zonnetje Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Gisteravond flink water gegeven ,wieden want dat groeit snel .Spinazie en roodlof gezaaid .
dennislp Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Lange uitlopers van de kamperfoelie van de grond gehaald en opgebonden tegen een stam van een beuk. Kijken of er volgend jaar niet een kale stam staat, maar een oerwoud aan bloeiende kamperfoelie > Planten kopen? Doe het bewust!
speets Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 De 15 meter lange heg van mijn hoogbejaarde buurvrouw gesnoeid langs het pad "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Theepot Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Mijn oudste dochter uitgelegd van de bloemetjes en de de bijtjes. En over mannen bloemen en vrouwen bloemen. Daarna is ze vrolijk met een kwastje voor bij gaan spelen bij de komkommer. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
Piroska Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Veel onkruid weggehaald, nogmaals de tomaten van heel veel blad ontdaan en weer opgebonden, sommigen zijn nu 2 meter.. De zonnebloemen die beginnen te bloeien en zwaar worden allemaal aan elkaar gebonden via draad en palen.Verschrikkelijk veel geoogst. De pompoen die nu al 6 meter de tuin in gaat, de komposthoop over en de bedoeling had nog verder te gaan omhoog geleid naar het dak van het kippenhok.De moerbei flink gesnoeid nu hij klaar is met vruchten gevenDe morel flink gesnoeid, die hing na de vrucht met al zijn takken op de grond en de tomaten kregen geen licht meer.Alle andijvie geoogst, gegeten en ingevroren, bed mooi gemaakt voor nieuwe zaailingen sla en andijvieDe bloeiende en omgevallen rucola van het pad omhooggetrokken met draad.Goudsbloemen geoogst http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Gemma Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Me dood geergerd aan mijn boontjes ( stok, Mechelse tros ).3x opnieuw gezaaid en nu nog maar een miezerig sliertje naar boven..Hm.. vind het wel prima dit jaar met die dingen.De rest gaat als de bliksem, dus daar van genoten.Een teil aardbeien geoogst ( ostara en ananas ), de eerste aardappel plant gerooid ( frieslander bio ) opbrengst 1,3 kg van 1 plant!!Joepie!!Komkommers geoogst ( white skin, moneta, chupa chups en snack ) 7 in totaal, bieten geoogst en verwerkt ( weck ) nieuwe bieten gezaaid, sla plantjes geplant, boerenkool geplant ( reflex en red scarlet ) , andijvie geplant en knolselderij geplant.Verder het kippenhok schoongemaakt ( weer die verrekte bloedluis ) en kuikenhok is vandaag aan de beurt. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
HuubvG Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 In de kas de snackkomkommer opgebonden en bij het raam weggeleid, floept naar buiten als het open staat. Paprika, aubergine en peperplanten opnieuw verpot in grotere potten met nieuwe goeie potgrond. De pronkwindes flink gesnoeid, ze begonnen te woekeren. Wel mooie bloemen, beetje schaduw geven was de bedoeling, maar het middel moet niet erger worden dan de kwaal. Tomaten gesnoeid en opgebonden. EN... zwart naaigaren gespannen boven in de open volière en de pindakaaspotjes weggehaald. Ik ben de vogels nu spuugzat. Ze vreten mijn hele kapucijner en erwtenplanten op, nu is de maat vol... Ze poepen me ook teveel op het blad, niet alleen van de erwten en kapu's, maar ook op het mooie joge blad van de druivelaar die daar ook sinds kort staat. Afgelopen. Tevens deze planten een beetje opgebonden. Gisteravond water gegeven, maar waar wolken overdrijven valt nog geen regen dus ik geef zo weer een ronde water.
ilse Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 botersla, boerenkool en een paksoi verpoot naar de voortuin. En verder de voortuin alvast water gegeven.Vanavond de achtertuin water geven. Verder vooral genieten dat alles steeds mooier en beter gaat bloeien http://meestuintje.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Veel gedaan vandaag. Gekropen, gekropen. Heb ook eindelijk het idee, dat het constant weghalen van onkruid eindelijk zijn vruchten gaat afwerpen. Er staat niet echt veel meer. Ik klop het áf, ik klop het hard af: maar het lijkt zo.Winterkolen-vak verder geprepareerd. De knoflook gaat er morgen uit denk ik.Vaas bloemen geknipt van van alles. Aardbeien geoogst en weggegeven.
HuubvG Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 (aangepast) OP de tuin bij de NME heb ik wat compost en mest versjouwd. In de thuistuin is alles lekker aan de groei. Geen onkruid, maar in de kas was wel een woekerende pronkwinde (6 stuks) bezig het licht weg te nemen van de eetbare gewassen, en die laatste zijn het waar het me toch echt om te doen was. Het stond wel leuk die paarse bloemetjes, maar nu staan ze langs de schutting met wat gaas, daar mogen ze verder gaan de boel op te fleuren. 17 juli 2013 aangepast door Gast
meekje Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Slootkant gesnoeid en aardbeien geplukt. Uien en aardappels geoogst en alles water gegeven, even zitten eten en relaxen... Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Bit Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 1e rij tuinbonen leeggeplukt en omgehakt. Daar komt mijn rijtje druivenstekken, wat soortjes.Verder water gegeven en gewied. Tomaten gedieft en uitgedund. Stekken opgepot. Aardbeien geoogst. Egenlijk alleen nog Frau Mieze Schindlers. De rest is wel over zo'n beetje.
Inez Geplaatst: 16 juli 2013 Geplaatst: 16 juli 2013 Zojuist de San Marzano tomaat, Roma tomaat en de Konsa komkommerplant in een grotere pot gezet. Was erg nodig Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
GTman Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Laatste aardbeien geplukt en de planten verwijderd. Sommige mooie uitlopers van de aardbeienplanten nog wel opgepot. De stokslabonen vastgezet, sommige weten nog niet helemaal waar ze naartoe moeten terwijl ze al wel vrij lang zijn. Tussen de tegels het gras verwijderd.
borderrose Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 Alle tuinbonen in 1 keer geplukt en afgesneden, de eerste stokslabonen geplukt en de laatste radijsjes geoogst, verder wieden, wieden en nog een wieden..Boerenkool en Palmkool verspeend evenals wat andere koolsoorten en Broccoli.
appelvrouw Geplaatst: 17 juli 2013 Auteur Geplaatst: 17 juli 2013 (aangepast) Heel gezellig visite gehad van een forumlid. Veel gekletst en ook wat geleerd. Ze waren te bescheiden en na maar één kop koffie al weer weg.. verder gewied, pompoenen opgebonden sla geplant 17 juli 2013 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
greetje Geplaatst: 17 juli 2013 Geplaatst: 17 juli 2013 oh jet...was dat de borlotti-commissie?????? kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Sovreze Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Alle onkruid te lijf gegaan met de schoffel. Dat laat ik vandaag en morgen ter plekke doodgaan, en hark ik zaterdagochtend weg. Stuttgarter uien geoogst (wat een joekels!) en nog wat her en der. Water gegeven, maar intussen is de regenton wel leeg en de grondwaterpomp... haalt nog maar weinig omhoog. Duimen voor regen ergens de komende weken!! Verder heb ik bij ons in de buurt nog watermunt gevonden langs de oever, deze heb ik meegegapt en in mijn vijvertje geplant
Jorieke123 Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Waarom hark je het weg Sovreze? Zit er al zaad in? Anders zou ik het lekker laten liggen als mulch. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Sovreze Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Omdat onkruid op de composthoop moet. Beetje dwangmatig 'opruimen' dus, wat bij onkruid hoort. Maar eigenlijk heb je reuze gelijk Jorieke... het is Juli, snikheet, dat spul komt toch niet meer terug en ik ga de komende maand toch niets zaaien. Misschien plant ik nog wat wintergoed, maar tegen die tijd zijn we idd alweer een paar weken verder. Â Helpt het echt met vocht-vasthouden dan? Zo'n laagje omgeschoffeld onkruidgroen
Sovreze Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Oja, en ik heb ook nog verbaasd met een vertrokken 'Is dat nou echt nodig?'-hoofd naar de buurman staan kijken, die anderhalf uur met een opvoerpomp op generator-ding zijn tuin heeft staan besproeien met slootwater. En dan niet de bodem verzadigen, nee, wat de (domme) boeren op het land ook doen: Verneveling, de techniek waarvan we allemaal weten dat het geen nut heeft omdat het water al verdampt voordat het de grond in trekt. Joh, laat dat toch eens mensen... of doe het goed
Bit Geplaatst: 18 juli 2013 Geplaatst: 18 juli 2013 Mede-forumlid vandaag op de tuin mogen ontvangen. Incl demonstratie watergeefsysteem. ( en hij bleef wel erg lang staan bij mijn Borlotto's )Â Â
appelvrouw Geplaatst: 18 juli 2013 Auteur Geplaatst: 18 juli 2013 Is dat jouw systeem Bit, of van dat Gewaardeerde Forumlid? We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Aanbevolen berichten