Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Zoekplaatje: WAT ZIT ER IN DE BOOM ??

Degene die het goed raadt wint nix, alleen bewondering.

IMG864751631457978840.JPG

Geplaatst:

He, dat is snel... én gelijk goed... Goed gezien. Ja, hupte een eekhoorntje voor mij uit en ging van tuin tot tuin en van boom tot boom...

Ze zitten er wel bij ons maar dit is pas de tweede keer dat ik er één gezien heb.

Beestje ging natuurlijk heel hoog zitten, lekker veilig, dus het leverde niet echt een fijne foto op.

IMG8647mm78661457985350.jpg

Geplaatst:

Leuk met mijn stempeltjes gespeeld vandaag! Twee hobby's gecombineerd!

Nu nog effe bedenken hoe ik er stokjes om in de grond te steken aan ga bevestigen! image29291458051066.jpg

Geplaatst:

Leuk, Jootje

Geplaatst:

Wat leuk gedaan Jootje

• 4 weken later...
Geplaatst:

"Mijn" pimpelmees pikt alleen de witte wol uit het manchet van mijn IJslandse wol-trui

Dat valt me ook op bij kattenharen: ze willen graag de lichte haren van de rode katers.

Die van de schildpadpoes vinden ze te somber voor de 'kinderkamer'

https://youtu.be/PkiRjaCmDWc

Ik heb dit filmpje helemaal niet "uitgeschakeld voor afspelen op andere websites".

Dat doet Google zelf, omdat ik niet ben ingelogd.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Prachtige foto op NOS.nl:

1008x567.jpg

Verwarmde wijngaard - Brandende fakkels moeten ervoor zorgen dat de druiven in een Zwitserse wijngaard extra warmte krijgen (EPA/NOS)

Geplaatst:

Ik zou schrik hebben dat mijn druiven in de fik staan.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Ik ook

Geplaatst:

Even een praktisch vraagje: ik gebruik veel versgemalen nootmuskaat.

Dan hou je dus ook veel kontjes over. Wat doen jullie daarmee?

Het enige dat ik kan bedenken is opsparen en een stel tegelijk in de koffiemolen fijnmalen.

Iemand een betere methode?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Pepermolentje gebruiken?

Geplaatst:

Ja, kan allebei, bedankt

Zal eens kijken of mijn pepermolentje het trekt als ik zo'n restje eerst in stukjes sla.

Geplaatst:

Zo'n ouderwetse Moulinex koffiemolen weet er ook wel raad mee. (Geen idee of de nieuwerwetse modelletjes ook zo robuust zijn).

koffiemolen-moulinex68731462728094.jpg

Geplaatst:

Ja die bedoelde ik! Die heb ik ook

Gaat ook niet meer weg.

Maar dat is meer voor grotere hoeveelheden.

Met een pepermolen kun je 1 kontje fijnmalen, als je het nodig hebt (hoop ik dus).

Geplaatst:

Die van mij is helaas overleden... mocht iemand er nog één hebben staan of tegen komen op rommelmarkt dan hou ik mij aanbevolen.

Dacht ook meer aan een kruidenmengsel... kaneel, nootmuskaat, kardamom, peper etc en dan samen vermalen tot soort lekkere 5 spice variant.

Geplaatst:

Erny PB

Geplaatst:

Eh... no pb in postvak...

Geplaatst:
Dit is een lokquote

Shoot! Wel geschreven en gelezen, niet verstuurd

Wat ik zeggen wilde: op MP staan ze wel te koop.

(Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je daar niet gekeken hebt).

Geplaatst:

Ik lees in diverse topics dat jonge plantjes stekjes genoemd worden. Voor mij is een stek een stukje van een plant, waar je worteltjes aan laat groeien zodat je een nieuw plantje krijgt.

Is het misschien een taalverschil dat in Belgie alles stek genoemd wordt? Wie weet dat?

Geplaatst:

Is dat niet een algemeen veel gemaakt foutje in het gebruik van jargon? Ik heb zaailingen ook wel stekjes genoemd, tot ik het verschil doorhad. Helemaal op top van Nederland, dus het is geen Vlaams.

Geplaatst:

Dat zou kunnen. Ik kom het eigenlijk vooral veel op dit forum tegen. Elders was het me nog niet opgevallen. Ik zal er eens op letten.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ook met keelontsteking kun je te prima vermaken. Pot thee, Makro KaasTengels en moestuinforum. Vooral de foto's in het oogsttopic zijn heerlijk

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.