Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:
En altijd iets op je hoofd dragen,weet er alles van.

Wat je zegt Thea, ik zit hier te tikken met een dikke ijsmuts op mijn hoofd... Gedeelde smart is halve smart.

Van de hak op de tak. Moet kunnen in de klaagbank.

Ik klaag dat ik net 26 foto's van de tuin heb bewerkt, verkleind zoals gewoonlijk om ze vlot geüpload te krijgen naar de moestuin seizoen blog, maar de boel liep spaak.

Vandaag dus geen update meer...

Geplaatst:

Mijn klacht: er is niets tegen die vermaledijde koppijn te doen. Balen!

Niet om drugsgebruik nu te willen promoveren ofzo, maar er zijn een aantal veelbelovende studies waarbij wonderbaarlijke resultaten geboekt worden met het gebruik van paddo's of lsd. Niet in recreatieve hoeveelheden hoor. Het eenmalig gebruik ervan in lage dosis kon bij sommige mensen met onbehandelbare migraine en zelfs clusterhoofdpijn (ook wel zelfmoordhoofdpijn genoemd, om obvious reasons) de hoofdpijn tot wel anderhalf jaar weghouden. Ik heb het al een jaartje of wat niet meer bijgehouden, maar enkele jaren geleden enkele wetenschappers daarover aan het woord gehoord op congressen etc.. Wellicht zou je eens kunnen googlen hoe ver ze daar inmiddels mee zijn, ik geloof dat ze van plan waren destijds om de stof in paddo's die voor het resultaat verantwoordelijk is te extraheren of chemisch na te bootsen en op die manier legale medicijnen te creeeren.

Geplaatst:
@Willy

"never underestimate a pile of dirt

and I did again

and I will do it again"

(Citaat in een oud dictaat bodemkunde.

Van wie? Google levert me niets. Maar iedere keer dat ik zand/tuinaarde krui moet ik er weer aan denken)

Dat ondervind ik nu wel se. Omdat we vandaag nog naar de Ardennen vertrekken wou ik gisteren de aanhanger leeg hebben, gewerkt tot na donker en nu zit ik hier te tokkelen omdat ik van de spierpijn niet meer kan slapen.

Niet onderschatten dus die hoop vuil

Maar,,, compost is feitelijk ook een hoop vuil, of niet soms?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

@Willy

Dirt betekend inderdaad zoiets als vuil, maar ook "grond', of "stof". Stof tot nadenken .

Veel plezier in de Ardennen.

Geplaatst:

Deze morgen, alvorens te vertrekken moest ik nog het een en ander doen, plantjes verpotten en zo en daarbij heb ik me erg geërgerd aan de vele witte vliegen die er nu al waren, dat beloofd voor deze zomer!!!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik kom hier ff zeuren, omdat ik het vage vermoeden

heb dat mijn moestuinseizoen welke nog niet eens is begonnen

al weer teneinde is.

Mag volgende week naar de plastisch chirurg.

na 6 weken spalk nog steeds geen genezing.

Geplaatst:

Zit je zondagmiddag heerlijk in je tuin: zon, bakkie thee, mooi boek, wat kletsen met je tienerdochter....komen er weer van die eindeloze rijen van motorrijders langs.

Ze kijken niet op of om, zien m.i. niets van de omgeving...maar zetten hele stille dorpen op stelten met hun kabaal...

Is de ene kolonne voorbij, hoor de volgende alweer aankomen...en als het tegenzit heb je ook nog een eenzame motorrijder tussendoor (die in z'n eentje bijna net zoveel kabaal maakt).

Waarom die rustverstoring?

Als je toch alleen maar je blik op oneindig hebt, ga dan lekker over de snelweg crossen, maar laat de dorpen met rust...

Vanochtend trouwens heerlijk rustig koffie gedronken in de tuin...motorrijders aan het werk, vogels horen fluiten, steggelende meerkoeten om de mooiste plaats voor hun nest en een enkele fietser die zwaait in het voorbijgaan,...

Was het maar altijd zo!

Geplaatst:

Motorrijders ... ja het muizenseizoen is vroeg dit jaar.

Geplaatst:

Ik vind het niet zo dolletjes dat de woningbouw precies deze week heeft uitgekozen om onze flat vol te bouwen met steigers... aan de zonkant. Zodat ze de hele tijd bij ons raam voorbij lopen en zo naar binnen kunnen kijken (tenzij we de gordijnen dicht doen, en alle zon missen), en zodat ze lekker kunnen klussen op ons balkon... aan de zonkant! Muh

Geplaatst:

Dat is zeker jammer, Mijke.

Vooral die eerste voorjaarszon is zo heerlijk!

Daar moet je echt van kunnen genieten (i.p.v. achter de gordijnen te zitten)

Sneu voor je

Geplaatst:

@ Mijke, het is lekker weer om eruit te gaan, je hebt je tuin toch al?

(edit, aangepast door mijzelf)

Geplaatst:

Mijke, ik zou een lekkere taart bakken, zoals je in de babbeltuin toonde ! En je tekent er maar een zonnetje op met slagroom

Geplaatst:

Oh mijke, dat is balen!

Ik weet er helaas alles van, deden ze bij ons ook 3 jaar terug, ff het balkon vernieuwen en we zaten TWEE jaar zonder balkon en te pas en te onpas mannen in de steigers..

Geplaatst:

@Huub ja maar die tuin is 12 vierkante meter moes, niet iets waar je gezellig in gaat 'zitten' zeg maar

Nouja gelukkig zijn ze tot nu toe steeds rond 4 uur weg, dan kunnen we nog net een staartje zon meepikken. Ik loop wel wat langer met de hond door het park. Maar toch jammer. Oh ennuh, taart heb ik voorlopig wel weer even genoeg gezien

Geplaatst:

Ik word een beetje moe van de kosmosagenda, ik had hem in november besteld en betaald, vraag ik beleefd in januari waar dat ding eigenlijk blijft en of ze mijn betaling wel hebben gehad. Krijg ik een mail zonder aanhef en zonder afzender dat door omstandigheden het ding in februari zal komen. Punt.

Nu 2e week van maart stuur ik een mail met de vraag waar de agenda blijft, het is immers allang februari geweest, krijg ik weer en mail zonder aanhef en zonder afzender met EXACT dezelfde tekst maar dan ipv februari, staat er "voorjaar" .. pff..

Hierdoor ben ik zo ontdaan dat ik als reactie hierop NIET meer aan de BD zaaikalender doe dit jaar. Ik snap ook wel dat de kosmos er niks aan kan doen maar ik ben er klaar mee. Vandaag lekker wortelen en sla en radijs en tomaten gezaaid! NAH!

Geplaatst:

Dat die kosmos agenda later geleverd zou worden, staat al maanden op hun site Piroska...

Je kunt daar nu ook de eerste maanden van dit jaar (gratis) downloaden.

(Maar dan krijg je wel een agenda in geheimtaal... althans ik snapte er niks van!)

Geplaatst:

Ja daar gaat het niet om, ik bestel iets en betaal iets en als zij niet aan hun bestelling kunnen voldoen mogen zij mij ervan berichten, en dat doen ze niet. Pas als ik er naar vraag zeggen ze mij dat hij in februari komt, en februari is al voorbij, ik ontvang niks en ook geen bericht. Dat vind ik erg on-netjes. En of het nu wel of niet op hun site staat maakt mij niet uit, ik kom nooit op hun site, ik ben gewoon een klant die iets besteld heeft en het niet krijgt op de afgesproken tijd. (tot 2 maal toe dus..) Ze zeggen pas dat het niet lukt als ik er naar vraag, dat kan best anders. Ook een aanhef als : beste Mevrouw Piroska, helaas puntje puntje puntje.. en dan: met vriendelijke groet, ...afzender.

Nee dat is ook te veel moeite. Sorry, daar knap ik dus echt op af.

Geplaatst:

op hun site stond eerst ook februari en nu opeens het voorjaar.

Geplaatst:

Oh maar ik snap je ergernis helemaal Piroska! En ik ben het met je eens dat ze je fatsoenlijk zouden moeten informeren. Kun je je geld niet terugvragen? Volgens mij zijn ze wettelijk wel verplicht om dat te doen, omdat ze pas zoveel later leveren. (Of ze zouden je op zijn minst een korting moeten aanbieden die evenredig is aan het aantal gemiste maanden...!)

Ik ben in elk geval blij dat ik van mijn bestelling heb afgezien, zodra ik zag dat hij pas in februari geleverd ging worden. En toen ik zag dat het 'in het voorjaar' zou worden, was ik helemáál blij!

Maar op zich wel balen, want in 2012 had ik de agenda ook en vond ik 'm erg fijn. Vorig jaar heb ik 'm gemist en ik had me er dit jaar erg op verheugd... Maar nu hoeft het van mij ook niet meer! Ik vind dit zeeeer onprofessioneel...

Geplaatst:

Overigens HAD ik 'm wel besteld, in december, maar de communicatie daarover liep ook heel warrig en onbeleefd. Zo kreeg ik in eerste instantie helemaal geen antwoord op de vraag die ik had gesteld, maar alleen de betalingsgegevens en de opmerking dat ik ook een abonnement kon nemen (waar ik helemaal niet om had gevraagd). En dan noemden ze ook nog eens de verkeerde prijs.

Maar goed dat ik niet betaald heb!

Geplaatst:

Ik had besteld in november geloof ik, in december vroeg ik of ze mijn bestelling wel doorgekregen hadden omdat ik NIETS had gehoord, toen kreeg ik die rare mail waar ook in stond dat ik binnen een maand mijn geld via de bank terug kon vorderen. Die maand was al om toen. En omdat de agenda in februari uitkwam dacht ik ala, das ook nog wel OK mbt tot zaaien. Nu is het maart, ik heb haast alles al gezaaid maar gelukkig zeggen ze dit:

Wij vragen uw steun voor de in zijn soort proefondervindelijk best onderbouwde, uitvoerigste, en toch goedkoopste agenda, maar als u toch uw geld terug wilt, bericht ons dan, zonder de omschrijving, op een rij onder elkaar.

hahaha ja geweldig vooral die rij onder elkaar. En ook in deze mail van gisteren meldden ze pas dat de agenda op hun site staat. (wist ik al via het forum, maar ze hadden dat best eerder kunnen zeggen).. nevermind, ik werk graag met de agenda en niet met mijn laptop in de hand (heb geen printer) De lol is er een beetje af nu. (maar die komt vast wel weer terug hoor )

Geplaatst:

Op een rij onder elkaar?

Wat is dat nou voor rare instructie?

Nou ja, het zal wel.

Hopelijk komt dat kreng dan nu toch gauw een keertje uit, het is al half maart!

Geplaatst:

Er is hier een klaagbank, maar is er ook een topic waarin we leuke dingen kunnen vermelden? Dingen die ons blij en gelukkig maken. Kleine dingen, grote dingen.

On topic: niets te klagen.

Geplaatst:

Leuke en minder leuk nieuws.....Pfff, schoondochter is zwanger, alleen nu blijk het een tweeling te zijn super leuk maar ....dan ook nog een eeneiige tweeling, in 1 vruchtzak aan 1 moederkoek, wat dus problematische kan worden. Een van de twee blijf achter in groei wat weer complicaties op kan leveren voor de ander. Worden dus slopende weken want waarschijnlijk moeten ze er een laten gaan om de ander een kans te geven.

Dit heet een TTS zwangerschap pfffff.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.