Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Van het weekend al 7 tomaten in de 'tomatenserre' gezet.

Gisteren nog 40 zaailingen van sla verspeend want die stonden veel te dicht en zo worden die nooit groot. Ook nog een snijsla wat meer verspreid gezet, want had het zaad precies op een hoop gegooid.

Vandaag ga ik nog eens 12 tomatenplanten in de serre zetten en dan morgen nog eens 6.

Geplaatst:

de laatste leg peulen uitgeplant

de wedstrijdbonen voor-gelegd

Aantal Cosmea's uit de tuin , uitgezaaid van het vorige jaar, uitgestoken en opgepot. Die dingen zijn potdorie mooier en steviger dan die ik vorige week van eigen zaai opgepot heb

Taro-knol maatje groter opgepot. Ding gaat als kool.

Munt stekken genomen voor een mede forum-lid die 2 soortjes wil die zij niet heeft en ik wel. Binnenkort ga ik daar ook een soortje halen die ik niet heb.

Geplaatst:

Net even grof geschoffeld en een Kampferfoelie geplant tegen het hek....rond gekeken in de bakken en hier en daar wat opkomend zevenblad uitgetrokken en heermoes....alsook jonge windes...

MVG

Danuta

Geplaatst:

Een aantal preitjes uitgeplant die al aardig dik waren geworden

wat little gem sla plantjes uitgeplant

en de knoflook flink toegesproken want die staat eigenlijk gruwelijk in de weg. Heb die plek nodig! hahaha

Geplaatst:

Pronkbonen gezaaid. Nog wat sla. En opnieuw de pompoen. Eerste keer ging niet helemaal goed!

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Grote pol bieslook, jonge plant salie en uitzaaiingen van daslook allemaal in een pot gezet voor mijn zus haar nieuwe tuin. Zo moet ze die kruiden al niet meer kopen.

Geplaatst:

Dille!

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

@bubbels

In onze vorige moestuin stond overal dille, had zich overal uitgezaaid denk ik...

ik durf het dus niet te zetten.

Wat is jou ervaring hiermee?

Geplaatst:

Maggiplant, snijselderij, oregano, wintertijm, rozemarijn en kamille gezaaid

Geplaatst:

Vandaag heb ik galia meloen in de volle grond gezet. Verder heb ik de mosterdspinazie en lente ui Reddy gezaaid.

Love at first bite!

Geplaatst:
In onze vorige moestuin stond overal dille, had zich overal uitgezaaid denk ik...

Heerlijk toch? Ik ben altijd erg blij met uitzaaisels van dille, koriander, kamille en goudsbloem.Wat ik niet wil trek ik uit. Dit jaar is er alleen dille tot nu toe, zelfs niet één goudsbloem.

Wat uitjes uitgezet vandaag en wortels gezaaid. Lie heeft een nieuw stuk gegrelinetterd voor de schorseneren en de pastinaak. Ook bietjes gezaaid, en goudsbloem, afrikaan, OI kers..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vanmorgen vroeg, kon weer eens niet meer slapen, 90 pronkboontjes in pot gezaaid en een 500 Argus ook, goed voor 160 potjes ongeveer.

Nu nog een 500 fijne boontjes te gaan maar waar haal ik de potjes??

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Diamant courgette geplant, heeft veel ruimte nu in tegenstelling tot vorig jaar.

E fructu arbor cognoscitur - aan de vruchten herkent men de boom

Geplaatst:

Heerlijk toch? Ik ben altijd erg blij met uitzaaisels van dille, koriander, kamille en goudsbloem.Wat ik niet wil trek ik uit. Dit jaar is er alleen dille tot nu toe, zelfs niet één goudsbloem.

Wat uitjes uitgezet vandaag en wortels gezaaid. Lie heeft een nieuw stuk gegrelinetterd voor de schorseneren en de pastinaak. Ook bietjes gezaaid, en goudsbloem, afrikaan, OI kers..

Je hebt daar idd wel een punt

Toch maar wat zaadjes gaan halen

Geplaatst:

ik heb binnen nog maar even komkommer, augurk en romanesco gezaaid.

En voor de lol om te kijken wat het doet enzo een papaya. Ben benieuwd!

Geplaatst:

Hier ook nog komkommer, butternut, nog een andere pompoen en minitomaten gezaaid binnen, allemaal in potjes gemaakt met mijn paperpotter...erg prettig, geen gezoek meer naar allerlei plastic potten etc..

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Tomaten (cherry), Basilicum geplant en snackkomkommers gezaaid onder koudglas.

Geplaatst:

straks 6 akeleien uitplanten van de Luilakmarkt hier in H.

kostten weinig maar waren dan ook behoorlijk uit hun pot gegroeid, ga ze even verwennen voor de rest van de bloei

Geplaatst:
Gisteren worteltjes en kropsla :D ik krijg al een aardige groentetuin zo
Geplaatst:

Gisteren sla, pluksla en andijvie. Rode, witte spits en bloemkool. (dat laatste ging niet zo makkelijk, dat stukje tuin was een beetje overwoekerd door onkruid )

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Geplaatst:

Gisteravond ook naar een Luilakmarkt geweest, vandaag de gescoorde lavendel en rabarber in de tuin gezet, en wat potten ingericht met bloemen (struikmargriet, fuchsia) bij de voordeur. De passiebloem die daar vorig jaar in een pot tegen de gevel op stond te groeien, bleek te zijn gaan wandelen. Er stond een flinke stronk bij de aan de verkeerde kant van de heg (bij de buren) die heb ik gauw uitgegraven en in mijn achtertuin gezet. En er groeien een paar flinke uitlopers vanuit de heg, die heb ik maar weer leuk aan het rastertje opgebonden. Fanatieke plant!

Verder staan er nog kruiden op definitieve plekken te wachten en kan ik maar niet beslissen waar ik mijn nieuwe witte bes, blauwe bes en kruisbes ga zetten. Mijn tuin is te klein.

elizabet.nl

Geplaatst:

Nog niets, maar alles wat ik van plan ben in de volle grond te planten staat inmiddels klaar op tafel. Na de lunch is het feest!

604122_530024163721043_1578429172_n.jpg

Tomaten, paprika's, een aardbeitje (hangras), appelboom en kindje op moeder schoot (4x). Met de appelboom gaat stiekem een venkeltje mee, wie weet of ie het gaat overleven.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.