Geplaatst: 1 april 20178 j Dat is mij op zich ook worst he. Maar bij de klant toch net ff wat anders.
Geplaatst: 1 april 20178 j problem solved: ik ga boven de 23 graden niet meer aan de slag maar ontspan met een wijntje...
Geplaatst: 1 april 20178 j en een yoga oefening erbij..verleidelijk! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 april 20178 j Wat een grappig GIFje! Voorlopig is de zon weer zoek hier dus waar maken we ons druk om. Ik heb altijd een pet op voor de zon, ben veel buiten en verbrand nooit.
Geplaatst: 1 april 20178 j ik ben een koukleum en loop nu nog bedekt buiten dus er op het moment ook nog weinig verbranden
Geplaatst: 2 april 20178 j Hé, wat gek: ik zag net een nieuw tekentje bij de voorgaande posts Nu is het weer gewoon een rode en een " , maar het zag er zo uit: "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 13 april 20178 j We verhuren ons huisje wel eens zoals gezegd onderaan dit bericht. Ik ben ook ingeschreven als verhuurder bij Vrienden op de Fiets waar je voor 19 euro iemand bed en ontbijt geeft die op de fiets langskomt. Ik heb daar zelden of nooit huurders van wat me wel eens verbaasd want je kunt hier geweldig fietsen. Vorig jaar kreeg ik twee mensen van VodF die uiteindelijk niet kwamen want hun fiets ging stuk in België. Gisteravond kregen we dan eindelijk weer een Vriend op de Fiets..hij kwam met de trein naar de grens met België en zou dan naar ons fietsen om te slapen en dan de volgende dag weer verder waarheen werd me niet duidelijk. Dat aankomen bleek toch niet helemaal te lukken,Hij belde ergens na tienen: te donker, licht stuk, waar ben ik...en tijdens het gesprek viel zijn telefoon ook nog uit. Batterij op. Dus wij hem zoeken om half elf hier vertrokken met de auto gelukkig een hele mooie nacht met een grote oranje maan aan de hemel...uiteindelijk hebben we hem een half uur verderop gevonden. Moest ie vanmorgen weer in België zijn voor een wielerkoers van 5 dagen voor jonge beloftes. 7 kilometer verder dan waar we hem gevonden hadden. Dat zou voor hem vanmorgen 30 km extra fietsen zijn geweest op zijn etappe van 119 km van vandaag.Hij had het op zijn minst slecht geregeld...Maar we vonden het wel een hele aardige jongen, eentje die open en onbevangen in het leven staat. Dus wij hem vanmorgen maar weer weggebracht.Het joch gepapt en natgehouden..een stapel boterhammen en fruit mee enz hij at mijn brood zelfs droog zo lekker vond ie het.Dat ie maar mogen winnen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 april 20178 j Haha, wat een toewijding... En hopelijk plant hij zijn wielercarriére beter dan zijn overnachtingen.
Geplaatst: 15 april 20178 j Wat een grappig verhaal, ik zie het helemaal voor me. Lief van jullie trouwens.
Geplaatst: 15 april 20178 j Ja..maar verder heeft hij niet echt geluk gehad..ik kreeg een sms van hem..hij is de eerste dag gevallen.op een groep gevallenen voor hem ingereden en heeft wat gebroken..einde koers Enne lief ja, misschien wel..maar ik denk ik dit soort gevallen altijd heel egoïstisch aan mijn eigen kids..ik hoop dat een ander hen ook opvangt als ze in zo'n situatie terecht komen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 april 20178 j mwah, lijkt me niet egoistisch . Wat vervelend voor de jongen dat hij gevallen is.
Geplaatst: 16 april 20178 j Ik zit hier te schuddebuiken. Wat een leuk verhaal..... je maakt wat mee. En die jongen ook trouwens. voor zulke ondernemende jongens.
Geplaatst: 16 april 20178 j Ah wat lief Jet!! Wat een schattig verhaal van die jongen ook. Lijkt me trouwens ook wel iets voor mijn vriend en mij, dat Vrienden van de Fiets. Hoewel, moet ik eerst eindelijk die racefiets kopen waar ik voor mijn 35e verjaardag (zeven maanden geleden) geld voor had gekregen. En dan nog iets: heb net mijn Guirlande Rose geplant (nieuwe klimroos die ik na navraag bij de deskundigen (Bit en Ciska) kocht)!! Die was gisteren gearriveerd, maar ik was zelf twee dagen in een 'oppashuis' aan het schrijven. Toen ik thuiskwam en de doos van De Bolder zag werd ik helemaal hyper van de opwinding. Daarna heb ik iets gedaan wat een beetje smerig is OF mooi...ben ik nog niet helemaal uit. Net toen ik de roos wilde gaan planten - het gat was al gegraven - ontdekte ik achter een bloempot een dood vogeltje, waarschijnlijk door de poes daar voor ons achtergelaten. Nou ben ik niet zo heel erg goed met dode dingen dus in eerste instantie ging ik (misselijk en wel) jengelen bij mijn vriend. Maar toen bedacht ik me dat ik het vogeltje misschien nog een waardig afscheid cq nieuwe lotsbestemming kon geven... Dusss ik heb het gat wat dieper gemaakt, vogel erin, wat grond erop, roos erin en gat vullen. Ingebouwde mest! Ik vond het wel 'tuinderig' van mezelf Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir
Geplaatst: 16 april 20178 j "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 16 april 20178 j Hi, Goed bezig, Raquette en Appelvrouw. Over katten gsproken. Ik lig in mijn nest met een deel van mijn katten tegen mij aangeplakt. Het ziet er ongeveer zo uit: Sjakie Zazou Slaap lekker voor zo, Gwen
Geplaatst: 30 april 20178 j @gwen Jouw bijdrage over katten in bed deed een herinnering bij mij boven komen van ongeveer zestig jaar geleden toen ik nog een jochie van een jaar of 8 was. We hadden vroeger altijd wel een kat als huisdier en het 'exemplaar' waar ik het nu over heb was altijd 's nachts aktief. Ze , een poes dus , zwierf dan buiten en 's morgens stond ze al vroeg bij de achterdeur te wachten tot mijn moeder ze binnen liet. Na haar bakje leeggevreten te hebben liep ze dan de trap op naar mijn slaapkamer waar de deur op een kier stond om naast mij in bed uit te kunnen rusten van haar nachtelijke avonturen. Kleine poesjes worden groot en tijdens nachtelijke avonturen blijkt ook sex een rol te spelen. Dat mijn poes een liefdespartner gevonden had bleek op een morgen toen ik naast mijn kat wakker werd met een wat nat en 'plakkerig' gevoel. Poes vond het blijkbaar een prima idee om haar kittens bij mij in bed te baren . Een met lappen gevulde kartonnen doos in de hoek van mijn slaapkamer gaf uitkomst want poes vond het gelukkig niet erg om daar haar jongen de komende weken verder te verzorgen. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 30 april 20178 j Hi Fans, Wat een mooi verhaal. Opgroeien met een nest kittens in je slaapkamer. De droom van menig kind. Hoeveel had ze er? Welke kleuren? Gwen
Geplaatst: 30 april 20178 j Wakker worden met de warme pluisjes van de kat tussen mijn tenen is ook een van mijn mooiste jeugdherinneringen. De kat mocht de trap niet op want de slaapkamers waren verboden terrein. Maar dan was de deur toch eens blijven open staan en glipte de kat naar boven. En ze lag aan mijn voeten. De heerlijkheid.
Geplaatst: 25 mei 20178 j Zo, hier is lang niet gebabbeld! Ik vind mezelf best slim vandaag. Na het wassen van de andijvie heb ik natuurlijk allemaal water in de gootsteen, zonde om weg te laten lopen. Dus hoppa, een tomaat in pot erin, begin maar te zuipen. Na vijf minuten, volgende tomaat in pot erin. Na vier tomaten was het water op.
Geplaatst: 25 mei 20178 j Zo vandaag was ik een van de winnaars van een heet eetwedstrijd hier in Amsterdam. Heel veel Corona was de prijs. Nu? Ik ga er dus nog maar eentje pakken Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 25 mei 20178 j Onderweg van de Phof naar huis... richting stad.... niemand... geen mensen... geen auto's... stil.... verlaten, donker...Tot ik de binnenstad naderde (eind Peizerweg voor Groningers)en ja hoor... dronken mensen op de fiets, dronken mensen lopend zomaar overstekend... en daartussen ook nog wat niet dronken mensen... Wat een abrupt verschil... Stan: Proost!! En gefeliciteerd.
Geplaatst: 25 mei 20178 j Thanx Erny. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 29 mei 20178 j Net hier achter, het grote grasveld dat tussen de huizen ligt... Na het Pinksterbloemdrama (stonden net geweldig mooi te bloeien met zn allen, kwam de maaier langs ) was het eindelijk weer genieten... stond vol met bloeiende Boterbloempjes en heel erg veel Madeliefjes en zelf nog her en der een verdwaald Pinksterbloempje. Prachtig!! Moooooi dat veld zo... maar... voor hoe lang? Zou ik maar gelijk een bosje madeliefjes plukken nu ze er nog waren of had ik tijd tot vanavond?Nou.... niet dus... vanuit mn huis hoorde ik: vroemmmmmmmm vroemmmmmm het bekende geluid van de grasmaaier. Tuurlijk.Ik nog snel een handvol Madeliefjes geplukt en op vaasje gezet, had geen 10 tellen later moeten zijn dan was dat stukje ook kaal geweest.Nu... nu ligt er weer een saai groen veld, alle bloempjes zijn vermoord.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.