Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

ja, kl*te duiven, hebben hier het net ingezaaide grasstukje omgewoeld

ik heb ze betrapt en uitgescholden...ze begrepen het woord kl*te niet, denk ik.

Geplaatst:

Bij mij hebben ze gisteren de brocoli planten opgegeten, het hartje is nog intact dus laat ze nog maar staan misschien heb ik geluk en wil het nog.

Ook hebben ze aan de jonge plantjes van de knolderaap gezeten die waren eruit getrokken (die stonden net 2 dagen in de grond) ik heb ze terug gezet hoppenlijk trekken ze nog bij maar de worteltjes waren flink beschadigd.

Geplaatst:

Ik wil graag een klacht indienen tegen de fazanten uit de bossen en weilanden om ons complex heen. Ze ( die fazanten ) doen het er om he ?

Elke ochtend ligt mijn toch nette pad vol met stront. Stront die ik keurig netjes bij de rij fruitbomen heb liggen, netjes in een ovale circel op de boomspiegel. Ik wil niet zeggen dat ik dat met meetlat en passer daar neer leg, maar het ligt er netjes. Mooi en ( nu nog ) effectief tegen het onkruid.

De dames en heren ( maar vooral de dames hoor, die zouden toch eigenlijk béter moeten weten kwa huishouding ) fazanten maken er elke dag een zooooitje van.

Hup, ik weer aan de slag met mijn grote Intratuin-stoffer en blik ( plastic )

Zo langzamerhand ga ik mezelf van hele rare persoonseigenschappen verdenken. Ik moet echt élke ochtend eerst dat pad opruimen. Mja. Een psych is wel wat al te begrotelijk en het geld heb ik hard nodig voor de tuin. Zo'n bewegingsmelder met supersonische signalen en flitslicht ( ook Intratuin ja , en ja, ik neem binnenkort aandelen ) kost toch snel 50,-

Nu denk ik er over zélf eens voor bewegingsmelder te gaan spelen op een ochtend, maar dan nog een stuk vroeger. Ga ik achter de Lemoen-appel zitten wachten met een feestneus op, en dan maar goed timen he ?

Fazanten !! pfff..... en ze vreten ook nog eens elke dag die blauwe slakkenkorrels weg bij mijn Delphiniums .....

Aan de bedelstaf zal ik gaan

Geplaatst:

@ Bit: door jouw berichtje ben ik bijna gestikt in een appelpunt (met teveel calorien, dat wel )

hahahahaha fazanten zijn zulke prachtige vogels, zijn ze zo tam dat ze zomaar door jouw tuin struinen,? of probeert iemand uit jouw directe omge

ving jouw tuinplan te boycotten dat die persoon fazanten lokt?? ??

Ik weet helaas geen oplossing, maar ik vind het wel grappig !!

Geplaatst:

Een beetje spaanse terf, maïs, in jenever weken en hun te eten geven, kunt ge zo pakken want ze hebben een stuk in hun voeten, lukt gegarandeerd.

Enne, is toch lekker eten hé.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
... zijn ze zo tam dat ze zomaar door jouw tuin struinen,? ...
Als er niet gejaagd wordt dan kunnen fazanten heel tam worden. Op de camping op Schiermonnikoog vloog er ooit eentje - letterlijk - de pan met kokende soep in. Dat doe 't ie denk ik niet nog een keer. Best wel warm kokende soep.

En ook met je lunchpakketje moet je in de duinen voorzichtig zijn.

Overigens weten ook de kauwen op de moestuin de lunchpakketjes goed te vinden, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Geplaatst:
Ik wil graag een klacht indienen tegen de fazanten uit de bossen en weilanden om ons complex heen. Ze ( die fazanten ) doen het er om he ?

Elke ochtend ligt mijn toch nette pad vol met stront. Stront die ik keurig netjes bij de rij fruitbomen heb liggen, netjes in een ovale circel op de boomspiegel. Ik wil niet zeggen dat ik dat met meetlat en passer daar neer leg, maar het ligt er netjes. Mooi en ( nu nog ) effectief tegen het onkruid.

De dames en heren ( maar vooral de dames hoor, die zouden toch eigenlijk béter moeten weten kwa huishouding ) fazanten maken er elke dag een zooooitje van.

Hup, ik weer aan de slag met mijn grote Intratuin-stoffer en blik ( plastic )

Zo langzamerhand ga ik mezelf van hele rare persoonseigenschappen verdenken. Ik moet echt élke ochtend eerst dat pad opruimen. Mja. Een psych is wel wat al te begrotelijk en het geld heb ik hard nodig voor de tuin. Zo'n bewegingsmelder met supersonische signalen en flitslicht ( ook Intratuin ja , en ja, ik neem binnenkort aandelen ) kost toch snel 50,-

Nu denk ik er over zélf eens voor bewegingsmelder te gaan spelen op een ochtend, maar dan nog een stuk vroeger. Ga ik achter de Lemoen-appel zitten wachten met een feestneus op, en dan maar goed timen he ?

Fazanten !! pfff..... en ze vreten ook nog eens elke dag die blauwe slakkenkorrels weg bij mijn Delphiniums .....

Aan de bedelstaf zal ik gaan

goh wij hebben hier ook drie fazanten twee vrouwtjes en een mannetje maar bij mij lopen ze keurig over het tuinpad hoor

Geplaatst:

als ze elke dag je blauwe slakken korrels komen eten dan denk ik dat ze het niet lang meer maken.

stuffed pheasant

Geplaatst:

Het ergste is dus eigenlijk, dat ik ze wel kan vangen, maar ik dan zélf mn blauwe korrels binnen krijg

Nee. Tam zijn ze hier niet echt, ze zijn gewoon heel brutaal. Ons moestuin-complex ligt best mooi, half in een soort van natuurgebied aan de buitenrand van het dorp. Wel geheel omringt en doorsneden door sloten. Dus geen vossen of konijnen of hazen. Wel veel eenden ( die kunnen er ook wat van , maar die krabben de boel niet open en pikken niet in potjes zaailingen ). Verder natuurlijk de gebruikelijke last van duiven, kraaien, eksters, vlaamse gaaien ( rot-belgen ) en dan straks de papegaaien. Die papegaaien komen verderop in het seizoen, ik heb ze al weer gezien.

Dat zijn Halsbandparkieten, 2 soorten geloof ik, die zijn zo mogelijk nóg erger dan de fazanten nu. De Fazanten hebben nu nesten en stropen juist nu alles heel zorgvuldig af.

Geplaatst:

Mijn meest negatieve weervoorspeller geeft voor morgenochtend deze beschrijving en -5...(Helder weer in de ochtend, lichte regen met heldere vlagen overdag. Lichte natte sneeuw of sneeuw op de late avond. Gegevens..)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja, bij jóú dan he ? Maak ons nou niet onnodig ongerust zeg !! Ik vind de +2gr als minimum bij mij al erg zat.

Geplaatst:
Wel veel eenden. Verder natuurlijk de gebruikelijke last van duiven, kraaien, eksters, vlaamse gaaien ( rot-belgen ) en dan straks de papegaaien. Die papegaaien komen verderop in het seizoen, ik heb ze al weer gezien.

Dat zijn Halsbandparkieten, 2 soorten geloof ik, die zijn zo mogelijk nóg erger dan de fazanten nu. De Fazanten hebben nu nesten en stropen juist nu alles heel zorgvuldig af.

...dus jullie kweken eigenlijk gewoon vogels

Geplaatst:

Herman van mij had nog een leuke uitspraak i.v.m. het weer.

Hij zei: omdat we nu met een financiële crisis zitten en dat de mensen daardoor niet op vakantie kunnen.

Heeft het weer besloten heeft om ons een handje te helpen.

Door de zomer over te slaan en maar gelijk met de herfst te beginnen.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Maak me zorgen om deze grondvorst telkens. Het heeft volgens knmi -0,6 gevroren, maar mijn paprika's, tomaten, aardbeien (inclusief zaailingen buiten) hebben het overleefd. Hopelijk is het na morgen uit met de nachtvorst, ijsheiligen is allang geweest!!! :@

Maar mag eigenlijk niet klagen, er is niets dood gegaan.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Geplaatst:

uiterst vervelende opmerking van mijn kant natuurlijk, maar mocht jij op het plekje waar je tomatenplanten enzo hebt staan, tóch nachtvorst hebben gehad, dan toont dat zich aan de planten pas wat later he ? Vanmiddag , of morgen pas. Stonden ze op een beschut plekje, ook best kans dat je nét geen vorst hebt gehad hoor.

Geplaatst:

Wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar goed ik voel me even een klagerd

Ik heb bijna drie weken geleden iets bij Vreeken's Zaden besteld en de levertijd stond toen volgens de site op 1-2 weken. Het geld is verder ook nog niet afgeschreven, wat ze doen voor verzending staat aangegeven. Nu baal ik wel een beetje, want op mijn mail van vorige week wordt niet gereageerd. Op de site staat dat ze het druk hebben en dat zal best, maar je mag zelfs niet bellen staat er.

Heeft iemand ook ervaring met zo'n lange levertijd?

Ik bestel er in ieder geval niet meer. En dat is niet eens zo zeer vanwege de levertijd, maar omdat ze mij als klant niet terugmailen. Ik snap ook wel dat jan en alleman hen mailt met vragen waar ze geen tijd voor hebben, maar ik ben een betalende klant met een vraag over mijn bestelling. Kunnen ze gewoon een apart mapje voor maken de mailbox en die wel gewoon beantwoorden.

Ik koop bijna alles online, maar zo'n slechte klantenservice heb ik nog nooit meegemaakt. Ik bestel voortaan ergens anders. Ik heb het vermoeden dat 1 van mijn bestellingen meer tijd kost. Maar verzend dan in twee keer of laat even iets horen. Neem dan een student aan om de contacten te onderhouden, als ze het zo druk hebben dat het weken duurt kan dat makkelijk uit lijkt me.

Heb inmiddels maar wat besteld bij Tabernal, zodat ik in ieder geval kan zaaien. Die bestellingen zijn er altijd binnen twee dagen Dan zaai ik de Zaaden van Vreeken wel volgend jaar in het ergste geval.

Het is dat ik 1 artikel toch heel graag wil hebben, anders mochten ze de hele bestelling van mij wel cancellen.

Geplaatst:

Is altijd een gekkenhuis daar in het voorjaar, de winkel vol en waarschijnlijk de onlineshop buiten zijn verband grerukt....als ik er iets nodig heb plan ik het gelijk als ik in Nederland ben en haal het in de winkel.....je moet alleen niet claustrofobisch zijn aangelegd......... beter in het najaar of winter bestellen daar, dan weet je zeker dat je alles op tijd ehbt )

MVG

Danuta (leuke winkel, dat wel )

MVG

Danuta

Geplaatst:

Er staat al van alles over Vreeken's in het speciale topic daarvoor....

Dus wilde ik hier eigenlijk niet reageren...

Máár vandaag was zijn nieuwsbrief binnen en daarin staat bijvoorbeeld:

-----------------------------------------------------------

"Telefoonstilte voorbij

Een afwisseling van begrip en onbegrip heeft ons bereikt toen we de vergaande maatregel moesten nemen om onze communicatie op een laag pitje te zetten. Het was een uiterste ingreep om te kunnen focussen en om de eerste besteller ook inderdaad als eerste te bedienen. Ik spiegelde me aan een handvol collega’s die ik heb in de wereld met een vergelijkbare collectie als de onze: die zijn van januari tot mei nauwelijks bereikbaar! Inmiddels zijn we weer dinsdag tot donderdag van 9-12u bereikbaar en ik ben begonnen om mijn enorme mailachterstand weg te werken. Zoals elk jaar is het streven: geen mail onbeantwoord!"

-------------------------------------------------------------

En verder is hij ook afhankelijk van de levering door zijn kwekers. En die kunnen het weer ook niet dwingen... dus vandaar ook extra achterstand.

------------------------------------------------------------

"..... Mijn kwekers zien (ondanks dat er soms onder glas wordt geteeld) de plantengroei stagneren, de beworteling van druivenstekken zet niet door, koudegevoelige planten smeken om de zon… kortom: tuinieren blijft een uitdaging! Maar laat ik bij het begin beginnen. Heerlijk: de grootste drukte is weer voorbij, er moeten natuurlijk nog wel honderden orders de deur uit, maar toch heeft bijna iedereen zijn zaden."

-----------------------------------------------------------------

Geplaatst:

Ze hebben zeker leuke dingen! De winkel zelf zou ik graag ook een keertjes zien.

Maar als ze het zo druk hebben, kan het makkelijk uit om iemand een paar weken in te huren om de telefoon op te nemen en mails te beantwoorden. Als ik in Dordrecht woonde had ik zoiets graag gedaan, ik heb nu geen baan namelijk. En dus weinig centjes, anders had ik de trein genomen maar dat kost helaas gelijk 35 euro extra. Achteraf had ik nog met de auto van mijn vriend kunnen gaan, maar dan voel ik me zo bezwaard.

Vind het gewoon zo jammer dat ze zo'n slechte service hebben. Bied dan niet alles te koop aan via je website als je de vraag niet aankunt en te zuinig bent om iemand extra tijdelijk aan te nemen. Voel me gefrustreerd! Ik wil mijn zaadjes kunnen vertroetelen!

Geplaatst:

@erny, oeps, wist niet dat er al een topic was! Ik ga het zo even opzoeken

Ik vind als je vertraging hebt met je artikelen dan laat je dat toch weten? Het excuus dat het zo druk is, vind ik nou niet echt heel sterk. Zo moeilijk is het niet om tijdelijk iemand in te huren, dat is toch juist in de tuinbranche niet ongebruikelijk.

Geplaatst:

Ontstoken verstandskies met het weekend voor de deur, do I need to say more? Auw

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

Kiespijn is Sterkte ermee !!!!

OT: Ik ben wel klaar met de regen en dat wil best wat zeggen, want ik hou niet van de zon

Geplaatst:
Ontstoken verstandskies met het weekend voor de deur, do I need to say more? Auw

drank! veel!

(om te spoelen, doorslikken is optioneel)

Geplaatst:

Hahahahahahahaha

*lacht als een boer(in) met kiespijn*

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.