Geplaatst: 14 maart 20169 j Zoekplaatje: WAT ZIT ER IN DE BOOM ?? Degene die het goed raadt wint nix, alleen bewondering.
Geplaatst: 14 maart 20169 j He, dat is snel... én gelijk goed... Goed gezien. Ja, hupte een eekhoorntje voor mij uit en ging van tuin tot tuin en van boom tot boom... Ze zitten er wel bij ons maar dit is pas de tweede keer dat ik er één gezien heb. Beestje ging natuurlijk heel hoog zitten, lekker veilig, dus het leverde niet echt een fijne foto op.
Geplaatst: 15 maart 20169 j Leuk met mijn stempeltjes gespeeld vandaag! Twee hobby's gecombineerd! Nu nog effe bedenken hoe ik er stokjes om in de grond te steken aan ga bevestigen!
Geplaatst: 12 april 20169 j "Mijn" pimpelmees pikt alleen de witte wol uit het manchet van mijn IJslandse wol-trui Dat valt me ook op bij kattenharen: ze willen graag de lichte haren van de rode katers. Die van de schildpadpoes vinden ze te somber voor de 'kinderkamer' https://youtu.be/PkiRjaCmDWc Ik heb dit filmpje helemaal niet "uitgeschakeld voor afspelen op andere websites". Dat doet Google zelf, omdat ik niet ben ingelogd. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 29 april 20169 j Prachtige foto op NOS.nl: Verwarmde wijngaard - Brandende fakkels moeten ervoor zorgen dat de druiven in een Zwitserse wijngaard extra warmte krijgen (EPA/NOS) > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 29 april 20169 j Ik zou schrik hebben dat mijn druiven in de fik staan. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Geplaatst: 7 mei 20169 j Even een praktisch vraagje: ik gebruik veel versgemalen nootmuskaat.Dan hou je dus ook veel kontjes over. Wat doen jullie daarmee?Het enige dat ik kan bedenken is opsparen en een stel tegelijk in de koffiemolen fijnmalen.Iemand een betere methode? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 7 mei 20169 j Samen met wat andere restjes malen tot een lekkere mix? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 mei 20169 j Ja, kan allebei, bedankt Zal eens kijken of mijn pepermolentje het trekt als ik zo'n restje eerst in stukjes sla. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 8 mei 20169 j Zo'n ouderwetse Moulinex koffiemolen weet er ook wel raad mee. (Geen idee of de nieuwerwetse modelletjes ook zo robuust zijn).
Geplaatst: 8 mei 20169 j Ja die bedoelde ik! Die heb ik ook Gaat ook niet meer weg. Maar dat is meer voor grotere hoeveelheden. Met een pepermolen kun je 1 kontje fijnmalen, als je het nodig hebt (hoop ik dus). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 8 mei 20169 j Die van mij is helaas overleden... mocht iemand er nog één hebben staan of tegen komen op rommelmarkt dan hou ik mij aanbevolen. Dacht ook meer aan een kruidenmengsel... kaneel, nootmuskaat, kardamom, peper etc en dan samen vermalen tot soort lekkere 5 spice variant.
Geplaatst: 8 mei 20169 j Of alvast speculaaskruiden opsparen met al die beetjes facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 mei 20169 j Erny PB "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 9 mei 20169 j Dit is een lokquote Shoot! Wel geschreven en gelezen, niet verstuurd Wat ik zeggen wilde: op MP staan ze wel te koop.(Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je daar niet gekeken hebt). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 mei 20169 j Ik lees in diverse topics dat jonge plantjes stekjes genoemd worden. Voor mij is een stek een stukje van een plant, waar je worteltjes aan laat groeien zodat je een nieuw plantje krijgt. Is het misschien een taalverschil dat in Belgie alles stek genoemd wordt? Wie weet dat?
Geplaatst: 15 mei 20169 j Is dat niet een algemeen veel gemaakt foutje in het gebruik van jargon? Ik heb zaailingen ook wel stekjes genoemd, tot ik het verschil doorhad. Helemaal op top van Nederland, dus het is geen Vlaams.
Geplaatst: 15 mei 20169 j Dat zou kunnen. Ik kom het eigenlijk vooral veel op dit forum tegen. Elders was het me nog niet opgevallen. Ik zal er eens op letten.
Geplaatst: 21 juni 20169 j Ook met keelontsteking kun je te prima vermaken. Pot thee, Makro KaasTengels en moestuinforum. Vooral de foto's in het oogsttopic zijn heerlijk Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.