Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

De boerenkool (uit de tuin) zit in de pan. Dus die eten we straks met een lekkere rookworst. Ik vond het een passend maaltje gezien de kou.

Geplaatst:

Overgebleven en goed de winter doorgekomen veldsla. Paar sprietjes bieslook. Blaadje salie.

Dit kwam uit de tuin en moest de smaak van fabriekswitlof met industrietomaat en importknoflook, met een commercieel karbonaadje wat opwaarderen, hetgeen goed gelukt is. Een portie notenrijst daarbij, lekker. Nu een verse bak koffie toe. Yoghurt als toetje sla ik dan maar over, deze krijgt morgenochtend een herkansing als ontbijt met vruchtensap en muesli erdoor, een schep suiker, tien tellen de magnetron in, klaar.

Geplaatst:
Geplaatst:

Varkenslapje met appel, bietjes zoetzuur, aardappelen.

Geplaatst:

Bietjes aardappels en gehaktbal

Geplaatst:

hutspot met idem

Geplaatst:

Gisteren een gebakken pasta met uien en knoflook uit eigen tuin erg lekker en vampier afwerend

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

boerenkool, pompoensoep, kaasjeskool , friet en een schnitzel

ja, snap ik, organisch menuutje om met Errny te spreken, beetje rommelig, moest een vriezerlaatje leeg, glas wijn als tussengang doet wonderen...

Geplaatst:

Gister bietjes met een speklapje en vandaag boerenkool met worst een lik mosterd erbij en lekkere jus (overgebleven van rundvlees).

Tussen de middag een donkere volkoren boterham en een kopje pompoensoep gegeten... jummie!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Vandaag in de tuin aan het werk geweest, had een en ander klaarliggen om te bereiden, maar het kwam er niet van. De boel weer in de koelkast gelegd, morgen neem ik de tijd.

Vandaag mag ik hier vertellen dat ik uit eigen tuin kom en net een broodje met worst gegeten heb. De worst was nog 'light' ook (had ik niet gezien in de haast met boodschappen doen), dus het smaakte voor geen meter.

Geplaatst:

Aardappelpuree met tuinkers, wortels uit de weckpot met peterselie uit de vriezer, en een heerlijke omelet met rozemarijn, tijm, oregano en salie uit de vensterbank

Good things come in small packages

Geplaatst:

Een heerlijke aardappelschotel,met kruiden uit eigen tuin,eitjes van de kipjes en daarbij een potje courgettes in zoetzuur,van afgelopen jaar.

Geplaatst:

Doperwtjes uit eigen tuin en een karbonaadje uit Jorieke's tuin

Geplaatst:

Drie heerlijke aardperen, voor het eerst dat ik deze at, uit de eigen tuin van Erny (of haar buren...), een stel meegekregen om te poten. Even gezocht hoe ze te bereiden, rauw kan dus ook. Even proeven en ja, echt knapperig lekker! Ik denk dat ik rauw het lekkerst vind, maar ga nog wat bakken en koken. Even wat recepten opzoeken. Niet alles opeten nu, nog wat overhouden om te poten als de bodem weer ontdooid is.

Geplaatst:
Niet alles opeten nu, nog wat overhouden om te poten als de bodem weer ontdooid is.

Beter gelijk weer inplanten, aardperen zijn niet houdbaar.

Geplaatst:

Goed, doe ik direct! Bedankt!

Geplaatst:

vandaag niet gegeten, had nog genoeg aan alle lekkere happen van gister

Geplaatst:
Geplaatst:

Echt ongeloofelijk lekkere karbonade! Buurman R. ook erg tevree.

Eigenlijk smaakte het ouderwets lekker. Vlees met eigen smaak. Wat een verschil met de supermarktkarbonades...

Jorieke bedankt!

Kan ik nu al bestellen voor volgend jaar...? Voor Erny: 1 varken...

Geplaatst:

Mooi dat jullie zo tevreden zijn over ons varkentje! Hij is nog niet eens een week dood en jullie hebben er al aan zitten knagen haha. Verser kan niet!

Minder positieve feedback willen we ook horen hoor!

Geplaatst:

MTFD 2014 varken aan t spit?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Sorry Jorieke, hier komt weer een positieve...

Net ganze-ei in de pan gebakken, wat een geweldige reusachtige dooier zeg!!

Omdat je ook nog een potje reuzel had meegeven (waarvoor dank) heb ik 'm daar ook maar in gebakken. Prachtig wit ook die reuzel...

Turks brood erbij, Kiem tuinkers en mosterdkers en de eerste minisprietjes bieslook. Beetje Turkse yoghurt met knoflook erbij...

Het was een heerlijk (lente) ei! Gelukkig heb ik er nóg drie...

Wordt eigenlijk wel een beetje vervelend zo... wil nu natuurlijk altijd zulks lekker vlees en zulke lekkere eieren... en dat gaat wel lastig worden...

(we hebben hier wel een bio-slager vlakbij (De Groene Weg) maar die karbo's zijn toch echt niet zo lekker als die van het J&J...)

Geplaatst:

Jet, wat een geweldig idee

Sorry Jorieke, nog niets te klagen. Vond ook dat je het netjes had gesealed.

Geplaatst:

Was ik vergeten waarvoor ik hier kwam. Vandaag paarse boontjes uit eigen tuin gegeten.

Uiteraard uit de vriezer.

Geplaatst:

Linzen met spek en wortel die supervers uit het zaagsel kwam. Veldsla..ik ga nu veel snijden, want als het warme weer komt is het afgelopen met de veldslapret.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.