Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe kun je zien of er een radijs is gegroeid?


Inez

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik zien of er een radijs groeit aan mijn plantjes? Komt ie vanzelf boven kijken? Of is het puur gokken dat er wat aan zit? En hoe lang duurt het voordat je een radijs kunt oogsten? Heb een blikje zaadjes gekocht, waarbij de beschrijving vergeten zijn

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even stiekem inbreken

Ik heb ze ook gezaaid namelijk. Maar moeten ze ook uitgedund worden?

 

Als je grote, ronde radijzen wil kan je ze uitdunnen. Doe je dat niet en staan ze dicht op elkaar, dan krijg je veel kleine, misvormde radijsjes.

Groet,

 

Geert-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Familymen: dat heb ik vorig jaar ook gehad met wel 3 verschillende soorten. Vond het verschrikkelijk frustrerend! Maar heb me voorgenomen dat ik dit jaar nog 1 keertje ga proberen en als het nu weer niet lukt, voor mij nooit geen radijs meer.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, even inbreken bij eentje die ruim genoeg staat van de andere. Als die ene mooi knolletje heeft, dan zijn ze oogstklaar. Als andere radijsjes dan te kleine

knolletjes hebben, stonden ze hoogstwaarschijnlijk te dicht op elkaar. Daarom moet je in feite uitdunnen waar nodig. Dit jaar probeer ik in oude bloembakken te zaaien die in mijn moestuin opgehangen werden aan de omheining. Ik probeer een klein beetje in zigzag te zaaien zodat de nood aan uitdunning iets minder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat radijzen van die snelle groeiers zijn, hebben ze erg veel water nodig. De laatste tijd is het extreem droog geweest. Die van mij zijn vorige week opgekomen, en ik besproei ze nu iedere dag. Als je geen knolvorming krijgt kan het daaraan liggen. En misschien aan een kali-gebrek in de grond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb radijzen laten zaaien door de kleindochter, drie weken na mekaar om de oogst te spreiden.

Dit alles in een bloembak van een meter lengte maar die staat wel in de kas, zo moet dat kind, ze wordt zeven, niet te lang wachten op resultaat.

Woensdag heeft ze de eerste kunnen plukken en als ze dit weekend komt kan ze er weer enkele oogsten.

 

img582335001366996157.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er best wat blaadjes aan zitten, maar niks helaas! Nu denk ik ook dat dit hele slechte kwaliteitszaad is geweest. Gelukkig komen er zaden van (hopelijk) betere kwaliteit aan!

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...

Ik heb de radijs Riesen von Aspem gezaaid...ben benieuwd hoe groot ze nog gaan worden. Ze zijn nu al een pak groter dan een normale radijs.

Ik had ook een lange, witte radijs . Daar waren enkele exemplaren groter dan een grote wortel.

 

Die Riesen von Aspem en Lange Witte, kunnen doorgroeien zonder 'voos' te worden.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...