Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een aardbeientaartje als dank voor klushulp en vlierbloesemlimonadesiroop. Taart ook voor mezelf gemaakt en smaakte bijzonder goed. Voor herhaling vatbaar!

ecffef264fb9aa010e57f977bb060879.jpg

En morgen komt mijn moesje Spitskool en dan wordt er ook vanalles weggeven. Jottem. Nu al zin in

• Like 1
Geplaatst:

Eigenlijk gisteren

30 tal tomatenplantjes, 15 verschillende soorten

15 paprika planten

9 peperplanten

3 courgettes 

6 aubergines

Werd allemaal gretig afgenomen, had een bordje aan de deur gezet, 'uitverkocht' op amper 20'

Meestal gepaard gaand met een dikke merci maar eentje vroeg me of ik soms geen Coeur de Boeuf in overschot had?

Geplaatst:

Via dit forum vandaag tomatenplantjes geruild tegen White Eggplant, Bird Eye Chili en een pepersoort uit Peru :) 

Vanavond gaat het restant aan tomatenplanten naar een vriendin van mij met een volkstuin. Aan twee planten per soort heb ik zelf voldoende :) 

Geplaatst:

Hahahaha. Nou en hier kan ik plakken wat Jorieke vandaag gekregen heeft:
Een lege olijfoliefles met een handig tuutje (om azijn in te gaan doen en handig te kunnen schenken), heerlijke biologische sinaasappels, sinaasappel-granola, te dun gebleven sinaasappel marmelade om (o.a.) sinaasappel-granola mee te kunnen maken, en het guava-fruitleer.
Ah ja. De sinaasappelmarmelade is dun, vanwege asdat ik geen geleisuiker had. Raar dat dat bij citroenen niet hoeft, en toch dik wordt, maar bij sinaasappelen wel. Enfin, smaakt best gelukkig :)

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Een hele oogst van de vroege kers ( - minus een paar kilo die we zelf konden plukken en eten ) weggegeven aan een bonte verzameling vogels 🦅 .

De merels, duiven, eksters, een kauwtje, vlaamse gaai, een bonte specht en onze dochter + vriend waren heel blij met de kersen. En de kippen waren blij met wat er op de grond viel. 
Vorig weekend werden de eerste kersen rijp. Gisteravond was er al geen kers meer te bekennen. 

Geplaatst:

Ooooo die vogels ook! Wij hebben ook al 1 boom leeggegeten... zo lekker die kersen en zo belachelijk duur..:

Ik heb weer eens een fles vlierbloesemlimonadesiroop weggegeven en andijvie en tatsoi. De andijvie heb ik niet eens gezaaid! Is wat vorig jaar niet is opgekomen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ow grappig, ik ken die kersen alleen uit Turkije! Nog nooit elders gezien. (Misschien niet goed gezocht!) kun je heel lekkere jam en sap van maken. Aanrader!

Ik heb frambozen uitgestoken die groeiden waar ze niet mochten groeien en aan de buren gegeven met een prachtige krop sla. Was een fotomodelletje zeg, bijna zonde om op te eten.

Geplaatst:

Had nog enkele komkommers (Beth Alpha) en meloenenplanten (Charentais) over, ondertsn allemaal mooi grote planten in P13

Uitgedeeld aan vrienden, waren er blij mee.

Ik hoop alleen, heb ze hiervoor gewaarschuwd, dat ze vlot aanslaan want groeiden echt wel stilaan uit de pot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...