Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Scoutingtuin


Mars

Aanbevolen berichten

Allereerst even over mezelf: ik ben Marcel, 22 jaar en leiding bij een Scoutinggroep in Ouderkerk aan den IJssel.

 

Ik geef bij deze groep leiding aan +/- 30 jongens van 7 tot 11 jaar. Met die kinderen is het de bedoeling om de komende tijd een 'Scoutingtuin' bij te gaan houden. Hiervoor hebben we inmiddels een zestal bakken getimmerd, vrij naar het idee van de Makkelijke Moestuin.

 

De komende tijd hopen we dit uit te bouwen, ook andere speltakken binnen onze groep hebben interesse. Binnenkort zal ik één en ander ook eens op de foto zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Klinkt leuk, ik en mijn man zitten ook al 100 jaar;-) bij scouting. Nee hoor ben 29 vanaf mijn 7e. Vroeger bij de bevers hadden ze een bevertuintje (was toen zelf welpenleiding). Leuke herinneringen aan.

Wat gaan jullie erin zetten? En voor welke speltak is het? Je zit natuurlijk wel met de zomervakantie waarin er geen leden zijn. Dus misschien aan denken om vooral wat vroegere en late oogsten te hebben...

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk initiatief Marcel, welkom op het forum.

Toen mijn kinderen op de basisschool zaten hadden ze ook een tuintje bij de school. De fruitbomen die mijn dochter mee heeft geplant staan er nu nog en ze is inmiddels 27. Het is goed dat de kinderen affiniteit krijgen met groenten en fruit in de tuin in plaats van in de schappen van de supermarkt.

Het zal niet direct tot enthousiaste moestuiniers leidden maar het zal beslist leerzaam zijn voor hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Marcel,

 

Wat een ontzettend leuk initiatief! Ben zelf zeven jaar lid geweest van een natuurvereniging voor en door jongeren. Ook kampen en activiteiten geleid enzo, het enthousiasme van jonge kinderen/pubers is echt gaaf, je kunt ze zo makkelijk dingen bijbrengen door het op een leuke manier te brengen. Heb als kind een schooltuintje gehad en heb daar erg goeie herinneringen aan overgehouden. Daarom zit ik hier nu misschien wel . Dus wie weet... gebeurt hetzelfde met al die welpen van jou.

 

Veel succes met jullie tuinproject! Je zou als makkelijke, snel oogstbare groente radijsjes kunnen zaaien. Volgens mij hebben die maar een maandje nodig. Wel leuk voor die kinderen om meteen resultaat te zien. Maar ik kom hier ook pas net om de hoek kijken, de rest kan je vast beter adviseren.

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de leuke reacties en tips zover, het idee van een vroege en late oogst is vooral een goeie. In de zomer zal er een periode zijn dat we misschien niet dagelijks aanwezig kunnen zijn.

 

Zelf had ik nog geen moestuinervaring, heb inmiddels wel wat kennis opgedaan en wat bekenden gevraagd om mee te denken. Vanmiddag ga ik wat foto's maken als het weer het toelaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Inmiddels zijn we een maand verder, en is er een aantal middagen met de kinderen aan besteed. De kinderen hebben ook zaadjes van tomaten en paprika's meegekregen om thuis voor te zaaien, en we hebben een globaal plan voor wat we verder gaan zaaien.

 

phoca_thumb_l_IMAG0219%20%28Small%29.jpg

 

Meer foto's op http://scoutingouderkerk.nl/fotoalbum/welpen/groene-vingers-maart-2.html.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even jullie foto's bekeken, maar ziet er allemaal keurig uit, jullie hebben echt een mooi plekje gecreëerd zo! Wat is de reden dat je bij jullie bakken de hoeken lang gelaten hebt, om later nog een lat erbij te kunnen timmeren?

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even jullie foto's bekeken, maar ziet er allemaal keurig uit, jullie hebben echt een mooi plekje gecreëerd zo! Wat is de reden dat je bij jullie bakken de hoeken lang gelaten hebt, om later nog een lat erbij te kunnen timmeren?

 

Dankjewel. De reden daarachter is inderdaad zoals Jorieke aangeeft dat we er makkelijk een net overheen kunnen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...