Geplaatst: 14 januari 20206 j Ik wil jam maken en heb 8 kleine sinaasappels ( pers sinaasappel grote of zelfs iets kleiner) uit de terrasboom hier maar geen weegschaal. Ik kan wel een beetje schatten maar met wat hulp is het nog gemakkelijker.Vraagje aan wie in de buurt is: wie kan er een jampot met suiker voor mij vullen en die suiker wegen zodat ik een maat heb, en eventueel een sinaasappel wegen? O en wie heeft er wel eens citroenen op zout ingemaakt? Met googlen vind ik veel recepten maar hoor graag eigen ervaring. Behalve rozemarijn heb ik trouwens geen kruiden hier. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 januari 20206 j Net iets boven de rand uit is 300, een stukje daaronder, maar boven die 'ribbels', is 200 gram. Dit is vrij fijne suiker, waar ik mee heb gewogen. En een standaard bonne maman pot. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 maart 20206 j Ik beschik weer over een heerlijk opgefriste telefoon! Die heeft een weekje buiten doorgebracht, in regen en wind. 🌧️ Vanaf 27 Februari miste ik het ding, vanmiddag zag ik hem hangen, in een kamperfoeliestruikje. Als hij uit mijn jaszak op de grond was geploft had ik het wel gehoord, maar ja, zo'n struikje... Ik wist dat hij buiten moest zijn, en de regen is niet mis geweest; ik had hem dood verklaard, verzopen. Hij deed het nog! Eerder heb ik twee telefoons verloren door nattigheid, dat is dé manier waarop ik telefoons verlies: vocht. Alleen was dat wel altijd met wildkamperen; tent- of rugzakcompartiment waarvan ik hoopte dat het droog zou blijven, maar niet dus. Schotse regen. De Nederlandse regen was ook raak de laatste tijd, maar dan blijkt het toch beter te zijn voor een telefoon om volledig onbeschermd in een struikje te hangen, waarschijnlijk loopt het water er dan eerder vanaf dan dat het kans krijgt er tot door te dringen. Toch hou hem maar binnen voorlopig; wel zo praktisch.
Geplaatst: 5 maart 20206 j 13 minuten geleden, roeier zei: De Nederlandse regen was ook raak de laatste tijd, maar dan blijkt het toch beter te zijn voor een telefoon om volledig onbeschermd in een struikje te hangen, waarschijnlijk loopt het water er dan eerder vanaf dan dat het kans krijgt er tot door te dringen Kan, maar elke nieuwe generatie telefoons zijn ook steeds beter beschermd tegen vocht (regen en water) moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 5 maart 20206 j Waarschijnlijk dat ook, ja. Die oude telefoons hadden dan nog van die knoppen die ingedrukt moesten worden, nu zijn het aanraaktoetsen onder een scherm. Dat soort dingen kan uitmaken.
Geplaatst: 25 maart 20205 j vraagje: hoe weten die curcumaknolletjes nou dat ze na 4 weken helemaal niks doen allemaal tegelijk hun groene puntjes moeten uitsteken?
Geplaatst: 25 maart 20205 j Na 4 weken binnenblijven zijn ze het zat: eentje roept klaar voor de start....af en ze zoeken allemaal de buitenlucht op Het zijn net Nederlanders 😀 moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 25 maart 20205 j Oh er is nog hoop dus? Die van mij hebben tot dusverre nog geen snars uitgevoerd. Ik zag wel een puntje bij de gemberwortel trouwens. Dat koester ik dan maar vast!Voor wie geen tijd / mogelijkheid heeft een frisse neus te halen. Het is hier op dit moment erg mooi en geurt, dankzij mn de hyacinten enorm geweldig lekker. (Helaas kan ik dat niet overbrengen. Dus ik reken op jullie verbeeldingskracht) wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 25 maart 20205 j Grappig af en toe een andere kleur of totaal andere bloem ertussen 25 maart 20205 j aangepast door loes
Geplaatst: 29 maart 20205 j Ik zocht het topic van Jorg: wat te zaaien in maart, april enzovoorts. Ik kan blijkbaar niet zo goed zoeken, wie helpt? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 maart 20205 j Je zoekt deze: Staan in de huiskamer, het is inderdaad soms lastig zoeken, ook voor mij. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 29 juni 20205 j Even raad nodig, ik ga donderdag een weckketel kopen.onder de kenners is er nog iets waar ik op moet letten,? Tis de eerste keer, hoef niet zoveel in een keer te wecken.
Geplaatst: 30 juni 20205 j @Jeanne heijmans: kijk ook eens hier: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 juli 20205 j ToeeeeetoeeeeettoetterdeTOOOOOEEEETTTTTT... 🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜🚜 🚜🚜🚜🚜 🚔 Dus... ze zijn onderweg. Groningse boeren denderden door de straat... op weg naar protest. Las ergens dat ze op weg zouden zijn naar vliegveld Eelde maar dan gingen ze wel de verkeerde kant op. Dit leek op richting Friesland -> Den Haag. 2 juli 20205 j aangepast door Erny
Geplaatst: 2 juli 20205 j Ze willen eigenlijk naar het provinciehuis maar het hele centrum is al afgesloten met vuilniswagens zodat ze daar niet kunnen komen. Er rijden nu groepen op de ringweg.
Geplaatst: 2 juli 20205 j Robo ik had nog never gehoord van wecken in de oven. Beetje op google gezeten.en inderdaad, zou moeten lukken denk.
Geplaatst: 12 juli 20205 j Heeft iemand hier de Neowise komeet al gezien? Ik denk dat wij zo even gaan kijken..beetje onhandig met het Noordwesten, daar hebben we een heuvel met bos. Misschien de auto ff pakken.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juli 20205 j nee, hier achter huizen, bos, duin, en ben niet naar het strand gegaan hij staat op 1/8 het hoogst, dan misschien?
Geplaatst: 13 juli 20205 j De Neowise komeet is nu alleen voor zonsopgang te zien, maar vanaf vrijdag ook kort na zonsondergang. Aangezien ik niet echt een vroeg opstaan mens ben, wacht ik tot vrijdag. Je moet wel vrij zicht op het noordoosten hebben, daar is hij te zien. Ben benieuwd!
Geplaatst: 14 juli 20205 j Nou wij zijn er wel opuit gegaan na mijn vorige bericht, maar ja zoals we wel vaker hebben gehad, sluierbewolking! Goed te lezen dat we nog kansen hebben. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 juli 20205 j Komeet Neowise: Hier vind je de dienstregeling: http://hemel.waarnemen.com/kometen/2020-07__C-2020_F3_NEOWISE.html Niet alleen de aankomst- en vertrektijden, maar ook de richting waarin te kijken alsmede de hoogte. We hebben nog tot dinsdag 21 juli, daarna neemt de zichtbaarheid geleidelijk af (kolom Magn Contr = magnitude contrast: hoe meer negatief hoe beter te zien). Nieuwe maan: op maandag 20 juli: ideaal. Tussen vrijdag 17 juli en dinsdag 21 juli zal het toch wel een keertje onbewolkt zijn, toch? Voor mezelf, niet vergeten: vragen of buurman P. zijn buitenlicht uitdoet. En verrekijker, fotostatief klaarleggen, fototoestel op manual focus (en op oneindig) instellen. En hoofdlamp, om in het pikkedonker naar helemaal achterin mijn tuin te lopen. Dus niet "pikkendonker": http://www.surfspin.nl/zee-ezel331.html#:~:text=Pek is een zwarte%2C kleverige,die wordt gemaakt uit koolteer.&text=De uh-klank in %2Fpikkuhdonker,dus niet pikkendonker%2C maar pikkedonker. Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.