de moeite om een boek te lezen of Google raad te plegen.

Zelf heb ik een Turkse buurman op de tuin die maar een hersencel heeft denk ik. Hij zit er een jaar en het enige wat hij doet is zoals wij het noemen moskeeën bouwen

Zijn halve tuin staat vol met bouwsels een tuinhuis kippenhok iets wat een kas moet worden. Ik zal wel eens foto's posten haha

En dan ziet hij ons spitten en doet dat na en vraagt dan waarom spit je en ga je niet schoffelen en dan gelijk zaaien.

Vorig jaar legde ik wel eens wat uit maar mijnheer heeft na een jaar nog geen boek gelezen. Daar kan ik me nu aan ergeren.

Of hij is dyslectisch

Geplaatst:

Of hij is dyslectisch.

Ja als je dat zelf niet heb weet je niet waar je over praat.

Het is waar je levenlang aan zit.

overleven..

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Sandra ook van hier, heel veel sterkte.

Geplaatst:

Academische ziekenhuizen met zoveel protocollen en regels en eigen agenda's met "les-instructies"aan t bed.....dat ze pardoes vergeten dat ze eigenlijk ook voor zieke mensen zouden moeten zorgen

Geplaatst:

Is het eindelijk een keer een stralende week, krijg ik gisteren last van mijn keel, vandaag verhoging, keelpijn. Heb me bij mijn vrijwilligerswerk bij NME ziek gemeld, en hier thuis meldde ik me ook al ziek. De kas staat te stralen in de zon, maar een wandeling daarheen is me al bijna teveel. Toch wat zonstraaltjes - vitamine D - proberen op te vangen, dus maar een beetje hangen in en om huis dan maar.

Wat een tranendal, maar hier mag het...

Geplaatst:

Beterschap! Rottige timing idd, heerlijk weer nu. Toen ik vannochtend naar school ging was het winter.. Ik kom thuis en het is zomer.. Huh?

Geplaatst:

Sandra, héél veel sterkte. Het valt soms écht niet mee.

Geedee, in de reguliere ziekenhuizen wil dat ook nog wel s voorkomen. Vooral als je een nogal wat 'bijzondere' patiënt bent. Maar toegegeven, al die 'handen aan het bed' die geen enkele hand naar je uitsteken is geen geweldig iets. Alhoewel ze dan wel weer moeten leren voor als ze zelf zover zijn. Ergens moeten ze t toch leren. Op een stel poppen wordt zo lastig

Geplaatst:

Zaaien dus maar laten. Wel vandaag nog genoeg ruimte en weer om voorbereidend werk te doen

Geplaatst:

Je bent mij vóór Jorieke !!

Ik zit me nu dus al ruim ven te voren te ergeren !!! niet zoooo zuinig !

nacht : -5gr. overdag +0gr tot =2gr !! met zondag sneeuw. G E Z E L L I G ! zaten we echt op te wachten. Hoezó ; volgende week frezen ??

Geplaatst:

Sneeuw ? En dat na het mooie weer. Laat die lente maar eens losbarsten; ik ben er klaar voor.

Geplaatst:

Zouden we ook een rubriek kunnen openen waar onze missers in kunnen? Onder het mom van gedeelde leedvermaak is dubbele pret?

Zo zijn mijn te vroeg uitgeplante pronkwindes voor in de kas, stuk gevroren ín de kas. En dat in de tweede nacht. Ze begonnen al om elkaar heen te winden in de vensterbank, dus ik moest toch wat. Eentje staat er nog, midden in de kas was het blijkbaar net dooi genoeg. Binnen had ik één exemplaar bewaard, maar die klom uit zichzelf naar de tl, alwaar het groeipunt verbrandde.

Nu had ik het gezaaid om alvast wat te proberen, voor hetzelfde geld was het de afgelopen week net een paar graden minder koud geweest en dan was het wel gelukt. Ik heb de rest van het zakje zaad nog, heb gisteren een gedeelte gezaaid, en later nog meer.

Geplaatst:

Minus temperaturen Sneeuw?

Ik was net gewend geraakt aan de warme zonnestraaltjes

Geplaatst:

vandaag maar eens over spierpijn klagen...

mijn lijf was al die tuinactiviteit niet meer gewend!

maar ach, het is een jaarlijks trugkerend probleem wat ik vast met vele van jullie deel

Geplaatst:

Zo zijn mijn te vroeg uitgeplante pronkwindes voor in de kas, stuk gevroren ín de kas. En dat in de tweede nacht. Ze begonnen al om elkaar heen te winden in de vensterbank, dus ik moest toch wat. Eentje staat er nog, midden in de kas was het blijkbaar net dooi genoeg.

wij zetten bij een beetje nachtvorst een grote kaars of een ikealamp in de kas, blijft ie net vorstvrij en het staat wel sfeervol:

borrby-lantaarn-voor-stompkaars__73381_PE190068_S4.jpg

Geplaatst:

Goede tip Rob, daar ga ik meteen achteraan! Bedankt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.