Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Wow... dat is een behoorlijke klus, succes ermee!

Zal eens even gaan kijken...

Geplaatst:

Leuk ik heb er ook ooit een aangemaakt maar ik krijg de pagina's niet zoals ik het wil en heb er sinds niets meer mee gedaan

Misschien dat ik je eerste recept wel eens ga proberen.

Geplaatst:
Ik ben al jaren ontevreden over mijn blog en heb eindelijk de knoop doorgehakt om mijn recepten over te zetten naar Blogger. Dat zal een flinke tijd duren want ik heb er heel wat op staan. De stukjes over Frankrijk en andere losvast geschrijf laat ik er voorlopig op, dat breng ik misschien later ergens anders onder.

Ik wil de recepten per seizoen naar dit nw blog brengen en ben dus nu bezig met de kweeperen, mispels, appels.

Neem er eens een kijkje als je wilt ( zie onderschrift)

Dag Appelvrouw. Wat een leuke blog en wat dapper dat je alles omzet. Een hele klus.

Misschien helpt het om te weten dat je er mensen blij mee maakt.

Met een beetje geluk kan je er zelfs een verdienmodel aan hebben, internet van tegenwoordig en zo.

Dank je wel

Gery

Geplaatst:

Succes appelvrouw! Gelijk even de recepten op je nieuwe blog gelezen Kan ik wat Franse marrons bestellen?

Geplaatst:

Dank jullie meiden Ja ik hik er al een jaartje of wat tegen aan maar ben blij dat ik nu begonnen ben met het werk..en per maand de recepten van die maand..dat is al te doen.

Anna, die marrons zijn al even op..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Er staat een datum bij van juni 2015, was het toen al uit?

Geplaatst:

Heb laatst weer wat bij AlieXpres besteld.

Nu zag ik dat ik wat unread messages had van verschillende verkopers. Was benieuwd wat ze te melden hadden...

Nou... dat bleek best wel amusant... vermoedt toch stiekem dat ze een vertaalcomputer gebruikt.

shaobin shen

2016-11-11 11:06:14

Schat Erny Vaalbara, dank je zaad in onze winkels te kopen, koop je dan 1,65 dollar?Ik kan voor je, dus de keuze van de beste vormen van vervoer (na veel staan met de laagste en de minimale hoeveelheid voor de kosten van vervoer, zoals China, de laagste kosten van vervoer na de 0,9 miljoen), heb ik ook wat geld kunnen verdienen. Als je het om bedragen van meer dan 5 dollar, We sturen je China na de airmail.we alleen geregistreerde de kwaliteit en de verkoop van zaad van de echte, kies meer groenten, fruit, bloemen, bonsai zaad. Dank u voor uw begrip en support.if je nog vragen hebt, neem dan contact met ons op elk moment.Je was onze goede vorig jaar is ons een grote eer, als we kunnen je meer goede ideeën over China en items.can je iets voor ons kopen?Doe de groeten aan je ouders.

Welkom in onze winkels te kopen meer goede projecten, je shaobin shen

Hahaha... we zijn blijkbaar wel heel snel close, dat ze me schat noemt en de groetjes aan mn ouders doet.

Geplaatst:

De groeten aan je ouders.

Ik heb een keer iets via die club besteld, en nooit meer.

Geplaatst:

Oh... maar ben verder erg tevree over meneer Ali zijn idee. Alles is tot nog toe geleverd en het meeste binnen een maand.

Geplaatst:

lag plat bij 'groeten aan je ouders'

Geplaatst:

Alleen al voor dit soort mails zou ik bijna wat gaan bestellen bij AliExpress.

Voor de zekerheid hou ik het wel op de bekende en (voor mij) vertrouwde zadenwinkels.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Broodje Aap verhalen.

Ik was even nieuwsgierig of zout water een ander (hoger) kookpunt heeft dan zoet water (ja, maar heel weinig). Op mijn zoektochtje kwam ik ook dit tegen: “Waarschuwing waarom je water nooit opnieuw moet koken”

http://healthbytes.me/waarschuwing-waarom-je-water-nooit-opnieuw-moet-koken

Wat een onzin! Verdampende giftige stoffen –indien al aanwezig- komen echt niet terug in de vloeistof. En als de damp al giftig zou zijn, dan zou je –al bij de eerste keer koken- moeten ventileren bij het waterkoken. De damp adem je immers in. Onzinverhaal.

Gekookt water laten staan betekent wel dat er bij afkoelen een “lekker” temperatuurtraject is voor organismen van buiten. Daarom, en alleen daarom zou ik water niet -na een dag of zo- opnieuw koken.

Terzijde: Ik mag graag even boven een pan Coq au vin hangen, dan heeft de verdampende alcohol uit de wijn nog enig nut. Een soort Dampo voor volwassenen .

Waarom ik nieuwsgierig was: het is nu erg droog in huis. Ik ga daarom weer wat water verdampen op een CV radiator. Een natte handdoek kan, maar waarom geen zeewater. Het “gratis” bijproduct is zeezout.

Zie: zelf-zeezout-maken-voor-forumleden-vlakbij-de-kust-of-strandwandelaars-t19259.html

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb ze gespot bij de supermarkt hier

Winterkoninkjes

viel me mee dat er nog niet bij stond fruit van het seizoen

was wel van Nederlandse bodem (bodem???)

winterkoninkjes90521484685061.JPG

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

ik vind het maar technisch knap: linkje maar heb ze niet geproefd, jij wel misschien?

Geplaatst:

niet geproefd, had geen behoefte aan deze zomerse beleving. Maar eerlijkheidshalve het rook wel heerlijk naar zoete aardbeien op de groente-afdeling.

mijn reactie was "moet dat nou in de winter"

maar eigenlijk zijn er geen specifieke oogstseizoenen meer, nu al bijna niet meer en in de toekomst helemaal niet meer.

Waar vraag naar is wordt het aanbod en de teelt-methode op aangepast en indien nodig worden de soorten dmv gmo verder ontwikkeld.

Witlof het gehele jaar, andijvie, sla ijsbergsla ga maar door het is er 365 dagen per jaar

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Met de Kerst keek ik verbaasd naar het verse fruit aanbod bij de Aldi.

Dus de bakjes met frambozen, bramen, blauwe bessen, aardbeien e.d. maar eens beter bekeken.

Helemaal geschikt voor de wereldkeuken!

Herkomst: Egypte, Spanje, Azie, Gambia, Namibië en nog veel meer.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Net even het linkje van Robo bekenen van de feetelijke tomaatjes! Getver, getver, en nog eens getver!

Heb het plaatje even gepikt! image50201484760612.jpg

Geplaatst:
Heb het plaatje even gepikt!

Op Aliexpress zeker... Ze hebben ook zaden van tomtato.....

Geplaatst:

Gekookt water laten staan betekent wel dat er bij afkoelen een “lekker” temperatuurtraject is voor organismen van buiten. Daarom, en alleen daarom zou ik water niet -na een dag of zo- opnieuw koken.

Toch nog even op terug komen: wat een kulkoek op die site ja.

Maar over die micro-organismen: die hebben wel voeding nodig.

In water zit geen voeding, dus kunnen er ook geen microben tot ontwikkeling komen.

Bovendien gaan nagenoeg alle kiemen dood als je water (opnieuw) kookt.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

nouw ... ik heb het 1e mede-forumlid hier gespot, die de sperziebonen boven heeft staan ! jeeeeeee .....

• 4 weken later...
Geplaatst:

Huub ik hoop dat je dit leest,ik kan de wedstrijd topic. Over de wedstrijd niet vinden.misschien omdat ik alles via mobiel doe.maar de zaadjes zijn binnen..alsnog. Bedankt.Jeanne

Geplaatst:

Vanmiddag las ik een bijdrage van ??? met een link naar een blog/filmpjes van een moestuinder boven Leeuwarden.

Het ging o.a. over grote kluiten kleigrond t.g.v. een oude binnenzee.

Ik kan het nergens meer terugvinden

Wie kan mij helpen?

Alvast dank!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.