Alles dat geplaatst werd door Jorieke123
- voorstellen
- ik ben missmoes
-
Klaagbank #2
Oh nee toch?! Arme Jo. Die val had zeker slechter af kunnen lopen, maar dit klinkt ook alles behalve fijn! Beterschap!
-
Round up op mijn bessen en frambozen
Dat je er nooit en te nimmer meer met smaak van eet, vind ik wat overdreven hoor Hopelijk overleven de struiken het, en gebeurt het niet weer.
-
Erwten: wanneer oogsten en hoe te bereiden?
Oogsten als ze zeer klein zijn, en dan inderdaad rauw opeten. Zoals Erny al zei. Oogst je ze groter, dan wel koken en even proeven wanneer je ze goed vindt.
-
Wanneer is zaad biologisch?
Nee, jij hoeft geen keurmerk. Maar de kwekers die het biologische zaad kweken, wat jij graag koopt, moeten dat wel. Je hecht er zelf veel waarde aan dat iets biologisch is (en dus aan alle regels en voorwaarden voldoet), maar gaat je eigen zaden straks biologisch noemen zonder dat je weet wat er precies goed en 'slecht' is aan bijvoorbeeld je bodem?
-
Wanneer is zaad biologisch?
Je moet eerst een keurmerk krijgen voor je grond. Daar mag je flink voor betalen, en dan komen ze elk jaar testen/kijken/weetikwat. Na 5 (dacht ik?) jaar heb je dat dan in ieder geval voor elkaar (als je aan alles voldoet natuurlijk). Daarna lijkt het mij dat je biologisch zaad koopt, en die planten biologisch groot brengt. En daar dan zaad van oogst, wat biologisch mag heten.
- Courgette uitplanten
-
Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2
Kunekune-karbonades (2 per persoon ) met patat
-
Viltcursus, in Zelhem
Met water en zeep Lekker glibberen, schuimparty?
-
Viltcursus, in Zelhem
Haha ik ook. Komt mooi uit
-
Viltcursus, in Zelhem
3 augustus is het in ieder geval nog lekker lang licht En je mag best een uurtje later komen, we zullen toch niet meteen van start gaan. Eerst moet alles nog in worden gericht en klaar worden gezet neem ik aan. We zijn er dan wel bijna de hele dag mee bezig, maar ik denk echt wel voor 5 uur klaar. Ligt er aan wat voor een moeilijke zaken we willen maken?
-
Foto van de week!
Deze week een foto van Appelvrouw! blog/appelvrouw/beloofde_foto%60s_b-2308.html
-
foto`s deel twee juni 2013
Erg mooi!
-
Viltcursus, in Zelhem
Sinke, Geedee; komt 10 uur goed uit? Dieuwertje: kon jij ook?
-
Varkens
Nee. Ik heb even opnieuw de kalender er bij gepakt (waar amper afspraken of verjaardagen op staan, maar wel waneer zeugen berig zijn. Of wanneer ze gaan bevallen. Of wanneer we een lammetje verwachten ) En het duurt nog een paar dagen.
-
Teeltwedstrijd droogboon Borlotto Lingua di Fuoco
Ik heb de bonen nu dan ein-de-lijk gezaaid.
-
Zoutjes/snacks maken
Dank je voor de tip Stan, heb je ook een recept? De recepten online verschillen allemaal wel aardig wat van elkaar.
-
Bladverkleuring cherry tomaten planten
Verbranding door de zon denk ik ook.
-
Varkens
Got milk? We verwachten deze week biggen van onze andere Duroc zeug. We hebben 2 Duroc zeugen. 1 die ergens in haar familie een Piétrain heeft zitten, en die dus hier en daar wat zwarte vlekken doorgeeft. En 1 die helemaal 100% Duroc is. Met heuze stamboek-papieren. Van die 1e zeug hadden we dus dit voorjaar deze biggen, en van die 2e verwachten we ze NU. Ik had 4 juni op de kalender gezet, ik zal me wel verteld hebben. Nog even geduldig zijn dus!
-
Aangeboden/te koop: Varkensvlees van onze blije varkens!
Er is nog varkensvlees te koop. Bevroren en vacuüm verpakt. Porties gehakt, porties poulet, mini karbonades, mini speklapjes (Kunekune-vlees), spareribs, maar ook bijv. lever en hart
-
1e broed mislukt, nog proberen?
Ik neem ook aan dat haar 'klok' zegt dat ze nu klaar moet zijn met broeds-zijn? Of gaat ze maar door?
-
Thymus citriodorus aureus en Lady D, winterhardheid?
Wij halen elke week pallets vol met lelijke groente en fruit van een marktkraam. Daar zitten de laatste tijd ook leuke kruidenplantjes bij. Half verdord, maar na wat extra zorg worden ze weer mooi groen. Ananassalie, munt, en nu een 5-tal tijmplantjes. 4 maal Thymus citriodorus aureus en 1 maal thymus citriodorus 'Lady D'. Zijn die tijm-soorten een beetje winterhard? Ik plant ze in een 'bak' bovenop een stapel bakstenen. Er groeien al van allerlei rotsplantjes. En ze zullen niet veel last hebben van wind. Want er staat een schuur aan hun noord-west kant, en een aantal hekjes en boompjes zullen de oostenwind wat temmen. Ze staan een groot gedeelte van de dag in de volle zon. Ook staan ze heel droog, er blijft geen water staan (zandgrond, en dan ook nog eens een verhoogde bak) Ik doe liever niet al teveel moeite om ze in leven te houden, als ze het niet redden dan is dat maar zo. Ze hebben er bij de kweek voor dit doel (knippen, en dan weggooien) niet echt op gelet dat het winterharde soorten zijn. Dus ik weet niet of iemand hier deze soorten heeft staan?
-
Wat voor blender?
Ik heb een hele fijne, van Princess. Met een glazen 'kom', die nog nooit kapot is gegaan bij hete vloeistoffen. Ik maakte er ook wel soep in fijn. Voordat ik een staafmixer had. Ik kreeg hem bij een abonnement op een blad, zo'n 8 jaar geleden. Dus ik heb geen idee of dat model nog bestaat. Je ziet ze nu steeds vaker van plastic, toch? Het is echt een mooi zwaar ding. 'Type 2043' staat er onderop.
-
MoestuinFD 2013 planten: hoe nu verder?
Ik heb ze in de vollegrond. De oudere planten doen het super, de iets jongere (op een andere plek) ook. Maar die van vorig jaar dus nog niet zo. Ze hebben nu wel een bloeistengel, maar dat is dan ook hun enige stengel. En heeeeel dun.