appelvrouw Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 lekker soepie uit eigen tuin: Zelhems gehakt rul gebakken en daarbij meegebraden brunoise gesneden groenten: prei, courgette, snijbietsteel, wortel en sperzieboon. afgemaakt met fijngehakte peterselie en selderij en natuurlijk bouillon. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 roggebroodje, warm uit de oven, dit wel uet hoor... (dat doen we zo:500g gebroken rogge met 500 g kokend water weken onder je eigenste warme dekbedje voor 6 uurtheelepel zout en 300g vijgen en 100g volkorenmeel en twee lepels honing erbij roeren6 uur in de oven op 100 graden en intussen naar de verjaardag van je zwager gaansamen met de botlotto's voor de soep morgen die toch lang moeten garensnijden, warm, plakje geitenkaas...ik neem er nog 1 )
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 gebakken roseval aardappels.
dasouth Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 komkommersoep gemaakt van snackkomkommer..Had een weekje niet geoogst & er hing zo'n goeie 2kg aan
janita Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Vanmiddag een grote pan courgette tomaatsoep gemaakt, heerlijk alles uit eigen tuin
appelvrouw Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Vis uit de oven geserveerd op een bedje van in boter gestoofde groente en kruiden: courgette, prei, paprika, tomaat, knoflook, salie, peterselie, bieslook, selderij en na het bakken bestrooid met dille. 3 kleuren perziebonen er nog naast geserveerd.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
dasouth Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Vis uit de oven geserveerd op een bedje van in boter gestoofde groente en kruiden: courgette, prei, paprika, tomaat, knoflook, salie, peterselie, bieslook, selderij en na het bakken bestrooid met dille. 3 kleuren perziebonen er nog naast geserveerd.. damn, 'k krijg al terug honger als ik dit lees
appelvrouw Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 `t ging ook schoon op. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Missmass Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Vanmiddag een boterham met zelfgemaakte courgettejam en vanavond lekkere verse snijbonen uit de tuin! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
RobO Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 zuurkool met frieslanderpuree en gebakken rosevalletjes en vleesjes Elzas style zuurkool uep 5 minuutjes stoven in drupje Rieslinger met wat extra peper en wat kummelrosevalletjes uit de oven met wat kummelpoederop de schaal streepje gebakken appel en randje halve druiven en takje laurier erop leggen, en de vleesjes boven opvleesjes: worst, plakjes spek, plakjes grillworst, plakken bacon
Erny Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Gisteren van alles geoogst en afgeleverd bij Piccardthofvrinden waar ik vervolgens ´s avonds kwam eten. Voor het eerst dus courgettebloemen gegeten... wilde ik eigenlijk al heel lang maar nam de moeite er nooit voor. Nu bereid op Griekse wijze door Griekse man. Ook een lichtgroen courgette ging door het beslag en gepoft... Bloemetjes voor de sla... Eerste Bosque Blue en Jaffa tomaat... En nog rode ui en komkommertjes... En net heb ik weer een lading Padronnetjes en andere groene pepers gebakken in olijfolie en opgegeten met zout erover.Ook wat jonge courgettes in die olie gebakken en met yoghurt opgegeten.
RobO Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 andijviesla met kliekjesslokje sap pruim-zwartebes-kruisbes
HuubvG Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 (aangepast) Geroerbakt: NZ spinazie, komkommer, Leuvense selder, peper, paprika, knoflook.Geroosterd: romatomaten [en kip].Gekookt en daarna gebakken: aardappelen, Langedijker muizen. 8 augustus 2014 aangepast door Gast
Erny Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Vanavond mn eerste homegrown tomaten-basilicum-mozarella salade van het seizoen gegeten... één met eigen tomaten en basilicum dus. En nóg maar eens wat courgettes in olie gebakken en verorberd met yoghurt met munt.
RobO Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 pasta, courgette, paprika, ui, sla, tomaat, met Heinz ketchup
Bit Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Wéér tomaten met mozarella ( gaat mij niet gauw tegenstaan ) . Ik wordt dik.
Erny Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Spaghetti met pure tomatensaus van de eerste romatomaatjes en lekkere grote bak pesto gemaakt (met de hand in de vijzel) van de Basilicums (met knoflook, olijfolie, zout, geroosterde pittenmix).Natuurlijk Parmezaan erover.
appelvrouw Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Flognarde-aux-haricots-verts ( zie sperziebonenrecepten ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 balletje sjonnie boer, snijbonen, wilde rijst, ketjapsausje, bramen toe
appelvrouw Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Gebakken aardappels We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten