Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

lekker soepie uit eigen tuin: Zelhems gehakt rul gebakken en daarbij meegebraden brunoise gesneden groenten: prei, courgette, snijbietsteel, wortel en sperzieboon. afgemaakt met fijngehakte peterselie en selderij en natuurlijk bouillon.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

roggebroodje, warm uit de oven, dit wel uet hoor...

(dat doen we zo:

500g gebroken rogge met 500 g kokend water weken onder je eigenste warme dekbedje voor 6 uur

theelepel zout en 300g vijgen en 100g volkorenmeel en twee lepels honing erbij roeren

6 uur in de oven op 100 graden en intussen naar de verjaardag van je zwager gaan

samen met de botlotto's voor de soep morgen die toch lang moeten garen

snijden, warm, plakje geitenkaas...

ik neem er nog 1

)

Geplaatst:

Vis uit de oven geserveerd op een bedje van in boter gestoofde groente en kruiden: courgette, prei, paprika, tomaat, knoflook, salie, peterselie, bieslook, selderij en na het bakken bestrooid met dille. 3 kleuren perziebonen er nog naast geserveerd..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Vis uit de oven geserveerd op een bedje van in boter gestoofde groente en kruiden: courgette, prei, paprika, tomaat, knoflook, salie, peterselie, bieslook, selderij en na het bakken bestrooid met dille. 3 kleuren perziebonen er nog naast geserveerd..

damn, 'k krijg al terug honger als ik dit lees

Geplaatst:

Vanmiddag een boterham met zelfgemaakte courgettejam en vanavond lekkere verse snijbonen uit de tuin!

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

zuurkool met frieslanderpuree en gebakken rosevalletjes en vleesjes Elzas style

zuurkool uep 5 minuutjes stoven in drupje Rieslinger met wat extra peper en wat kummel

rosevalletjes uit de oven met wat kummelpoeder

op de schaal streepje gebakken appel en randje halve druiven en takje laurier erop leggen, en de vleesjes boven op

vleesjes: worst, plakjes spek, plakjes grillworst, plakken bacon

Geplaatst:

Gisteren van alles geoogst en afgeleverd bij Piccardthofvrinden waar ik vervolgens ´s avonds kwam eten.

Voor het eerst dus courgettebloemen gegeten... wilde ik eigenlijk al heel lang maar nam de moeite er nooit voor. Nu bereid op Griekse wijze door Griekse man.

IMG186640681407429542.JPG

Ook een lichtgroen courgette ging door het beslag en gepoft...

IMG187748881407429544.JPG

Bloemetjes voor de sla...

IMG186338281407429540.JPG

Eerste Bosque Blue en Jaffa tomaat...

IMG1861-Bosque-Blue-en-Jaffa89131407429538.JPG

En nog rode ui en komkommertjes...

IMG187975011407429546.JPG

En net heb ik weer een lading Padronnetjes en andere groene pepers gebakken in olijfolie en opgegeten met zout erover.

Ook wat jonge courgettes in die olie gebakken en met yoghurt opgegeten.

Geplaatst: (aangepast)

Geroerbakt: NZ spinazie, komkommer, Leuvense selder, peper, paprika, knoflook.

Geroosterd: romatomaten [en kip].

Gekookt en daarna gebakken: aardappelen, Langedijker muizen.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Vanavond mn eerste homegrown tomaten-basilicum-mozarella salade van het seizoen gegeten... één met eigen tomaten en basilicum dus.

En nóg maar eens wat courgettes in olie gebakken en verorberd met yoghurt met munt.

Geplaatst:

Wéér tomaten met mozarella ( gaat mij niet gauw tegenstaan ) . Ik wordt dik.

Geplaatst:

Spaghetti met pure tomatensaus van de eerste romatomaatjes en lekkere grote bak pesto gemaakt (met de hand in de vijzel) van de Basilicums (met knoflook, olijfolie, zout, geroosterde pittenmix).

Natuurlijk Parmezaan erover.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...