Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Om het de volgende keer te voorkomen zou je eens kunnen proberen je handen in te vetten met een beetje olie (olijf, zonnebloem wat je in huis hebt). Dat was tenminste een tip van kok Ainsley Harriot (weet niet of ik het goed schrijf) bij een kookprogramma op de BBC. Zelf ben ik niet zo van de pepers dus ik heb het nooit geprobeert

Misschien dat nu teatreeolie of balsem zou kunnen helpen, of komkommerschijfjes er op?

Geplaatst:

Hm, dat kan ik dan zo pas proberen, ik moet nog in de weer met weckpot-deksels. Die mogen niet uit mijn handen glibberen.

Ik heb maar 2 pepers gesneden, maar wel heel fijn en dus met veel aangeraak.

Als je je vingers insmeert met olie, vóórdat je gaat snijden, lukt het snijden dan nog wel? Of moet je zuinig zijn met de olie

Geplaatst:

Ik klaag omdat ik sinds een paar weken een fatsoenlijke elektrische messenslijpmachine heb. Alle keukenmessen / zakmesjes vlijmscherp geslepen. Mooi, maar gisteren sneed ik me voor de derde keer!

(Zolang je je niet snijdt is het werken met een echt scherp mes wel erg prettig. En gelijk maar even een tip: Klein pleistertje erop, en een afgeknipte vinger van een dunne latex handschoen strak erover. Minimaal 24 a 36 uur laten zitten, zo blijft het wondje kurkdroog bij alles wat je doet en geneest het veel sneller).

Geplaatst:

Dan lukt het wel,hoor.

Doe het al jaren.

Soms vergeet ik het en merkt het later dan gebruik ik ook veel olie.De velle pijn gaat weg.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Henk dat komt me bekend voor.............................

aangepast door Gast

Geplaatst:

De capsaïne lost op in de olie (niet in water e.d.).

Mergenmelzsite zegt:

Capsaïne lost namelijk niet in water op. Vet helpt wel: melk, boter, pindakaas, yoghurt.

http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?5687

Enne... heb me nu ook al 2 keer gesneden met mn pas vlijmscherp gesneden zakmes... Moet ook duidelijk nog ff wennen... niet meer met de vingers langs de zijkanten van het lemmet om hem schoon te vegen bijvoorbeeld...

Geplaatst:

Zojuist ooggetuige geweest van een vreselijke ramp ;( Voetbalwedstrijd gestaakt....

Ga je in eeuwen tijd weer eens naar AZ,

gaat eerst een stadion lamp uit.. (Dan denk je al: Huh?),

Komt rook uit het dak er naast,

Dan gaat de rest uit (Dan denk je: Stroom er af i.v.m. brand? Even de skyboxen d'r onder in de gaten houden),

Je ziet de skybox rustiger worden (alvast ontruimt?),

Je ziet een brandweer auto met flitsende lichtjes,

En ja hoor, er word omgeroepen dat iedereen rustig het stadion moet verlaten.

Achja. In de tweede minuut een rode kaart, een penalty en een brandje.. Wel actie gekregen voor die 10 euro

Geplaatst:

Even terug naar die messenslijpers:

als je botte messen gewend bent...

dan ben je gewend om veel kracht te zetten op het mes...

heb je in een keer een scherp mes in je handen...

dan druk je daar uit gewoonte te hard op...

het mes schiet uit, je snijdt jezelf...

zorg dat je messen altijd scherp zijn...

dan hoef je minder hard te drukken...

en snijd je jezelf ook wat minder hard in je vingers!

Geplaatst:

Hmm. Mijn zwager, waarmee ik in frankrijk de keuken deel, die is gewend ( kookfanaat ) aan áltijd echt scherpe messen. Altijd en overal en zeker in de keuken. Uiterst irritant, want wat Huub zegt: ik zelf ben gewend aan 'beetje' scherpe messen. Ik moet duwen en ik snij me nooit

Een écht scherp mes is een eng ding hoor. Alleen iets aanraken en dat mes snijdt al !! Ik moet dat niet Een echt scherp mes is toch ook niet af te wassen ? ( vind hij ook , en dus slijpt hij de meeste messen voordat ie gaat koken weer. tssss.

Geplaatst:

ik kan ook niet omgaan met scherpe messen hoor. Bot ook niet trouwens. Een beetje er tussenin is perfect. Dat je iig een beetje tegendruk voelt, en niet voor je er erg in hebt al door je snijspul heen bent gezakt. Ik wil wel een beetje kunnen sturen!

Geplaatst:

Een kopie Dennis

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Als je een tomaat in mooie dunne plakjes kunt snijden, dan is je mes scherp genoeg.

(sorry Dennis, ik hou niet van foebal)

Geplaatst:

Precies... moet door de tomaat kunnen glijden... En dat doet deze... die glijdt nu zelfs door pistoletjes met stevige korst!!! Heel fijn dus... maar ook maar niet meer aflikken dit mes...

Degene die hem voor mij sleep testte de scherpheid door het haar op zn arm er mee af te scheren...

Geplaatst:

Whahahaha Erny, ik zie het al helemaal voor me, drup drup drup nadat je het afgelikt hebt.

Volgende keer zelf dan maar slijpen ???

Wordt hij net zo scherp als dat jij wil.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Hij ís zo scherp als ik het wil... alleen míjn scherpheid is nog niet op hetzelfde niveau...

Enne Dennis... morgen herkansing zegt het journaal...

Geplaatst:

Mmmmmmmmmmm tong in madeirasaus......................

Geplaatst:
Geplaatst:

Er is een hele logische verklaring voor waarom dat werkt, maar die weet ik even niet.

De capsaicine lost heel goed op in vet.

Geplaatst:

Ik kan me soms zo ergeren aan stadsen die zó ver de weg kwijt ben dat ze die helaas nooit meer gaan terugvinden. De dame in kwestie, hierachter, met sowieso al een sociaal gedrag van likmevestje, loopt hier nu schreeuwend door de tuin met een platte bezem in de struiken te meppen '(Naam man) ik word gek van die spinnen! Help nouhouuuuuuuu!'.

Paar weken geleden liep ze door de tuin te rennen, inclusief kinderen, omdat er hommels op haar bloemetjes zaten

Die kinderen zijn inmiddels alweer zo ver ingeprint dat ze zelfs met een grote boog om mijn kikkervijver heen lopen (ipv er nieuwsgierig in gluren zoals de dorpse kinderen hier) want BAH KIKKERS MMAAAAMAAAAAA WHHÈÈèÈèèèèÈè

Laat die beesten toch met rust gek mens. Ga terug naar de stad en betontegel je tuin... ga dan niet in een dorp midden tussen de boeren en bomen zitten, denk ik dan

Het is dat de beestjes dan waarschijnlijk doodgeslagen worden, anders had ik graag een envelopje met vliegend geneuzel bij haar door de brievenbus gedaan in de hoop dat ze weer terug 'vlucht' naar haar volkswijk in de stad

Geplaatst:

Zie het helemaal voor me... Vreeeeeselijk....

Geplaatst:

Ik zal wel achter de tijd aanlopen maar ik begrijp ECHT niet waarom ik een labtop gezien op mediamarktinternetshop, niet in de winkel kan halen.....hebben ze niet....veel te duur om er 1 voor mij te laten komen en ik moet toch echt goed begrijpen dat mediamarktfilialen hun eigen inkoop doen en hun eigen beleid voeren en echt niet aan zulk een klantvriendelijke actie kunnen gaan beginnen m voor mij dat item te kunnen bestellen ook al betaal ik vooraf enz enz

Geplaatst:

Gisteren hebben we weer visite gehad op het moestuin complex 11 schuurtjes open gebroken de toegangs poort en een poging om de keet open te breken.

Bij mij is de schuur ook open gebroken ze hebben het slot niet stuk gekregen dus toen hebben ze met een koevoet de deuren geforceerd.

En nergens iets meegenomen! Waarschijnlijk zijn ze op zoek geweest naar electrisch gereedschap, stelletje .... we hebben daar niet eens stroom

Geplaatst:
Ik zal wel achter de tijd aanlopen maar ik begrijp ECHT niet waarom ik een labtop gezien op mediamarktinternetshop, niet in de winkel kan halen.....hebben ze niet....veel te duur om er 1 voor mij te laten komen en ik moet toch echt goed begrijpen dat mediamarktfilialen hun eigen inkoop doen en hun eigen beleid voeren en echt niet aan zulk een klantvriendelijke actie kunnen gaan beginnen m voor mij dat item te kunnen bestellen ook al betaal ik vooraf enz enz

ze zijn wél gek daar bij MM

daar in Brabo trouwens ook

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.