Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

kruipen werkt voor mij niet

schoffelen en daarna het onkruid eruit harken werkt voor mij beter. ik kan niet wachten totdat de bodembedekkers in de bloementuin goed zijn aangeslagen.

Geplaatst:

Sta ik net op mijn balkon ( te roken ja ) ; zie ik dat mijn bovenbuurman schuin links vandaag de kerstlampjes al heeft opgehangen op en om het balkon. En nu aan dus.

Tsja. Niet veel soeps om echt over te gaan klagen. Maar stiekem hoop ik toch wel, dat met overmorgen de 1e najaarsstorm in het verschiet, de boel daar kapot waait

( over zo'n geheime gedachte zou ik trouwens ook kunnen klagen )

aangepast door Gast

Geplaatst:

ja dat snap je niet,he.....

en dat zie je niet alleen vanaf je balkon hoor....

laten we maar denken dat hij de wintertijd viert...........

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

argh Bit, nu al kerstversiering? Wat een verschrikking!

Ik heb net een fantastische week gehad met mijn broer die langskwam met zijn vrouw en 2 kinderen. Vandaag uitgezwaaid en nu hebben ze gewoon een vet verkoudheidvirus/griepvirus achtergelaten voor ons..

Ik wilde net alles oppakken in huis en tuin wat was blijven liggen en nu blijf ik liggen, bah! *snotter ende nies

Geplaatst:

o brrr.Ik vind al die pepernoten al zo erg..(alhoewel ik die nu wel mooi naar Fr mee kan nemen om uit te delen..daar vinden ze ze gewoon lekker zonder bijgedachten aan Zwarte Pieten..hondebrokjes noemen mijn buurkinderen ze.)

Die verkoudheid heb ik ook Piroska..de Gooische Nies...ga ik zodirekt naar een film van drie uur lang en proberen niet de hele zaal te besmetten met dat genies...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Oh ja heerlijk, hier ook al zo'n hoofd vol watten op de bank. Ik denk ook niet dat het hielp dat we gister 20 minuten moesten haastwandelen voor de trein, die vervolgens niet bleek te rijden zodat we een uur lang op een koud, winderig station bezweet moesten zitten wachten op de vervangende bus. Maar niks dat een lekkere pot thee, een dagje bankhangen met suffe films, veel dropjes en liefde van een vent, hond en 2 katten niet kan oplossen! Ughe

Geplaatst:

haha, allemaal aan het kwakkelen dus... Ja appelvrouw ik nies mij ook suf! Ik dacht er hier in Hongarije onderuit te kunnen komen, die virusjes, want hier zijn ze niet. Maarja had ik niet op de visite gerekend

Hier nog 25 graden buiten dus ik kon in de zon op een stretcher met een kat erop 1 eronder en 2 honden ernaast, ook wel gezellig

Beterschap! En Mijke ook!

Geplaatst:

Och, Mijke, laat ik even plaatsvervangend mee-klagen.

Zo op de bank, voorzien van warmte (letterlijk en relationeel) en niet te onaangenaam tijdverdrijf, zit je nog niet zo slecht. Ik kijk naar buiten: regen en storm...en het ergste daarvan moet nog komen. Blijf nog maar even lekker zitten daar, tot alles over is!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Hier nog 25 graden buiten dus ik kon in de zon op een stretcher met een kat erop 1 eronder en 2 honden ernaast, ook wel gezellig

Hoor ik hier enig - kuchend - leedvermaak...?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Op facebook stond de tip om Dampo onder je voetzolen te smeren dit schijnt meteen te helpen.

Misschien kunnen jullie het testen want ik geloof het nog niet zo hard.

Geplaatst:

Hoor ik hier enig - kuchend - leedvermaak...?

hihi nee hoor, ik wilde alleen maar zeggen dat ik ook best lekker lag

(was werkelijk vergeten dat er in Nederland storm op komst was)

Geplaatst:

Dat van die dampo heb ik ook gelezen.... Ben benieuwd

Ik wil ff klagen kan niet slapen mijn vriend snurkt door mijn oordoppen heen

Heb hem al een paar x omgeduwd en al een schop en duw gegeven

Pfff... Verhuis wel naar het logeerbed

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

ow jek dat is echt vervelend, hij moet op zijn zij liggen dan houdt het op, maarja, krijg hem daar maar...

Geplaatst:

kietelen

Geplaatst:

Succes vandaag aan alle forumleden in het noorden van ons land en aan de kust. Als jullie fruitbomen hebben staan hoop ik dat ze het overleven.

Geplaatst:

Sodemieters wat een storm! Ik blijf idd maar lekker op mn bankje, want ik voel me net zo als het weer... herfstig! Wat doet die wind overigens vreemde dingen zo tussen de flats hier... rukwinden, om het hoekje klappen, valwinden, als je naar het gras kijkt om de patronen te ontdekken is het wel duidelijk dat er absoluut geen patroon in zit. Bizar.

Geplaatst:

mooi recordje toch maar weer daar bij het Lauwersmeer, bent u daar nog Thea?

hier best wel veel stuk, bomen gehalveerd, kasjes, 1 telefoonpaal van moi, 1 pergola, bietenplanten opgetild en ontworteld, apios omgeknakt en 3 keer zeikie geregend

Geplaatst:

Zijn er in Nederland nog plaatsen waar telefoonpalen staan? Ik dacht dat de kabels overal wel ondergronds waren weggewerkt...

Hier in Duitsland staan de telefoonpalen in elk geval nog.

De enige 'schade' die ik tot nu toe heb, is dat een rolluik uit zijn voegen is gewaaid. Dat is al eens eerder gebeurd en kon toen weer gerepareerd worden, dus daar ga ik nu ook maar weer vanuit.

Geplaatst:

wij wonen hier dus in de kop van friesland

dak van de boerderij moet erop nieuw op, mn vader moest de deuren van de stal met een spanband vastbinden aan de trekker, plastic van de voerbuilten uit de grond gerukt (er gelukkig niet af) en een paar platen van de jongveestal kapot.

verder nog mijn kas waar ik de hele zomer mee bezig ben geweest kapot (gelukkig niet helemaal) en de tuin die ligt hier vol dakpannen.

wordt weer een dag dakpannen ruimen

Geplaatst:

@Rommert sterkte,moet je de pannen zelf leggen of heb je hulp.

Want een boerderij dak is wel tich hoger.

Hier weer 11 dakpannen er weer op,voor ons huis was een vrachtwagen om geblazen.

Hij staat er weer en kon zijn weg vervolgen via sleep, de perenboom kan niet gered worden.

Jammer,winter werder prins is gestorven..

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Zo zeg Rommert, het heeft behoorlijk gespookt bij jullie, zo te lezen... Succes met het opruimen! (heb je ook fotooz? voor ons ramptoeristen... )

Thea: zonde van je pruimeboom...

Geplaatst:

Vervelend en zorgelijk als de pannen van je dak waaien. Echt naar! Je wordt dan gespannen bij zulk weer en houdt niet alleen je hart vast. Thea en Rommert, moge de storm snel gaan liggen!

Hier was het ook raak toen ik op de fiets de wind trotseerde om vergeefs naar het winkelcentrum te gaan boodschappen doen. Op de heenweg had een dikke omgewaaide boom drie auto's totall loss gemaakt, één stond met de neus omhoog en kont omlaag (andersom is vaak veel prettiger). Maar goed dat het op een parkeerplaats was, je had er niet in willen zitten. Helaas had ik de camera niet bij me. Het WC was gesloten van alle kanten, de ramen zouden eruit waaien als de deuren opengingen. Op weg naar WC Sapperdeflapmeer stond er een treinstel stil met een omgewaaide boom vóór- en één achter zich. Kinderen bedienden de spoorbomen onder toezicht van onze grote vriend en helper de politie. 'Wacht tot het rode licht blijft branden; er kan nóg een trein stil blijven staan'.

Geplaatst:

nee geen foto's mn oom heeft wel foto's gemaakt voor de verzekering.

mn vader had dus gisteravond voor de zekerheid nog van die kuilpakken op de kuilbult gezet, vandaag zat alleen het stukje onder die baal er nog de rest was gewoon weg

Geplaatst:

joh Rommert, sterkte met deze megaklus

Geplaatst:

Ai, flink huisgehoud allemaal dus. Sterkte met alle schade.

Hier viel het op zich mee. Veel bomen om en expres de auto geparkeerd op een stuk zonder bomen. Alle bomen en takken die ik rond 11en op de weg zag liggen waren om 19 uur al weer weg. Wij hebben alleen zo'n vreemde (domme) architect in Almere dat zelfs wanneer er geen wind staat mensen in de stad omver kunnen worden geblazen. Dus met deze windstoten van 100-120 km zag je de mensen bij bosjes omvallen tussen de gebouwen. Heb ook expres gevraagd of mijn oma en opa niet de stad in zouden willen gaan!

Wie dat ooit bedacht heeft...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.