Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb, heel vroeg vanochtend, poedersuiker gezaaid........

Open jij aan het begin van het jaar weer een nieuw topic voor:

Wat heb je net gezaaid etc... 2015... Want als het goed is ga ik in januari weer met de pepers beginnen en dat moet natuurlijk genoteerd worden.

ggggggggggggggezaaaaaaaaaaaaaid76001420103344.jpg

Dus: bij deze verklaar ik het nieuwe seizoen voor geopend....haal de peperzaadjes maar uit het laatje, Erny!

Geplaatst:
Ik heb, heel vroeg vanochtend, poedersuiker gezaaid

Is dat om alvast oliebollen voor 2016 te kweken, Geedee?

Hoe gaat die teelt verder dit jaar?

Laat het maar lekker groeien in 2015!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Voorgaande topics:

2012 wat-heb-je-vandaag-gezaaid-geplant-t3667.html

2013 wat-heb-je-vandaag-gezaaid-geplant-seizoen-2013-t7481.html

2014 wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2014-t11947.html

Ervaringen met vroeg of laat zaaien?

Zaai je vroeger, of juist later? Meld jouw ervaring met vroeg/laat zaaien, je werkwijze en eventueel raskeuze in één van de jaarkalenders die hieronder staan/ Er zijn bijvoorbeeld heel veel mensen die in januari starten met het zaaien van tomaten. Hoe is dat gegaan? Doe je dat komend jaar weer op dezelfde tijd en met dezelfde werkwijze? Een ander voorbeeld zijn de mensen die in juli / augustus nog struikbonen zaaien. Kortom help andere leden het seizoen te vervroegen of te verlengen door naast in dit topic te melden wat je gezaaid ook jou zaai of plant ervaring te delen in onderstaande topics.

Jaarkalender

Wat zaaien / planten in januari

Wat zaaien / planten in februari

Wat zaaien / planten in maart

Wat zaaien / planten in april

Wat zaaien / planten in mei

Wat zaaien / planten in juni

Wat zaaien / planten in juli

Wat zaaien / planten in augustus

Wat zaaien / planten in september

Wat zaaien / planten in oktober

Wat zaaien / planten in november

Wat zaaien / planten in december

Geplaatst:

Me maar eens gewaagd aan het "winter sowing" of winterzaaien. Lathyrus, delphinium, akelei etc. gezaaid in van die melk jerrycans. Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Pepers en paprika's gezaaid.

Lekker warm in kweekbakje op warmte matje.

niet zoveel pepers als vorig jaar.

planning iets strakker dit jaar.

Peppers; jalapeno mammoth, cayenne gold, Tobago seasoning, carliston mild, jalapeno purple, beaver dam.

paprika's; oranje/rood (zaden van Angela ), zaden van Frans, north star, monte, oranje wonder, asti gold, lilac Bell.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Pawpaw, maar ik betwijfel of het wat wordt, omdat de zaden wel erg uitgedroogd waren. Nu moet het een tijdje in de koelkast en dan maar hopen dat het ontkiemt. Ook een schema gemaakt met wat ik dit jaar nog kan zaaien, als dat maar allemaal in de tuin past

Nu mijzelf in weten te houden en niet te vroeg gaan zaaien

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Sla: mekoningin en goude gotte

Bosui: witte van lissabon en rouge de florence

De tomaten en pepers zijn aan het kiemen, die heb ik nog in 2014 gezaaid die mogen wel een tijd onder de lamp blijven staan!

Geplaatst:

Wat zijn jullie al druk aan het zaaien. Net deel van de zaden van mtfd in 8 groepen verdeeld, de groepen van gewasrotatie.

Wat een verzameling zaden, Loraine er staat ons heel veel te wachten en dat met onze verrassing. Maar goed dat we de moestuinen kunnen uitbreiden en nog kuipen bij de tuinderij mogen neerzetten.

Geplaatst:
Pepers en paprika's gezaaid.

Lekker warm in kweekbakje op warmte matje.

niet zoveel pepers als vorig jaar.

planning iets strakker dit jaar.

Peppers; jalapeno mammoth, cayenne gold, Tobago seasoning, carliston mild, jalapeno purple, beaver dam.

paprika's; oranje/rood (zaden van Angela ), zaden van Frans, north star, monte, oranje wonder, asti gold, lilac Bell.

Ik sta ook te popelen om te gaan zaaien maar ik dacht dat het nog erg vroeg was voor pepers en paprika.

Kan ik ze alvast zaaien maar dan in een normaal zaaibakje uiteraard wel afgedek en kan ik ze dan gewoon achter glas zetten in het eind middag zonnetje want de hele dag zon hebben we natuurlijk nog niet En wat is het voordeel van nu al zaaien tov maart?

Geplaatst:

Het voordeel van nu pepers zaaien(paprika kan ook nog wel in maart) is dat je een goede oogst kan hebben die dan ook rijpen kan.

Maar je moet wel ruimte hebben om de zaailingen en straks planten te kunnen plaatsen(en of veel ramen of lampen om je zaailingen/plantjes voldoende licht te geven. Zie b.v. : post193083.html?hilit=licht#p193083).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Verschillende kiemzaden gezaaid eergisteren. Kwamen de dag erna al uit.

Voorts staan er kleine spinazieplantjes, winterpostelein, erwten Feltham first, Labbonen,... in de serre

Geplaatst:

Ik heb mijn pepers en paprika's in december al gezaaid en deze zijn op een paar soorten na al allemaal gezellig boven de grond! Met de rest wacht ik nog even rustig af.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

op de 12 vast 12 soorten pepers. Hmm morgen dus 13 soorten pepers

Habanero Red savina, Bhut jolokia Red, Filius Bleu, Bhut Jolokia peach, kruising van satans kiss, Carolina Reaper, Hinkelhatz, Aribibi gusano, Ceiro Roxa, Grandpa's home pepper, Pimenta Lisa F-2, Jalapeno Mammoth.

Kortom een best beetje hitte .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Gezaaid Paprika "yolo wonder" ook maar keer vroeg, hopende dat nu meer succes heb op rijpe paprika's.

Geplaatst:

De gekiemde pepers/paprika's uit propagator gehaald en in aquarium geplaats .Meer licht en terug er 11 gezaaid allen 1 zaadje op 1 na 3 zaadjes Chinese . Andere kan ik op latere datum nog eens zaaien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...