Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

3 Kohlrabi voor mijn zus, en de laatste nieuwe aardappeltjes uit het veldje speciaal voor mijn vader.

Geplaatst:

Stekken van de Jostabes

wat een oogst trouwens dit jaar aan die struiken!

Geplaatst:

Gisteren een emmertje boterboontjes aan tante en schoonzus gegeven

Lang geleden dat ik nog zo'n mooie grote oogst aan boontjes had.

Geen idee aan wat het ligt want niet meer gezet dan anders maar nu al oogst van vorig jaar overtroffen en het seizoen is nog lang

Heb al een aantal porties klaargemaakt en ingevroren maar vers... zoveel lekkerder natuurlijk

Idem alle grote courgettes, een 15 tal, naar buurvrouw en schoonzus gebracht.

Ze verkiezen ze groot voor de soep

Wij hebben ze liefst als ze zo'n 10 à 15 cm groot zijn, volgen en tijdig opeten is echter onmogelijk, elk jaar hetzelfde

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Bosje naaldboontjes voor mijn zus. Mag ze zelf plukken.

IMG163260581564826395.JPG

Geplaatst:

Bos bloemen, potje jam, rabarbercompote met aardbeien en 2 l vlierbloesemlimonadesiroop

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Pondje bonen voor de buren en mijn zus.

Geplaatst:

Ik had vandaag wat appelmoes ingemaakt met valappelen en courgette met kruiden opgelegd. Van die laatsten wat potjes meegegeven aan mijn moeder, die zo vriendelijk was om mijn gras af te rijden

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Pruimen gekregen

Ratte aardappels weggegeven

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Nog niet gedaan maar gaat wel gebeuren

Courgette soep met een Carolina reaper erin

• 5 weeks later...
Geplaatst:

Niet vandaag, maar gisteren: in totaal 6 potjes sambal. Not4pussies heb ik erop gezet [emoji23][emoji23]

Vandaag bloemen weggegeven. Een beetje fleurigheid in sombere dagen.

Geplaatst:

Mellie, ik genoot vanmorgen van jouw bosvruchtenjam - zo'n minipotje wat jij vorige week op de weggeeftafel had achtergelaten! Thx!

Geplaatst:

Wat leuk om te lezen Arja! De frambozenabrikoos was nóg lekkerder. Ik hoop dat daar ook nog een potje van lag.

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Vandaag een doosje met eitjes van onze kipjes aan een vegan vriendin die de blije eitjes zeer kon waarderen. Ze had al zo lang geen eieren gegeten vertelde ze me. Ze was er heel blij mee. Leuk!

Gisteren zelfgemaakte sambal en jam met abrikoos. Heb gisteren al appjes gehad hoe lekker het was, dus een geslaagd cadeautje!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Spruiten en boerenkool via de weggeefhoek aan een mede tuinder... bij haar mislukt zo ongeveer alles dus ze was heel blij.

• 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Een stuk zelfgemaakte parmezaan.

Geplaatst:

Vijgenplanten

Geplaatst:

Een complete maaltijd: tortilla’s met bonen, guacamole, tomatensalsa en wraps. Niet uit eigen tuin, wel zelf gemaakt!

Geplaatst:

De laatste bloeiende narcissen op de tuin geplukt voor een jarige.

Bij ons hoogbejaarde erelid een stuk geschoffeld en opgeruimd en daarna gefreesd zodat hij daar zijn vroege aardappeltjes kan poten. 

Geplaatst:

Ik deel de laatste tijd nogal wat eten uit, gisteren ook weer een senioren rondje gemaakt.

Macaroni, spaghetti en tomaten soep.

Geplaatst:

Goed bezig Angela! Bij mij komt mijn veel te grote zaadgoedvoorraad eindelijk eens van pas. Ik deel veel uit aan de buren. Die kunnen nu niet inkopen en voor hun moestuin hebben ze toch zaadgoed nodig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic