Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

De paarse koolrabi in plakken gekookt en in een ovenschaal gelegd met daarover geruld gehakt met kruiden, ui, en knoflook erdoor, weer een laagje koolrabi schijfjes.

Het geheel overgieten met creme fraiche waar een paar lepel tomatenpuree doorgedaan is, kaas erover en in de oven tot de kaas gesmolten is

Recept van een Servische dame gekregen op onze moestuin.

Het is erg lekker!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Mmm Meekje, mijn paarse koolrabi is ook bijna klaar, dat ga ik proberen.

Gegeten een "Jardinière de Légumes", een stoofpotje van varkensvlees en doperwtjes, wortels, navetjes, uitjes, knoflook , aardappeltjes en een krop sla.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Verwijderd

aangepast door Gast

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

dat ziet er lekker uit! ik gisteren bloemkooll en aardappeltjes.

Geplaatst:

Die taart ziet er goed uit maar het viel me wel op dat je hem in een heel aparte vorm hebt gebakken.

Die bessen en kersen zijn direct te herkennen maar ik heb geen idee wat die gele stukjes ertussen zijn ananas ? Toch geen asperge-topjes ?

Dat laatste zou een nieuwe culinaire combinatie zijn.

Verlos me uit mijn onwetendheid.

Geplaatst:

Jos, viel mij ook op dat t asperges waren. Vond zelf de combi niet aantrekkelijk. Maar misschien is t wel heel erg lekker als je t proeft.

Vorm is zo te zien zo'n gegolfde quiche taart/vorm.

Ik vond de salade met O-I kers er wel heel smakelijk eruit zien. Vraag me af hoe die bloemetjes qua smaak te omschrijven zijn. Hier staan ze nog niet in bloei.

Good things come in small packages

Geplaatst:
Die taart ziet er goed uit maar het viel me wel op dat je hem in een heel aparte vorm hebt gebakken.

Die bessen en kersen zijn direct te herkennen maar ik heb geen idee wat die gele stukjes ertussen zijn ananas ? Toch geen asperge-topjes ?

Dat laatste zou een nieuwe culinaire combinatie zijn.

Verlos me uit mijn onwetendheid.

Rabarber! Eigenlijk had ik zin in pudding maar om nou een liter zelfgemaakte pudding te gaan zitten wegeten... dus toen heb ik de taart gemaakt als excuus om alsnog ongeneerd veel pudding te kunnen eten. De vorm is gewoon een lage rond vorm, maar het bladerdeeg is groter dan de vorm dus het is een beetje in elkaar gedrukt en daarom ziet het er zo gegolfd uit!

De OIkers bloemen smaken scherp, sommigen zeggen als radijs, anderen zeggen als sterrenkers.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

aardappelen, sla en bloemkool met een zelgemaakte saus met verse kruiden, ui en verse knoflook uit eigen tuin.

Geplaatst:

Zeer kleine , gekregen, nieuwe mini krielaardappelen voor 9 man geschrapt ( mbv schrapmachientje ), wel allemaal zelf "gepit", pfff best een klus , en gebakken daarbij een grote volle bak 3 soorten ( goed gewassen sla met ui en knof lool, radijs bieslook, peterselie, tomaat, eitjes, hard uitgebakken spekjes en de eerste 2 mini komkommertjes, ook de eerste worteltjes smaakten heerlijk .

Geplaatst:

Die mini-krielen (muizen) gaan hier mooi met schil en al naar binnen... ik ben niet gek: schrappen tot ik een ons over houd.... ha, ha....

Heb ze net ook gegeten... met een boel andere eigen materiaal: bieten, rapen, sla, tomaat (garden pearl en tumbler red), knoflook, mayo a la Jorieke, uien, vette runderworst erbij....

Proppie vol zit ik....

Geplaatst:

Bloemkool en peultjes uit eigen tuin gegeten dat is echt een heel verschil met bloemkool uit de winkel.

Een moesje gemaakt van rabarber en aardbeien en dat op de turkse yogurt gedaan, dat smaakte ook niet verkeerd

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:
Die mini-krielen (muizen) gaan hier mooi met schil en al naar binnen... ik ben niet gek: schrappen tot ik een ons over houd.... ha, ha....

Ja zo gek ben ik dus wel, mij maakt de schil niet uit, de rest wel....

Jasmin, hoe haal jij het zand uit de ogen? Net als ik vanmiddag met de wortelen; met een tandenborstel

Geplaatst:

Ja zo gek ben ik dus wel, mij maakt de schil niet uit, de rest wel....

Jasmin, hoe haal jij het zand uit de ogen? Net als ik vanmiddag met de wortelen; met een tandenborstel

Ik gebruikte een mesje voor het peuterwerk, maar proefde nog wel wat korreltjes bij de maaltijd..

Maareh.. Helena... na het stomen van de kriel-muizen.. laten de schilletjes makkelijk los... dus als je toch wilt verwijderen.. kan je het beter warm doen... glijdt er gewoon af... wel warm voor de vingers...

Bij het schoonmaken zat ik er trouwens wel aan te denken dat ik een speciale groenteborstel nodig heb... helemaal apart van andere klusjes... ik heb zo'n nagelborstel van hout... speciaal voor het schoonmaken van de moestuinvingers na afloop... ik denk dat ik zo'n zelfde erbij ga halen... voor de groente.... want bv. ook de bieten kookte ik ongeschild... zelfde verhaal van hoe je dat nou schoon krijgt....

Geplaatst:

Net terug uit het Gooi. Ik had voor de bleke stadsneusjes meegenomen: een kropje Russische en 1 kropje romeinse sla, flinke hand rucola, een berg nieuwe aardappeltjes, (Ooit een groffe groenteborstel gekocht bij de kookwinkel in H`sum, daar bewerk ik de eerste aardappels mee) en de eerste roosjes broccoli! Iedereen heel tevreden en het smaakte daar allemaal nog geweldiger dan hier..

Geplaatst:
  • Auteur

Gebakken verdacht-van-phytophthora-planten-en-dus-gerooid-krieltjes met erwtjes en een beetje tijm en knoflook stengel. Met eigen mayo, die veel te dun is geworden. Er is is met onze eieren... Maar toch best goed te eten

Geplaatst:
Gebakken verdacht-van-phytophthora-planten-en-dus-gerooid-krieltjes met erwtjes en een beetje tijm en knoflook stengel. Met eigen mayo, die veel te dun is geworden. Er is is met onze eieren... Maar toch best goed te eten

Geef je eieren maar de schuld....

Die kippen kunnen toch niks terugzeggen...

Geplaatst:
  • Auteur

Nee ze leggen al een tijd niet meer/goed. En het eiwit is wateriger dan normaal. Echt veel wateriger. Dus de dooier zou ook wel anders zijn. Verder is er niets mis mee, de schuimpjes zijn goed gelukt. Het lijkt alsof het dikkingsmiddel niet zo aanwezig is.

Geplaatst:

Hey Jorieke, mijn mayo is ook vaak te dun, bij mij komt het volgens mij door ongeduld. Ik prak er dan een gekookt ei doorheen.

Gegeten: Puree van nieuwe aardappeltjes met zoete aardappel( AH) + gestooft groentetuintje van de "dag" groenten wortel, peul, sla, ui, courgette, brocolli en tuinboontjes..bestrooid met veel peterselie...wat een rijkdom

Geplaatst:

Kan ook aan de weersomstandigheden liggen (heb ik wel eens gehoord)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.