Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Dikke combinatie Rij jij daar mee in de rondte?

Geplaatst:

Jaa daar rij ik mee rond, ritjes van half uur enkel, maar ooj het laden van de wagens.

Omdat het kan.

Geplaatst:

20141005_161536_zpsf3e37839.jpg

Als Homer Simpson een kerncentrale draaiende kan houden dan kunnen wij dat ook Missie volbracht, op enkele gemeenten na heeft iedereen weer stroom

20141005_161733_zps97ca204c.jpg

Geplaatst:

dit is Doel 2 hè...

Geplaatst:

hahahahahahahaaha wat een gave foto !!

pas wel op , dat dit schone plaatje niet tegen je gebruikt wordt he ?

(onder het mom van kind kan de was doen ) Da ze niet gaan denken

dat kinderen het werk van volwassenen over nemen hahaha

Geplaatst:

Gaat bij jullie de verwarming al aan ?

Geplaatst:

Ja.

Dit was 1 van de 1e dagen dat we de hele dag al de kleine houtkachel aan hebben. Niet heel heet, maar gewoon af en toe een blokje hout er op. En de grotere houtkachel gaat om 4 uur aan. Dan kan ik er op koken en is de kamer warm zodra we daar gaan eten.

Geplaatst:

hier ook vanmiddag voor het eerst. halve graad warmer, klinkt niets maar het voelt direct aangenaam.

Geplaatst:

Ik zit er over na te denken, ik heb vanmiddag wel een vestje gezocht.

Geplaatst:

en...?

hier ook een vestje aan, en de cv, en dicht bij elkaar op de bank in een onesy...

cocooning77951412791400.jpg

Geplaatst:
Geplaatst:

Haha

Sinds 01/10 van gewoon bestuurslid naar penningmeester (beetje ondervoorzitter idee) gepromoveerd in de tuinvereniging, we gaan er werk van maken Ik zit al vol met ideeën, het belangrijkste nu is jong volk "lokken" (lees jonger dan 60 jaar, liefst in de buurt van 30 jaar). Moeilijk zou dit niet mogen zijn, want moestuinbakken zijn populair en toch wel wat jeugd denkt tegenwoordig weer aan tuinieren, maar makkelijk zal het vrees ik ook niet zijn.

Geplaatst:

gefeliciteerd!

ik zou maar gokken op fitte zestigers, die hebben vast meer tijd en zorg voor de club...

Geplaatst:

Bij ons op de vereniging zijn best wat jongere mensen te vinden, en er staan er ook op de wachtlijst.

Geplaatst:

Hier ook. die gemiddelde leeftijd gaat bij ons echt met sprongen naar beneden, . Zaten we 4 jaar terug toen ik daar kwam zeker gemiddeld op 65+. Nu zijn er veel nieuwe mensen van 20+, dertigers en veertigers.

Geplaatst:

Wij hebben vorig jaar tot en met januari de kachel niet aangehad. Alleen tijdens dat weekje winter hier in grunn ff en later nog wel een aantal x als het echt guur was. We hebben net afgesproken dat we er dit jaar weer voor gaan streven om iig tm 31 ddecember de kachel niet aan te doen. Behalve als het vriest, dan mag het. Binnenkort maar weer eens wat nieuwe truien en sloffen halen. Het is echt fijn hoe veel dat scheelt op de jaarrekening joh! Onze verwarmingskosten zijn nu E40,- per maand, en dat komt voornamelijk doordat we stadsverwarming hebben en je dan ook een gedeelte meebetaalt als je zelf niks verbruikt (stom verhaal over 'restwarmte' in de verwarmingsbuizen ofzo).

Geplaatst:

Die 40 is dus geen gas, water en licht ? Wij betalen 50 aan g/w/l, maar worden dan ook van links, rechts, boven en onder warm gehouden door buren. Als ik in de winter een paar uur de ramen open zet in de ochtend komt het niet onder de 17.5, doe ik dan de ramen dicht dan is het zo weer 19 graden. Het is ook gewenning, als we een weekendje logeren in brabant of bij mn ouders, waar dag en nacht gestookt wordt, dan komen we helemaal `verpest` weer thuis, en krijgen we het koud.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

ik moet er niet aan denken om de verwarming tot december niet aan te hebben.

bij het slapen de verwarming aan vind ik ook niets, dat ben ik ook niet gewend.

hier wordt alleen de woonkamer warm gestookt. als het kouder wordt de keuken ook als buffer. voor de rest staan de radiatoren op vors stand maar dan moet het wel erg koud worden voordat die aanslaan.

Geplaatst:

Nee die 40 is echt alleen verwarming, gas en electra betalen we apart nog omdat we stadsverwarming hebben. Voor ons soort woning (oud, slecht geisoleerd) en onze dagbesteding (altijd thuis) is het vrij normaal om voor verwarming/gas tussen de E80,- en E100,- euro kwijt te zijn per maand. Dus ben bijzonder blij met die E40,- die wij nu betalen! Nu compenseren we dat wel weer doordat we iets meer dan gemiddeld kwijt zjin aan electra, want we zijn nu eenmaal kinderen van onze tijd dus we hebben allebei altijd een computer aan plus vaak de tv nog

Geplaatst:

Gisteren weer in de moestuin bezig geweest. Maar mijn gereedschapskist daar was ik nog niet tevreden over kreeg de onderkant niete goed in elkaar dus dacht laat ik er met mijn hand er even op rammen. Maar nu heb ik veel pijn in me pols. En ben ik bang dat i gebroken is. Hij is dik en doet pijn. Ik denk toch maar even dokters dienst. Lig nu wakker van de pijn. Vandaag maar even vroeg bellen. lang leve de lol.

Geplaatst:

Jessica, als ge uw hand als hamer wilt gebruiken dan breekt ge al gemakkelijk een beentje in uw hand of pols hoor.

Een houten hamer dient ook ergens voor hé, zeker om zulke dingen in mekaar te steken.

"Dat zal u leren" zou ons moeder gezegd hebben.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dat is erg vervelend Jessica, maar heb je de panelen van de kist wel goed tegen elkaar geplaatst? Ze passen maar op één manier in elkaar. Aan de binnenkant van twee zijpanelen zijn meestal tekens aangebracht, die moeten tegen elkaar aan. Je moet zoiets eigenlijk niet alleen/zelf doen. Nu kan het even niet, vraag iemand om er even naar te kijken. En hopelijk geneest je pols weer snel. Gedwongen rust? Hou je eraan, je gezondheid gaat voor. Beterschap.

Geplaatst:

Beterschap met je hand Jessica.

Geplaatst:

Ja dat komt Door geen geduld hebben.

Sinds ik een herseninfart gehad heb 2 jaar geleden. Is mijn geduld weg ik had voor die tijd uren geduld om iets in elkaar te zetten.

Geplaatst:

beterschap Jessica, en neem het advies van Aalterse Willy nou maar aan, hahaha

eerst maar rustig aan met je hand , het tuinseizoen is nu toch al bijna afgelopen .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.