geedee Geplaatst: 1 januari 2015 Geplaatst: 1 januari 2015 Ik heb, heel vroeg vanochtend, poedersuiker gezaaid........ Open jij aan het begin van het jaar weer een nieuw topic voor:Wat heb je net gezaaid etc... 2015... Want als het goed is ga ik in januari weer met de pepers beginnen en dat moet natuurlijk genoteerd worden. Dus: bij deze verklaar ik het nieuwe seizoen voor geopend....haal de peperzaadjes maar uit het laatje, Erny! Quote
weknow Geplaatst: 1 januari 2015 Geplaatst: 1 januari 2015 Ik heb, heel vroeg vanochtend, poedersuiker gezaaid Is dat om alvast oliebollen voor 2016 te kweken, Geedee? Hoe gaat die teelt verder dit jaar? Laat het maar lekker groeien in 2015! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
balkontuinder Geplaatst: 1 januari 2015 Geplaatst: 1 januari 2015 Veel zaai- en oogstplezier dit jaar! Quote
Jorg Geplaatst: 1 januari 2015 Geplaatst: 1 januari 2015 Voorgaande topics:2012 wat-heb-je-vandaag-gezaaid-geplant-t3667.html2013 wat-heb-je-vandaag-gezaaid-geplant-seizoen-2013-t7481.html2014 wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2014-t11947.html Ervaringen met vroeg of laat zaaien?Zaai je vroeger, of juist later? Meld jouw ervaring met vroeg/laat zaaien, je werkwijze en eventueel raskeuze in één van de jaarkalenders die hieronder staan/ Er zijn bijvoorbeeld heel veel mensen die in januari starten met het zaaien van tomaten. Hoe is dat gegaan? Doe je dat komend jaar weer op dezelfde tijd en met dezelfde werkwijze? Een ander voorbeeld zijn de mensen die in juli / augustus nog struikbonen zaaien. Kortom help andere leden het seizoen te vervroegen of te verlengen door naast in dit topic te melden wat je gezaaid ook jou zaai of plant ervaring te delen in onderstaande topics. JaarkalenderWat zaaien / planten in januariWat zaaien / planten in februariWat zaaien / planten in maartWat zaaien / planten in aprilWat zaaien / planten in meiWat zaaien / planten in juniWat zaaien / planten in juliWat zaaien / planten in augustusWat zaaien / planten in septemberWat zaaien / planten in oktoberWat zaaien / planten in novemberWat zaaien / planten in december Quote
Bubbels Geplaatst: 1 januari 2015 Geplaatst: 1 januari 2015 Me maar eens gewaagd aan het "winter sowing" of winterzaaien. Lathyrus, delphinium, akelei etc. gezaaid in van die melk jerrycans. Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Erny Geplaatst: 1 januari 2015 Geplaatst: 1 januari 2015 Ze liggen klaar Gee! Alleen nog even wachten op de vruchtdagen en dan zaaien maar. Quote
tds Geplaatst: 2 januari 2015 Geplaatst: 2 januari 2015 Vandaag de blauwe bessenstruikjes geplant:Elisabeth, Darrow, Bluecrop, Elliot, Spartan, Bluegold, Brigitta Blue, Dixi Quote
Gemma Geplaatst: 3 januari 2015 Geplaatst: 3 januari 2015 Pepers en paprika's gezaaid.Lekker warm in kweekbakje op warmte matje.niet zoveel pepers als vorig jaar.planning iets strakker dit jaar.Peppers; jalapeno mammoth, cayenne gold, Tobago seasoning, carliston mild, jalapeno purple, beaver dam. paprika's; oranje/rood (zaden van Angela ), zaden van Frans, north star, monte, oranje wonder, asti gold, lilac Bell. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Deborah Geplaatst: 3 januari 2015 Geplaatst: 3 januari 2015 Pawpaw, maar ik betwijfel of het wat wordt, omdat de zaden wel erg uitgedroogd waren. Nu moet het een tijdje in de koelkast en dan maar hopen dat het ontkiemt. Ook een schema gemaakt met wat ik dit jaar nog kan zaaien, als dat maar allemaal in de tuin past Nu mijzelf in weten te houden en niet te vroeg gaan zaaien Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Ktrijn Geplaatst: 3 januari 2015 Geplaatst: 3 januari 2015 Sla: mekoningin en goude gotteBosui: witte van lissabon en rouge de florence De tomaten en pepers zijn aan het kiemen, die heb ik nog in 2014 gezaaid die mogen wel een tijd onder de lamp blijven staan! Quote
Gemma Geplaatst: 5 januari 2015 Geplaatst: 5 januari 2015 Zomerprei Hillary. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jane Doe Geplaatst: 5 januari 2015 Geplaatst: 5 januari 2015 Wat zijn jullie al druk aan het zaaien. Net deel van de zaden van mtfd in 8 groepen verdeeld, de groepen van gewasrotatie. Wat een verzameling zaden, Loraine er staat ons heel veel te wachten en dat met onze verrassing. Maar goed dat we de moestuinen kunnen uitbreiden en nog kuipen bij de tuinderij mogen neerzetten. Quote
Bearco86 Geplaatst: 5 januari 2015 Geplaatst: 5 januari 2015 Vandaag tuinbonen, prei en zaaiuien gezaaid binnenshuis. Voorlopig ff genoeg gezaaid. Eind januari misschien een paar slaplantjes. Quote
Kristel de Meijere Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Pepers en paprika's gezaaid.Lekker warm in kweekbakje op warmte matje.niet zoveel pepers als vorig jaar.planning iets strakker dit jaar.Peppers; jalapeno mammoth, cayenne gold, Tobago seasoning, carliston mild, jalapeno purple, beaver dam. paprika's; oranje/rood (zaden van Angela ), zaden van Frans, north star, monte, oranje wonder, asti gold, lilac Bell. Ik sta ook te popelen om te gaan zaaien maar ik dacht dat het nog erg vroeg was voor pepers en paprika. Kan ik ze alvast zaaien maar dan in een normaal zaaibakje uiteraard wel afgedek en kan ik ze dan gewoon achter glas zetten in het eind middag zonnetje want de hele dag zon hebben we natuurlijk nog niet En wat is het voordeel van nu al zaaien tov maart? Quote
Stan Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Het voordeel van nu pepers zaaien(paprika kan ook nog wel in maart) is dat je een goede oogst kan hebben die dan ook rijpen kan. Maar je moet wel ruimte hebben om de zaailingen en straks planten te kunnen plaatsen(en of veel ramen of lampen om je zaailingen/plantjes voldoende licht te geven. Zie b.v. : post193083.html?hilit=licht#p193083). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
tds Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Verschillende kiemzaden gezaaid eergisteren. Kwamen de dag erna al uit.Voorts staan er kleine spinazieplantjes, winterpostelein, erwten Feltham first, Labbonen,... in de serre Quote
Missmass Geplaatst: 10 januari 2015 Geplaatst: 10 januari 2015 Ik heb mijn pepers en paprika's in december al gezaaid en deze zijn op een paar soorten na al allemaal gezellig boven de grond! Met de rest wacht ik nog even rustig af. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Ik heb mijn tomaten die ik van vorig jaar heb overgehouden in potten gezet.Nog 3 over 1 was er dood gegaan. Quote
Stan Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Basilicum, peterselie en rucola. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 op de 12 vast 12 soorten pepers. Hmm morgen dus 13 soorten pepers Habanero Red savina, Bhut jolokia Red, Filius Bleu, Bhut Jolokia peach, kruising van satans kiss, Carolina Reaper, Hinkelhatz, Aribibi gusano, Ceiro Roxa, Grandpa's home pepper, Pimenta Lisa F-2, Jalapeno Mammoth. Kortom een best beetje hitte . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Gast joladio Geplaatst: 15 januari 2015 Geplaatst: 15 januari 2015 Gezaaid Paprika "yolo wonder" ook maar keer vroeg, hopende dat nu meer succes heb op rijpe paprika's. Quote
Deborah Geplaatst: 15 januari 2015 Geplaatst: 15 januari 2015 Paprika en tuinbonen Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Waaslander Geplaatst: 15 januari 2015 Geplaatst: 15 januari 2015 De gekiemde pepers/paprika's uit propagator gehaald en in aquarium geplaats .Meer licht en terug er 11 gezaaid allen 1 zaadje op 1 na 3 zaadjes Chinese . Andere kan ik op latere datum nog eens zaaien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.