Jeanne heijmans Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 Alweer eitjes aan mijn schoondochter.van onze kipjes.en twee kroppen Batavia sla aan Franse vrienden. Quote
Flup Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Radijs, de buurvrouw is er gek op, dus die heeft een bos gekregen. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 W eer een krop Batavia sla nu aan een Nederlandse kennis Quote
Vastone Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Twee potten met dahlias en een bakje aardbeien aan mijn schoonmoeder gegeven. Quote
Mellie Geplaatst: 18 mei 2020 Geplaatst: 18 mei 2020 Een aardbeientaartje als dank voor klushulp en vlierbloesemlimonadesiroop. Taart ook voor mezelf gemaakt en smaakte bijzonder goed. Voor herhaling vatbaar! En morgen komt mijn moesje Spitskool en dan wordt er ook vanalles weggeven. Jottem. Nu al zin in 1 Quote
TomP Geplaatst: 19 mei 2020 Geplaatst: 19 mei 2020 Eigenlijk gisteren  30 tal tomatenplantjes, 15 verschillende soorten 15 paprika planten 9 peperplanten 3 courgettes 6 aubergines  Werd allemaal gretig afgenomen, had een bordje aan de deur gezet, 'uitverkocht' op amper 20' Meestal gepaard gaand met een dikke merci maar eentje vroeg me of ik soms geen Coeur de Boeuf in overschot had? Quote
Mellie Geplaatst: 19 mei 2020 Geplaatst: 19 mei 2020 Sla en andijvie plantjes Vlierbloesem Zelfgemaakte zeep Quote
Patrijs Geplaatst: 22 mei 2020 Geplaatst: 22 mei 2020 Begonnen met het uitdelen van de volgroeide sla. Er staan zeker 50 volgroeide planten dus genoeg voor het halve dorp. Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 22 mei 2020 Geplaatst: 22 mei 2020 Een paar sla, paksoi, knolvenkel, tomatenplantjes en paarse basilicum aan mijn zwager die net een moestuin begonnen is. Quote
JessicaL Geplaatst: 22 mei 2020 Geplaatst: 22 mei 2020 Via dit forum vandaag tomatenplantjes geruild tegen White Eggplant, Bird Eye Chili en een pepersoort uit Peru  Vanavond gaat het restant aan tomatenplanten naar een vriendin van mij met een volkstuin. Aan twee planten per soort heb ik zelf voldoende  Quote
RobO Geplaatst: 22 mei 2020 Geplaatst: 22 mei 2020 aardappels poters en gemberplantje, kreeg kaapse bes trug, jeej zou charly zeggen Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 23 mei 2020 Geplaatst: 23 mei 2020 Morgen geef ik twee Batavia sla, aan kennissen.en twee komkommer plantjes, aan een van die kennissen. Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 23 mei 2020 Geplaatst: 23 mei 2020 Paarse peultjes. Gezaaid en geplant met de kinderen, maar opeten ho maar 😂 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2020 Auteur Geplaatst: 25 mei 2020 Aardappels voor varkens, pitjesmix voor kippen, kippen (in kuikenvorm) en een stenenwagen. Succes ermee Charly!   Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 25 mei 2020 Geplaatst: 25 mei 2020 Hahahaha. Nou en hier kan ik plakken wat Jorieke vandaag gekregen heeft:Een lege olijfoliefles met een handig tuutje (om azijn in te gaan doen en handig te kunnen schenken), heerlijke biologische sinaasappels, sinaasappel-granola, te dun gebleven sinaasappel marmelade om (o.a.) sinaasappel-granola mee te kunnen maken, en het guava-fruitleer. Ah ja. De sinaasappelmarmelade is dun, vanwege asdat ik geen geleisuiker had. Raar dat dat bij citroenen niet hoeft, en toch dik wordt, maar bij sinaasappelen wel. Enfin, smaakt best gelukkig Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2020 Auteur Geplaatst: 25 mei 2020 Ik heb de sinaasappels al geschild (die droog ik) en geperst. Nu nog een paar porties invriezen voor 'orange chicken' en misschien drink ik ook wel een glaasje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela (†maart 2025) Geplaatst: 27 mei 2020 Geplaatst: 27 mei 2020 Asperges (mijn moeder vraagt de laatste tijd iedere keer is het seizoen nu nog niet afgelopen?) 1 Quote
Trea Geplaatst: 30 mei 2020 Geplaatst: 30 mei 2020 Een hele oogst van de vroege kers ( - minus een paar kilo die we zelf konden plukken en eten ) weggegeven aan een bonte verzameling vogels 🦅 . De merels, duiven, eksters, een kauwtje, vlaamse gaai, een bonte specht en onze dochter + vriend waren heel blij met de kersen. En de kippen waren blij met wat er op de grond viel. Vorig weekend werden de eerste kersen rijp. Gisteravond was er al geen kers meer te bekennen. Quote
Mellie Geplaatst: 30 mei 2020 Geplaatst: 30 mei 2020 Ooooo die vogels ook! Wij hebben ook al 1 boom leeggegeten... zo lekker die kersen en zo belachelijk duur..: Ik heb weer eens een fles vlierbloesemlimonadesiroop weggegeven en andijvie en tatsoi. De andijvie heb ik niet eens gezaaid! Is wat vorig jaar niet is opgekomen. Quote
motormuis Geplaatst: 30 mei 2020 Geplaatst: 30 mei 2020 Kersen heb ik vandaag weg gegeven en aardbeien. Â Ik heb van de buren witte kersen gekregen. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Ow grappig, ik ken die kersen alleen uit Turkije! Nog nooit elders gezien. (Misschien niet goed gezocht!) kun je heel lekkere jam en sap van maken. Aanrader!Ik heb frambozen uitgestoken die groeiden waar ze niet mochten groeien en aan de buren gegeven met een prachtige krop sla. Was een fotomodelletje zeg, bijna zonde om op te eten. Quote
Patrijs Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Vandaag en gisteren aan een ieder die het wild mijn zelf geteeld kievits en Wieringerboontjes uitgedeeld. Leuk om het zo weer te verspreiden, vooral die Wieringer. Quote De moestuin van Patrijs
TomP Geplaatst: 10 juni 2020 Geplaatst: 10 juni 2020 Had nog enkele komkommers (Beth Alpha) en meloenenplanten (Charentais) over, ondertsn allemaal mooi grote planten in P13 Uitgedeeld aan vrienden, waren er blij mee. Ik hoop alleen, heb ze hiervoor gewaarschuwd, dat ze vlot aanslaan want groeiden echt wel stilaan uit de pot Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.